سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقصود فرمانبرداری از خدا و شناخت امام است . [امام صادق علیه السلام می فرماید]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

کشاورزان خسارت دیده رشتخوار خواهان حمایت رییس جمهوری شدند

در پی ورود رشتخوار به ? ???سال خشکسالی و کاهش درآمدهای کشاورزان و دامداران، شماری ازآنان خواستار حمایت دولت نهم از قطب کشاورزی و دامداری این شهرستان شدند. آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این قشر را مولدترین و در عین حال قانع ترین بخش جامعه خوانده و خواستار رسیدگی رییس جمهوری به مشکلات این قشر شدند.
یک کشاورز دولت آبادی رشتخوار با اشاره به بروز خشکسالی و سرمازدگی در این شهرستان گفت: این حوادث معیشت و اقتصاد خانوارهای کشاورز و دامدار این منطقه را فلج کرده است.
غلام خان زرین با اشاره به بدهکاری اکثر کشاورزان به بانک ها، نبود بازار فروش مناسب برای محصولات کشاورزی، هزینه بالای تولید، فعالیت وسیع واسطه ها، کمبود منابع آبی کشاورزی، کمبود ادوات و ماشین آلات کشاورزی و افزایش قیمت نهاده های کشاورزی را از اهم مشکلات کشاورزان این شهرستان بیان کرد.
وی افزود: همه روزه کشاورزان از طریق اخبار می شنوند که خسارات خشکسالی و سرمازدگی تعیین شده و میزان خسارت هر شهرستان مصوب شده است اما وقتی به بانکها و جهاد کشاورزی مراجعه می کنند متوجه می شوند این خسارات به ساخت کانالهای کشاورزی و سایر ساخت و سازهای کشاورزی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: خسارتی که از ناحیه سرمازدگی و خشکسالی به محصول گندم اراضی ام وارد شده توان مالی مرا برای خرید نهاده ها و بذر در سال جاری گرفته و باید بنحوی مورد حمایت قرار گیرم.
او با اشاره به فعالیت خود در بخش تولید گندم افزود: در این منطقه حتی یک کارخانه فرآوری نیست تا بعد از برداشت محصول برای فروش آن دغدغه ای نداشته باشند.
یکی از کشاورزان شهرستان رشتخوار نیز از رییس جمهوری خواهان حمایت برای دریافت غرامت خشکسالی شد و گفت: خشکسالیهای پی در پی امان کشاورزان را بریده است و معیشتشان را با مشکل مواجه کرده است.
رضا سالاری همچنین از نحوه تعیین و پرداخت خسارات بخش کشاورزی گلایه کرد و گفت: لازم است محاسبه خسارت کشاورزی دقیق تر اعمال شود.
او گفت: مشکل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای محصولات باغی یکی از مشکلات کشاورزان این شهرستان است.
وی افزود: در نبود صنایع تکمیلی همه دسترنج کشاورزان و باغداران یا از بین می رود و یا به قیمت ارزان به دلالها فروخته می شود.
یکی از کشاورزان منطقه فتح آباد رشتخوار نیز گفت: محصول برخی اراضی کشاورزی به علت نداشتن صرفه اقتصادی برداشت نمی شود.
علی رضایی افزود: بسیاری از روستاییان محصول را برای خوراک دام تحویل دامداران دادند.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی رشتخوار نیز با اشاره به کمبود اعتبارات این بخش گفت: با اعتبارات کنونی سالها طول می کشد تا پوشش خاکی انهار کشاورزی این شهرستان بازسازی و بتونی شود.
داود ایزدی همچنین تعداد چاه های عمیق این شهرستان را بیش از ? ????حلقه عنوان کرد و اظهار داشت: فاصله محل چاه ها تا مزارع زیاد است.
او افزود: لوله کشی چاه های عمیق ضروری ترین نیاز کشاورزی این شهرستان در برنامه مقابله با خشکسالی است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:47 عصر

مسوول کمیته امداد امام خمینی رشتخوار گفت: یک هزار و ? ????خانوار رشتخواری در قالب سه هزار و ? ????نفر تحت پوشش طرح شهید رجایی قرار دارند.
محمد آقاجانی روز یکشنبه در نمایشگاه دستاوردهای سی ساله انقلاب و کمیته امداد ضمن بیان این مطلب افزود:طرح شهید رجایی با هدف حمایت از روستاییان و عشایر نیازمند بالای ? ???سال و عائله تحت تکفل، آنان را تحت پوشش قرار داده است.
وی گفت:در سال جاری بیش از شش میلیارد و ? ????میلیون ریال به مدد جویان طرح شهید رجایی این شهرستان کمک پرداخت شده است.
وی افزود: در سال جاری همچنین دو هزارو ? ????خانوار از اقشار آسیب پذیر در این شهرستان شناسایی شدند که کمک های غیر نقدی به آنان اهدا شد.
وی با اشاره به خدمات عمرانی این نهاد گفت: امروزه که مشکل ترین مسئله جوامع بشر مسکن است کمیته امداد رشتخوار توانسته جهت مدد جویان خود در سال جاری ? ???واحد به مبلغ ? ????میلیارد ریال احداث نماید


فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:46 عصر

معاون استاندار خراسان رضوی بر اهمیت کسب مهارتهای حرفه ای تاکید کرد
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برای پیشرفت بیش از پیش کشور باید به سمت کسب مهارتهای حرفه ای حرکت کنیم.
قهرمان رشید روز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی حرفه ای رشتخوار افزود: شهرستان رشتخوار با ? ???سال خشکسالی مواجه است و شرایط زندگی برای مردم سخت شده لذا مردم منطقه باید با مهارت آموزی و توانمندسازی، رفاه اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی گفت: آموزش فنی حرفه ای می تواند در جهت ارتقا مهارت و اشتغال جوانان موثر باشد.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در آینده هیچ شغلی در اختیار افراد قرار نمی گیرد مگر آنکه فرد مهارت انجام آن را داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید آموزشهای مرکز آموزش فنی و حرفه ای با نیاز های منطقه همگام باشد گفت: کاربردی کردن آموزش یکی از شاخصه های پیشرفت در توسعه به شمار می رود.
او لزوم توجه به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد را در قالب توسعه رشته های فنی وحرفه ای و کار و دانش مورد تاکید قرار داد و افزود: می توان با آموزش فنی و حرفه ای با ایجاد اشتغال مولد و خودجوش بحران بیکاری را مدیریت کرد.
مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:
آموزش فنی و حرفه ای با محوریت افزایش بهره وری باید سرلوحه امور قرار گیرد.
جعفر صیاد شیرازی افزود: از طریق توانمندسازی جوانان جویای کار مسیر اشتغال و کارآفرینی در جامعه تسهیل می شود.
وی گفت: اشتغال و توسعه پایدار از سیاستهای آموزش فنی حرفه ای است که با آماده سازی نیروی انسانی برای بازار کار این امر میسر می شود.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای رشتخوار نیز گفت: در این شهرستان سه مرکز آموزشی خواهران و برادران وجود دارد و ? ???مرکز طرح هجرت در مناطق روستایی ایجاد شده است. 




