سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با برادریِ خدایی است که [درخت] برادری به بار می نشیند . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

خبرگزاری دانشجویان ایران - مشهد
سرویس: سیاسی

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی نتایج انتخابات 10 حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، قهرمان رشید در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان اظهار داشت: انتخابات با عنایت الهی سالم و با نشاط انجام شد و موجب سرافرازی جمهوری اسلامی را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: عوامل اجرایی، بسیجیان، نیروی انتظامی، بازرسان و هیات‌های اجرایی با حضور ارزشمند انتخابات را در فضای سالم ساماندهی کردند.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی نتایج نهایی 10 حوزه انتخابیه را به شرح زیر اعلام کرد:

_ در تربت جام و تایباد از 210 هزار و 986 رای ماخوزه، غلامرضا اسداللهی با 111 هزار و 866 رای حائز اکثریت آرا شد ( مشارکت مردم 63 درصد بوده است)

_ در تربت‌حیدریه و مه ولات از 129 هزار و 18 رای، محمدعلی رضایی با 64 هزار و 908 رای حائز اکثریت آرا شد ( مشارکت مردم 62 درصد بوده است)

_ در حوزه چناران و طرقبه از 83 هزار و 622 رای ماخوذه، محمد دهقانی نقندر با 38 هزار و 857 رای اول شد (مشارکت مردم 78 درصد بوده است)

_ در حوزه درگز از 40 هزار و 745 رای ماخوذه، محمد علی دلاور با 15 هزار و 100 رای نماینده مردم درگز در مجلس شد (81 درصد مردم در این حوزه انتخابیه رای دادند)

_ در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار از 88 هزار و 777 رای ماخوذه، محمدرضا سجادیان با 28 هزار و 907 رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد (مشارکت مردمی در این حوزه 78 درصد است)

_ در حوزه انتخابیه سبزوار از 179 هزار و 165 رای ماخوذه، با محمدرضا محسنی ثانی 49 هزار و 275 رای نماینده مجلس شد و علی بروغنی با 37 هزار و 860 رای و رمضان علی سبحانی‌فر با 281 هزار و 162 رای ماخوذه به دور دوم راه یافتند.

_ در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج از 111 هزار و 320 رای ماخوذه، عباس علی رستمی ثانی با 27 هزار و 719 رای ماخوذه و هادی شوشتری با 22 هزار و 172 رای ماخوذه به مرحله دوم راه یافتند (مشارکت مردم در این حوزه 88 درصد بوده است)

_ در حوزه سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه از 110 هزار و 987 رای ماخوذه، سید حسین حسینی با 35 هزار و 803 رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد. (مشارکت مردمی در این حوزه 81 درصد بوده است)

_ در کاشمر، بردسکن و خلیل آباد از 134 هزار و 756 رای ماخوذه، محمدرضا خباز با 70 هزار و 961 رای ماخوذه نماینده مردم کاشمر در مجلس شد (77 درصد مردم این حوزه انتخابیه در انتخابات شرکت کردند)

_ در گناباد از 63 هزار و 833 رای ماخوذه، مهدی مهدی‌زاده با 23 هزار و 12 رای ماخوذه به مجلس هشتم راه یافت. (مشارکت مردم در این حوزه انتخابیه 88 درصد بوده است)

شایان ذکر است نتایج انتخابات در حوزه‌های مشهد و نیشابور هنوز قطعی نشده است.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 86/12/25::: ساعت 6:59 عصر

جمعی از مردم رشتخوار از کیفیت نان و نظارت ضعیف بر کار نانوایی های این شهرستان گلایه دارند.

علی مرادی یکی از شهروندان رشتخواری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: نان برخی از نانوایی ها که به مردم عرضه می شود اصلا کیفیت لازم را ندارد.

وی افزود: این مساله را بارها با مسوولین مربوطه در میان گذاشته ام اما تاکنون هیچ تاثیری بر روند نظارت و کیفیت نان در نانوایی های رشتخوار مشاهده نکرده ام.

این شهروند خواستار بررسی بیشتر مساله از سوی مسوولین شد.

شهروند دیگری گفت: اکثر روستاییان شهرستان از سهمیه آرد برخوردارند اما عده ای با فروش آرد به قیمت آزاد نان خود را از نانوایی های سطح شهر رشتخوار تهیه می کنند.

