سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در برابر آنکه از او دانش می جویید، فروتنی کنید و از دانشمندان متکبّر مباشید که باطل شما، حقّتان را ببرد . [امام صادق علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

نماینده مردم خواف در مجلس:اعتبارات حوزه صنایع دستی بسیار کم است
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای صنایع دستی خواف و رشتخوار نسبت به تنوع محصولات تولید شده در این شهرستان ها و پتانسیل های موجود صادرات بسیار اندک است. به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، محمد رضا سجادیان گفت: صنایع دستی تولید شده در شهرستانهای خواف و رشتخوار شهرت جهانی دارند به نحوی که به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می شوند.


وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های موجود در زمینه صادرات صنایع دستی در کشور متاسفانه اعتبارات اختصاص داده شده به این بخش بسیار اندک است.
وی افزود: در سال جاری اعتبار در نظر گرفته شده برای صنایع دستی شهرستان خواف چهار میلیون تومان بوده است که با این رقم نمی توان از فعالان این صنعت حمایت کرد.
سجادیان با ابراز نگرانی از عدم حمایت جدی مسئولین از صنایع دستی کشور بیان داشت: صنایع دستی و حمایت از آن یک بحث ملی است که نه تنها در منطقه خواف و رشتخوار بلکه در تمام کشور باید به آن توجه بیشتری شود چراکه علیرغم ارز آور بودن آن، بسیاری از فعالان این عرصه در حال کناره گیری از این صنعت می باشند.
وی با انتقاد از عدم وجود مکان اقامتی در شهرستان های خواف و رشتخوار تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری نسبت به ایجاد زیرساختهای گردشگری در شهرستانهای کشور ضعیف عمل کرده است



فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/9/28::: ساعت 10:2 صبح

22میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان رشتخوار اختصاص یافت
 
مسوول دفتر فنی فرمانداری رشتخوار از تخصیص 22میلیارد و 456میلیون ریال کمک بلاعوض به کشاورزان رشتخوار خبر داد.
به گزارش ایرنا مسعود یاوری روز پنجشنبه در کارگروه ستاد خشکسالی این شهرستان گفت: 22میلیارد و 586میلیون ریال اعتبار به منظور جبران خسارت خشکسالی در سال جاری صرف پروژه های آب شرب - کشاورزی - عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست در این شهرستان می شود.
وی افزود: با هدف کمک به کشاورزانی که محصولات کشاورزی انان فاقد پوشش بیمه بوده نیز دولت نهم و ستاد حوادث این شهرستان در سال جاری مبلغ هفت میلیارد و 181میلیون ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت ناشی از سرما و خشکسالی اختصاص داده است.
مهندس یاوری اظهار داشت: مبلغ پنج میلیارد و 413میلیون ریال کمک های فنی اعتباری هم جهت اصلاح و توسعه شیوه های آبیاری و دو میلیارد و 234 میلیون ریال نیز برای توسعه بیمه محصولات کشاورزان این شهرستان اختصاص یافت.
وی همچنین از اختصاص هفت میلیارد و 628میلیون ریال اعتبار جهت تامین یارانه نهادهای کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت:این اعتبار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است که باید مسوولین جهاد کشاورزی شهرستان جهت جذب آن پیگیری کنند.
وی در ادامه از تمدید یکساله وامهای کشاورزان و دامداران خسارت دیده ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در کلیه بانک های شهرستان خبر داد



فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/9/28::: ساعت 10:0 صبح

امام جمعه رشتخوار:فرهنگ غدیر تضمین کننده موقعیت مسلمانان در جهان است
امام جمعه خواف گفت: فرهنگ غدیر، فرهنگ پویایی و بالندگی است و مسلمانان با پیروی از این فرهنگ می توانند زمینه ساز جهانی شدن اسلام را فراهم کنند.
حجت الاسلام رمضانی روز سه شنبه در جمع مردم رشتخوار در مسجد علی ابن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه در جهت ترویج فرهنگ نهج البلاغه تاکنون اقدامات مناسب انجام نشده، اضافه کرد: باید در این خصوص اقدامات مناسب انجام شود و با فرهنگ سازی زمینه ترویج این کتاب فراهم شود.
وی با تاکید بر مردمی بودن مراسم غدیر اضافه کرد: باید برنامه های غدیر مانند نیمه شعبان حالت مردمی به خود گرفته و زمینه حضور بیشتر جوانان در این عرصه بیشتر فراهم شود.
وی فضاسازی شهری در زمینه عید غدیر را بسیار مهم و ضروری خواند و اظهار داشت: بازدید از خانواده سادات، برگزاری مراسم های جشن و سرور، توجه به گفتمان دینی درباره غدیر و تبلیغات وسیع از دیگر راهکارهای پررنگ تر شدن فرهنگ غدیر در جامعه است.
رمضانی با اشاره به اینکه عید غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان است، گفت:
مساله غدیر باید با برنامه ریزی فرهنگی و حضور مردم مانند واقعه عاشورا در جامعه نهادینه شود.
وی یادآور شد: مساله غدیر می تواند وحدت مسلمانان را بیش از پیش تقویت کند و در این زمینه دستگاههای فرهنگی، تبلیغی، رسانه ای، ورزشی و اجرایی می توانند برای ترویج بیشتر فرهنگ غدیر در جامعه تلاش کنند.



فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/9/28::: ساعت 10:0 صبح

امام جمعه رشتخوار: تسهیل در امور ازدواج جوانان وظیفه حاکمان است
 
امام جمعه رشتخوار گفت: حاکمان اسلامی با رعایت دستورات دینی باید تسهیل در امور ازدواج جوانان را فراهم و فرهنگ سازی کنند. حجت الاسلام محمد کازری در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی رشتخوار با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با فاطمه زهرا(س) افزود: تشکیل خانواده از نیازهای ضروری جامعه امروز ماست که می تواند مانع فساد در جامعه شود.
وی با بیان اینکه حاکمان اسلامی باید موانع ازدواج را در جامعه کنونی ما هموار سازند، اظهار داشت: خانوده ها نیز نباید به بهانه دانشجو یا دانش اموز بودن دختر یا پسر از ازدواج جوانان جلوگیری نمایند.
وی یکی از موانع ازدواج را سربازی جوانان ذکر کرد و گفت: دولت باید مشکلات مربوط به ازدواج این قشر را حل نماید.
حجت الاسلام کازری مهمترین موانع ازدواج را در جوامع امروزی سخت گیری در مهریه، جهیزیه، شغل طرف، چشم وهم چشمی و تجمل گرایی ذکر کردو گفت:ضرورت های اساسی زندگی باید مورد توجه خانواده ها باشد.



فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/9/28::: ساعت 9:59 صبح

همه ادیان الهی توسط نظام سلطه مورد هجمه قرار می گیرند
 
به گزارش خبرنگار مهر در رشتخوار حجت الاسلام سید حسن شریعتی ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان اداری، نظامی، انتظامی و قضایی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشتخوار افزود: هم اکنون نظام سلطه از طرق مختلف در حال هجمه عظیمی علیه همه ادیان الهی و به ویژه اسلام و مسلمانان است. وی با اشاره به برخی شیوه های هجمه علیه اسلام و ایران افزود: رواج فرهنگ اباحه گری، رواج استعمال مواد مخدر، ترغیب جوانان در استفاده از مشروبات الکلی و قرص های روان گردان، عرضه محصولات ضد فرهنگی مانند سی دی های مبتذل، تلاش برای تضعیف اعتقادات مذهبی و غیرت دینی مردم به ویژه جوانان و ... از جمله برنامه ها و شیوه های تهاجم فرهنگی است. رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: امروز جهان اسلام به عنوان یک سد محکم در برابر مستکبران و استعمارگران جهانی قرار گرفته و ایران اسلامی به عنوان مرکز جهان اسلام مورد بیشترین هجمه و فشارهاست. حجت الاسلام شریعتی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی توطئه ها و فشارها روز به روز بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای افزوده می شود و مردم و مسئولان در مقاطع گوناگون با برداشتن گام های استوار در جهت اعتلای اسلام و ایران، دشمنان را بیش از پیش مایوس و ناامید می کنند.



فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/9/28::: ساعت 9:58 صبح

دو هکتار زمین برای ساخت مسکن مهر در رشتخوار اختصاص یافت
رییس اداره تعاون رشتخوار از اختصاص دو هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در این شهرستان خبر داد.
مصطفی خفاجه روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: عملیات آماده سازی واحدهای مسکونی مسکن مهر در حال اجرا است و کار انتقال سند این زمینها به مسکن مهر نیز رو به اتمام است.
وی گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی ? ???میلیون ریال تسهیلات آماده سازی و ? ????میلیون ریال تسهیلات ساخت به متقاضیان پرداخت می شود.
او اظهار داشت: بیش از ? ????نفر متقاضی مسکن مهر در این شهرستان وجود دارند که به زودی افراد واجد شرایط برای دریافت زمین اعلام می شوند.



فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/9/28::: ساعت 9:57 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 5


کل بازدید :192116
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<