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:45 عصر

? ???سال صلابت/ رشتخوار در آیینه زمان، سبز می درخشد

اهالی رشتخوار همانند دیگر مردمان نواحی ایران،چه در جریان انقلاب اسلامی و چه در جنگ تحمیلی ، همواره نقش پررنگی ایفا کرده و در آیینه زمان ، سبز درخشیده اند. منطقه رشتخوار بعد از انقراض سلسله قاجاریه و روی کارآمدن سلسله پهلوی همزمان با تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی ایران شاهد وقایع و رخدادهایی بود.
در دهه ? ???به خصوص در شهریورماه سال ? ?????در این منطقه بسان دیگر مناطق ایران، اقداماتی از سوی برخی از افراد، علیه رژیم پهلوی صورت گرفت.
از سال ? ???فعالیت ها و مبارزات ضد حکومت پهلوی چهره واقعی تر و گسترده تری پیدا کرد.
مساجد و تکایای رشتخوار به پایگاه مبارزه با حکومت تبدیل شد و جلسات سخنرانی حجت الاسلام "حبیب اله حبیبی" در رشتخوار مورد توجه مردم قرار گرفت.
به گفته وی در اواخر آذرماه ، اولین حرکت اعتراض آمیز مردم رشتخوار شروع شد.
در ? ???آذر ماه همان سال راهپیمایی عظیمی با برنامه ریزی قبلی از مقابل مسجد حضرت علی ابن ابی طالب (ع) شکل گرفت .
در دی ماه سال ? ???عکس العمل های مردم از هر سو تشدید شد، مجالس عزاداری سالار شهیدان با همه ممنوعیت ها، در این ماه با عظمت برپا شد.
کانون مبارزات در این روز بیاد ماندنی محدوده خیابان "جمهوری اسلامی" فعلی بود که به یاد آن واقعه به این اسم نامگذاری شد.
در بهمن ماه سال ? ???طبقات مختلف مردم همچنان بر خشم و اعتراض شان افزودند.
در ? ???بهمن ماه پایان بیش از ? ?????سال نظام سلطنتی درایران فرا رسید که متعاقب آن ، پپروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام شد و مردم نیز در این روز تاریخی به جشن و سرور پرداختند.
با بروز جنگ تحمیلی در سال ? ???و همچنین پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای دفاع از میهن اسلامی، تعداد زیادی از عزیزان مرز و بوم رشتخوار، بسوی جبهه های حق علیه باطل شتافتند.
بعد از مدتی کوتاه این منطقه ، شاهد ورود پیکرهای پاک عزیزانی شد که عاشقانه در برابر دشمن ایستاده و از وطن خود دفاع کرده بودند.
با اعلام پذیرش قطعنامه ? ????شورای امنیت از سوی ایران در ? ???تیرماه ?????? و قبول آتش بس در ? ???مرداد ماه همان سال، این جنگ ناعادلانه پایان یافت، ولی یاد و خاطره ? ???شهید والامقام این خطه از وطن به همراه تعدادی ????? جانباز و آزاده برای همیشه زنده و جاوید ماند.
فرماندار رشتخوار گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی به نعمت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی رشتخوار به شهرستان ارتقای یافت.
"محمد عارفی" افزود: استقرار ? ???اداره و نهاد در شهرستان رشتخوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ارائه خدمات به مردم و توسعه بیش از پیش این شهرستان را فراهم آورده است.
وی افزود: در سال ? ???تنها چهار روستا از نعمت برق برخوردار بود که هم اکنون تمامی روستاهای این شهرستان روشنایی برق دارند.
وی اضافه کرد : در سال ? ???در رشتخوار تاسیسات مربوط به گازرسانی وجود نداشت ولی در حال حاضر ? ???درصد مناطق شهری رشتخوار با یک هزار و ? ???مشترک و پنج روستای این شهرستان تا سال آینده از نعمت گاز استفاده می کنند.
وی افزود : در بخش مخابرات در سال پیروزی انقلاب تنها دو روستای رشتخوار و تعدادی از خانوارهای شهرنشین با ? ????شماره "هندلی" از تلفن استفاده می کردند ولی هم اکنون ? ???روستا رشتخوار از تلفن بهره می برند.
فرماندار رشتخوار گفت : هم اینک ? ????کیلومتر از راه های روستایی رشتخوار آسفالت هستند که در سال ? ???این میزان صفر بوده است.
وی به توسعه بخش آب و فاضلاب رشتخوار پس از پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ? ???هزار مشترک در شهرها و همچنین ? ???روستای رشتخوار از نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند.
عارفی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی،بیمارستانی در حال احداث و راه اندازی است و تعداد مراکز بهداشتی درمانی از یک باب در سال ? ???به پنج باب و خانه های بهداشت نیز از پنج باب در آن سال به ? ???باب با ????نفر بهورز افزایش یافت.
فرماندار رشتخوار توسعه فضاهای علمی و دانشگاهی در رشتخوار را از دیگر نعمت های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت : در سال ? ???هیچ گونه فضای علمی و دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت.
او گفت: هم اینک دانشگاه پیام نور با بیش از ? ???دانشجو در رشتخوار فعالیت دارند.
فرماندار رشتخوار تحت پوشش قرار گرفتن محرومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ، توسعه فضاها و امکانات ورزشی و تشکیل ادارات و نهادهای مختلف در رشتخوار را از دیگر ثمرات انقلاب اسلامی دانست.
وی اظهار داشت : پس از گذشت ? ???سال از عمر پر برکت انقلاب زیر ساخت های توسعه در ایران اسلامی از جمله رشتخوار بویژه با تصویب طرح ها و پروژه های محوری در سفر دولت نهم از جمله شهرک صنعتی، سه سالن ورزشی،احداث بیمارستان برخورداری ? ???درصد مردم از سود سهام عدالت فراهم آمده است