رازی شکوهی افزود: هجوم روستاییان به نانوایی های شهر رشتخوار موجب ازدحام در مقابل نانوایی ها شده که اکثر اوقات به شهروندان شهری نان نمی رسد.

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: اکثر اوقات عده ای از دامداران شهرستان به دلیل ارزان بودن نان آن را خشک کرده و به مصرف دام می رساند.

یک عضو شورای شهر رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن تائید مشکلات نانوایی ها مبنی بر عدم نظارت و کیفیت نان اظهار داشت: مشکلات مربوط به نان را به فرمانداری منتقل کرده ایم.

محمود ذباح افزود: در پی مراجعه مردم مبنی بر عدم کیفیت نان در رشتخوار در دیدار اعضای شورای شهر، فرماندار قول مساعد برای حل و فصل مشکل موجود در این نانوایی ها داد.

فرماندار رشتخوار نیز با تائید اینکه کیفیت نان در رشتخوار مطلوب نیست، گفت: همه نانوایی ها موظف به تحویل نان خوب به مردم هستند.

محمد عارفی افزود: برخی از نانوایی های این شهر به علت اعتراض مردم مبنی بر عدم کیفیت در ماه جاری بالغ بر 30 میلیون ریال جریمه شدند.

وی سهمیه آرد خبازی های شهر رشتخوار را در هر ماه 75 تن اعلام کرد و اظهار داشت: این سهمیه که مدتی از سوی اداره غله مقدار 7 درصد کاهش یافته بود مجدد جبران شد.

گفتنی است 36 نانوایی در شهرستان رشتخوار فعال است که تعداد 60 نانوایی به شهر رشتخوار مربوط است




فرهادقاسم پور ::: شنبه 86/12/25::: ساعت 6:57 عصر

خبرگزاری دانشجویان ایران - رشتخوار
سرویس: سیاسی

فرماندار رشتخوار گفت: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات امروز حماسه‌ای جدید در آخرین جمعه سال 86 خلق کردند.

محمد عارفی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، اعلام کرد: در شهرستان 65 هزار نفری رشتخوار، 38 هزار نفر واجد شرایط رای هستند که تاکنون بیش از 28 هزار نفر رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

وی گفت: 40 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات مجلس در مناطق شهری و روستایی این شهرستان دایر شده است.

وی افزود: در هر شعبه 20 نفر عوامل اجرایی، بازرسی، کاربر و محافظ، کار برگزاری ساعات پایانی انتخابات را بر عهده دارند.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه انتخابات سالم و در کمال آرامش در این شهرستان برگزار شد، گفت: حضور مردم در این انتخابات آینده نظام را تضمین کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یک رویداد سیاسی مهم در جامعه است، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین مظاهر عزم ملی است که ملت با اختیار و اراده خود افرادی را برای نظارت و بررسی قوانین و تصویب آن‌ها تعیین می‌کند.

عارفی افزود: با کمبود تعرفه مواجه نیستیم ولی هنوز برخی شعب اخذ رای مراجع‌کنندگان فراوانی دارد که احتمالا تقاضای تمدید زمان انتخابات را خواهیم کرد.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 86/12/25::: ساعت 6:56 عصر

فرماندار رشتخوار گفت: انتخابات عرصه‌ای دیگر برای مبارزه با دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، محمد عارفی در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: حضور سبز و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای پشتیبان دولت بوده و انتخابات نیز سدی در مقابل حضور دشمنان و توطئه‌های آن‌هاست.

وی از مردم خواست با حضوری پرشور در پای صندوق‌های اخذ رای پشتیبان دولت باشند.

وی با انتقاد از برخی مدیران ادارات شهرستان در عدم همکاری با فرمانداری از مسوولان ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز خواست در تامین خدمات از جمله فضا، نیروی انسانی و امکانات به برگزاری انتخاباتی پرشکوه کمک کنند.

وی با بیان این مطلب که در شهرستان رشتخوار 40 شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است، ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان 38 هزار نفر واجد شرایط رای برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی با انتقاد از توقف دو ماهه پروژه‌های سفر رییس جمهوری در این شهرستان به مدیران اجرایی شهرستان تذکر داد و گفت: مدیران اجرایی باید دو ماه توقف این پروژه‌ها را جبران کنند.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه سفر رییس جمهور را به استان خراسان داریم، تصریح کرد: در دور اول سفر هیات دولت به شهرستان مردم 6 هزار نامه به رییس جمهور نوشتند و در این دوره با حجم دو برابر نامه روبه‌رو خواهیم بود که باید ظرف 15 روز در داخل شهرستان پاسخ داده شود.