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:43 عصر

امام جمعه رشتخوار: پایه های قدرت آمریکا سست شده است

امام جمعه رشتخوار با اشاره به برچیده شدن پایگاه هوایی مناف در قزقیزستان توسط مجلس و دولت آن کشور گفت: پایه های قدرت آمریکا در خاورمیانه سست شده است.
حجت الاسلام محمد کازری در خطبه های نماز جمعه رشتخوار افزود: این پایگاه مهمترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه بود که با برچیده شدنش هیمنه پوشالی آمریکا در سطح جهان و خصوصا در منطقه خاورمیانه شکسته شد.
وی همچنین با اشاره به گزارش جدید البرادعی و تایید عدم انحراف مسیر فناوری هسته ای ایران اسلامی گفت: این موضوع مایه عبرت برای مقامات آمریکایی و کشورهای اروپایی است.
او در ادامه خطبه ها با تبریک سالروز هجرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه که مبدا تاریخ هجری قمری است متذکر شد یکی از مهمترین فوائد توجه به تاریخ هجری قمری، وحدت جهان اسلام است.
وی گفت: این موضوع با دسیسه دشمن مورد غفلت واقع شده است




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:38 عصر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار:
یکی از مهمترین مشکلات املاک وقف شده مستهلک بودن آن است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار گفت: هنوز تعدادی از موقوفه های رشتخوار احیا یا شناسایی نشده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محسن بهره‌مند در جمع تعدادی از واقفین شهرستان رشتخوار با بیان اینکه 120 موقوفه در رشتخوار وجود دارد، اظهار داشت: با وجود این تعداد موقوفه هنوز تعدادی از موقوفه های رشتخوار احیا یا شناسایی نشده‌اند.

وی بیان داشت: مردم را باید نسبت به وقف املاک خود برای انجام امور قرآنی و فرهنگی تشویق و ترغیب کرد تا فرهنگ وقف به فراموشی سپرده نشود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات املاک وقف شده مستهلک بودن آن است، البته در حال شناسایی ساختمان های فرسوده وقف شده هستیم تا با شناسایی آن ها نسبت به نوسازی آن اقدام کنیم.

بهره‌مند در ادامه افزود: در 70 درصد از ساختمان ها و املاک وقف شده رشتخوار مجالس عزاداری امام حسین(ع) و ذکر مصایب شهدای کربلا برگزار می شود؛ وجود مرقد امام زاده ها در شهرستان نعمتی بزرگ است و آمدن به سوی مکتب امام حسین(ع) یک اولویت و ماندن در این مکتب اولویتی بزرگ تر است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:36 عصر

فرماندهی انتظامی رشتخوار خبر داد:
کشف 108 کیلوگرم کریستال در این شهرستان

فرماندهی انتظامی شهرستان رشتخوار از کشف 108 کیلو و 300 گرم هروئین فشرده از نوع کریستال در رشتخوار خبر داد.

سرهنگ علی حیرانی به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، این مقدار هروئین را در بازرسی از یک خودرو در محور رشتخوار - تربت حیدریه کشف کردند.

وی ادامه داد: در این رابطه دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل دادسرا شدند




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:35 عصر

نارضایتی مردم رشتخوار از وضعیت کتابخانه ها؛
مسوول کتابخانه عمومی رشتخوار:
کمبود اعتبار از مهمترین مشکلات کتابخانه های این شهرستان است

رفع کمبود وسایل و امکانات مورد نیاز در کتابخانه های عمومی رشتخوار، نیازمند توجه جدی مسوولان به این بخش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، برخی از اعضای کتابخانه های عمومی رشتخوار معتقدند که کتابخانه های عمومی این شهرستان با مشکلات و کاستی های عدیده ای مواجه است و نیاز به توجه جدی مسوولان دارند. آنان بر این عقیده هستند که در صورتی که مشکلات رفع شود گرایش و سمت و سوی مردم و به ویژه جوانان به کتاب خوانی و مطالعه در این شهرستان بیشتر خواهد شد.

در این راستا یعقوبی، یکی از اعضای کتابخانه های عمومی رشتخوار بیان داشت: کتاب های مورد نیاز علاقه مندان در کتابخانه های عمومی این شهرستان و حتی نمایشگاه های کتابی که در این جا برگزار می شود، یافت نمی شود.

وی افزود: کتاب های موجود در نمایشگاه ها نباید کتاب های خاص و مختص یک قشر باشد، بلکه لازم است تنوع در کتب نمایشگاهی به گونه ای باشد که هر شخصی کتاب مورد علاقه خود را بیابد.

یکی دیگر از اعضای کتابخانه های عمومی رشتخوار گفت: مسوولان ذی ربط باید تلاش کنند با تامین کتاب های مورد نیاز همه اقشار جامعه، از سیر نزولی مطالعه در جامعه پیشگیری کنند و در صدد بالا بردن سرانه مطالعه باشند.