وی خطاب به مسوولان شهرستان گفت: استفاده از خودروهای ادارای بعد از ساعات اداری ممنوع و توسط نیروی انتظامی متوقف می‌شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال نو از مسوولان خواست در ایام تعطیلات کشیک بگذارنند و حضور داشته باشند.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 86/12/22::: ساعت 3:12 عصر

رییس شبکه بهداشت رشتخوار از آغاز طرح واکسیناسیون بیماری هپاتیت "B" در این شهرستان خبرداد.

دکتر مجتبی مریخی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، گفت: دراین طرح متولدان سال 69 واکسینه خواهند شد.

وی افزود: در این طرح علاوه بر متولدان 69 متولدان سال 68 که موفق به واکسیناسیون در طرح قبلی نشده‌اند را نیز شامل می‌شود.

رییس شبکه بهداشت رشتخوار پیش بینی کرد یک هزار نفر در رشتخوار دراین طرح واکسینه شوند.

وی گفت:طرح واکسیناسیون هپاتیت B در سه مرحله اجرا می‌شود که نوبت اول آن از15 لغایت 25 اسفندماه جاری است.

وی اضافه کرد: نوبت های دوم و سوم این طرح در 15 لغایت 25 ماه‌های فروردین و مرداد سال آینده ادامه می‌یابد.

رییس شبکه بهداشت رشتخوار خاطرنشان کرد: اکنون 5 مرکز بهداشتی دراین شهرستان آماده اجرای طرح واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری هپاتیت شده است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 86/12/22::: ساعت 3:11 عصر

شهردار رشتخوار گفت: بیش از 65 درصد بافت فعلی این شهر فرسوده و نیازمند اعتبارات ملی است.

علیرضا موحدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه خراسان، مهمترین دغدغه شهرداری را احیای بافت فرسوده به منظور تثبیت جمعیت در شهر و جلوگیری از مهاجرت و دادن هویت شهری جدید به شهرستان ذکر کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی و عدم درآمدزایی این شهرداری تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری شورای شهر کار انعقاد قرارداد خرید سنگ شکن، تجهیزات چاه آب، فضای سبز، احداث استخر و خرید یک دستگاه لودر و کمپرسور صورت گرفته است.

مهندس موحدان با بیان اینکه وضعیت نابسامانی در فضای سبز، میادین و معابر شهر مشهود است، گفت: در این راستا شهرداری اقدام به احداث آبنمایی میدان 22 بهمن، طراحی میدان آزادی، بسیج و شروع عملیات آن و خرید و نصب 11 عدد درخت شکوفه نورانی کرده است.

وی مرمت آسفالت داخلی شهر، موزائیک فرش پیاده‌روها و بهسازی معابر داخلی پارک را از فعالیت‌های این شهرداری ذکر کرد.

وی نیز از بهسازی کشتارگاه و غسالخانه، تخریب حمام عمومی و احداث بنای جدید حمام، احداث 25 دربند مغازه، ساخت ایستگاه مینی بوس خبر داد




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 86/12/22::: ساعت 3:11 عصر

اسامی تایید صلاحیت شدگان تا کنون:

عباس پاکدل

محمدرضا سجادیان

حبیبالله حبیبی

علی ایزدی

دکتر احمدپور

ساعدی

حجه الاسلام عرب

قلی زاده

زنگنه

دکتر حسن نژاد

فعلا همین ده نفر !اگر بیشتر شد بروز میکنم.

 




فرهادقاسم پور ::: شنبه 86/12/4::: ساعت 6:14 عصر

خبرگزاری دانشجویان ایران - رشتخوار
سرویس: فرهنگی - هنری

شکوه معماری عمارت تاریخی "محمد خان قرایی" در شهرستان رشتخوار، بازدیدکنندگان زیادی را به خود فرا می خواند.

عضو شورای شهرستان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان گفت: این بنای زیبا و کهن یادگار سال 1295 هجری شمسی و در روستای سعادت آباد شهرستان رشتخوار واقع می باشد که به هنگام حضور مسوولان کشوری و لشکری در این شهرستان، غالبا مورد بازدید قرار می گیرد.

رجبعلی چوپان افزود: عمارت مذکور با زیربنای 400 متر مربع در محوطه ای به مساحت 20 هزار متر مربع ساخته شده است.

وی گفت: این اثر معماری زیبا در سه طبقه بنا شده و دارای 16 اتاق شامل مهمانخانه، آشپزخانه و اتاق خواب می باشد. طبقه همکف دارای یک سالن، یک راهرو و به عرض چهار و طول 25 متر و پله ای برای رفتن به طبقات بالاتر است.

عضو شورای شهرستان رشتخوار خاطر نشان کرد: کف عمارت سنگ فرش بوده و وجود درختان مرتفع و کهنسال واقع در محوطه بیرونی آن، زیبایی آن را دو چندان کرده است.

وی مصالح به کار رفته در این عمارت را خشت های پخته گل و آهک ذکر کرد و گفت: سقف طبقه اول این بنا خشتی، طبقه دوم چوبی و سومین طبقه نیز تخریب شده است.

عمارت "محمد خان قرایی" در مسیر مرکز گردشگری گرماب و دارای جاذبه های طبیعی و زیارتی همچون "پیر یاهو" ، در 25 کیلومتری رشتخوار واقع شده است.

انتهای پیام




فرهادقاسم پور ::: شنبه 86/12/4::: ساعت 6:1 عصر

فردا و در مراسمی با حضور مسوللین استانداری خراسان رضوی فرماندار شهرستان رشتخوار معرفیمی گردد.

این سومین فرماندار رشتخوار از ابتدای ارتقا رشتخوار از بخش به شهرستان است که معرفی می گردد.

3 ماه پیش فرماندار دوم یعنی مهندس امیر کلالی به عنوان فرماندار تربت جام معرفی گردید .




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 86/8/15::: ساعت 8:33 عصر

 یک عضو شواری اسلامی شهرستان رشتخوار گفت: از مجموع 28 مدیر دولتی، تنها 5 مدیر در مرکز شهرستان 65 هزار نفری رشتخوار سکونت دارند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، محمود ذباح در جلسه شورای شهر این شهرستان با بیان این مطلب افزود: سال‌هاست شهرستان محروم و مرزی رشتخوار شاهد آمد و رفت مدیران است که حاضر به سکونت در محل کار خود نیستند.

 وی اظهار داشت: با توجه به تاکید رییس جمهور بر سکونت مدیران در محل کار خود جهت انجام امور و خدمت رسانی درست به مردم و شناخت مشکلات، بسیاری از مدیران شهرستان محروم رشتخوار تمایلی برای زندگی در این شهرستان ندارند.

 ذباح با انقاد شدید از این رویه خاطر نشان کرد: بخشنامه مستقیمی از طرف دولت وجود دارد که نیروی انتظامی باید نسبت به جلوگیری از تردد وسایل نقلیه اداری در ساعات غیر اداری جلوگیری نمایند اما شاهدیم که در این شهرستان روزانه ده‌ها دستگاه وسیله نقلیه اداری مشغول جابجایی مدیران و کارمندان از ادارات به شهرستان‌های همجوار هستند.

 وی در ادامه گفت: مدیران میانی در هنگام انتخاب مدیران سعی نمایند از مدیرانی که تمایل به سکونت در مناطق محروم دارند، استفاده نمایند.

 او گفت: حضور مستقیم و زندگی مدیران در بین مردم با لمس بیشتر مشکلات نتیجه بهتری در رفع معضلات خواهد داشت.

 به گفته وی عدم حضور مدیران در شهرستان برای سکونت نیز با انتقاد شدید مردم مواجه شده است.

 وی ضمن استمداد از مدیران استان، از استاندار و رییس جمهور خواستار تدبیری در این خصوص شد.

 شایان ذکر است رشتخوار یک ماه است که فرماندار ندارد و برای فرمانداری نیز سرپرست تعیین نشده است.

 این شهرستان دارای 70 روستا، دو شهر، چهار دهستان و 65 هزار نفر جمعیت است که در استان خراسان رضوی قرار دارد




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 86/7/19::: ساعت 7:47 عصر

   1   2   3   4   5   >>   >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 5


کل بازدید :192117
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<