محمد عباسی، عضوی دیگر از کتابخانه عمومی رشتخوار از کمبود وسایل امکانات مورد نیاز در سالن مطالعه کتابخانه های این شهرستان نیز ابراز نارضایتی کرد و گفت: کتاب های همه نویسندگان مطرح و مشهور در کتابخانه ها یافت نمی شود، باید کتاب هایی برای کتابخانه ها ارسال شود که بتواند رضایت متقاضیان را برطرف کند و کتاب ها محدود به یک موضوع نباشند.

حسینی، یک مراجعه کننده به کتابخانه عمومی رشتخوار نیز فرسوده و مستعمل بودن صندلی های موجود و نامناسب بودن وسایل را از عمده مشکلات کتابخانه های این شهرستان عنوان کرد و گفت: وسایل گرمایشی موجود جوابگوی این فضای عظیم نیست.

همچنین تیموری، عضو کتابخانه عمومی شهر جنگل اظهار داشت: در حالی که عموم مراجعه کنندگان به کتابخانه این شهر دانش آموز هستند اما کتاب های مورد نیاز این قشر به ویژه کتاب های مرتبط با کنکور در این کتابخانه وجود ندارد. عمده کتاب های موجود قدیمی بوده و کتابی که نیاز جوانان را تامین کند از جمله کتب داستانی و کمک درسی یافت نمی شود.

وی یادآور شد: همچنین کتاب هایی که به عنوان سهمیه از مرکز استان برای کتابخانه جنگل ارسال می شود متقاضی ندارند و کتاب ها باید با توجه به نیاز منطقه تامین شود.

محمود ذباح، عضو انجمن کتابخانه عمومی شهرستان رشتخوار نیز خواستار راه اندازی کتابخانه کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی این شهرستان شد و افزود: در سفری که مدیر کل کتابخانه های استان به این شهرستان داشت، قول راه اندازی فوری این گونه کتابخانه ها برای کودکان و نوجوانان که اکثر قشر مراجعان را تشکیل می دهند، داده بود اما با گذشت چند ماه هنوز از این موضوع خبری نیست.

همچنین فرهاد قاسم پور، یکی از شهروندان رشتخواری درگفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سرانه کتابخوانی مهمترین شاخص توسعه هر شهرستان است، اظهار داشت: برای افزایش سرانه کتابخوانی باید مولفه های مشارکت مردمی را افزایش داد و با استفاده از این مقوله در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برداشت.

وی با تاکید بر فرهنگ وقف در ترویج کتابخوانی گفت: ساختارسازی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان امری مثبت است. فرهنگ کتابخوانی اساسی ترین مشکل این بخش است چراکه از جمعیت 65 هزار نفری شهرستان رشتخوار تنها 700 نفر عضو کتابخانه های این شهرستان هستند.

قاسم پور با بیان اینکه تزریق کتاب برای کتابخانه های عمومی شهرستان در سال گذشته انجام شده است، اذعان داشت: این امر در افزایش فرهنگ کتابخوانی تاثیر بسزایی دارد.

این شهروند با بیان اینکه روستاهای بزرگ شهرستان نیازمند احداث کتابخانه عمومی هستند، افزود: در حال حاضر رشتخوار دارای دو کتابخانه عمومی واقع در دو شهر رشتخوار و جنگل است.

مجید رضایی، مسوول کتابخانه عمومی رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، کمبود اعتبار را از مهم ترین مشکلاتی دانست که کتابخانه های این شهرستان با آن مواجه هستند و تصریح کرد: در صورت پرداخت 5/0درصد در آمد شهرداری به کتابخانه های عمومی بسیاری از کمبودها و مشکلات موجود رفع خواهد شد.

رضایی خاطر نشان کرد: با توجه به این که کتاب های موجود جوابگوی همه مراجعه کنندگان نیست، لیست کتاب های در خواستی مطابق با نیاز علاقه مندان بررسی و با اولویت در حد توان مالی خریداری می شود و از جمله فعالیت های صورت گرفته برای برطرف کردن مشکلات کتابخانه های این شهرستان خرید 5 عدد رایانه، نمابر و چاپگر می باشد که در اختیار کتابخانه های این شهرستان قرارگرفته است.

وی در خصوص راه اندازی بخش کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی رشتخوار گفت: قرار بر این است که از محل تجهیزات سال 87 این امکانات خریداری و در اختیار کتابخانه های عمومی این شهرستان قرار بگیرد.

رضایی خاطر نشان کرد: شهرستان رشتخوار دارای دو کتابخانه عمومی در مرکز شهرستان است که تعداد کتاب های موجود کتابخانه های شهرستان، 16 هزار جلد است و بیش از یک هزار عضو فعال در آن ها وجود دارد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:34 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 6


کل بازدید :191940
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<