سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که خردش را در اختیار گرفت، حکیم است . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار


مدرسه پدر جامعه‌شناسی ایران در رشتخوار افتتاح شد

مدرسه دکتر غلامعباس توسلی، پدر جامعه‌شناسی ایران، در رشتخوار با حضور مردم، مسوولان و دانش‌آموزان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، مدیر آموزش و پرورش رشتخوار درافتتاح این مدرسه گفت: پدر جامعه‌شناسی ایران یکی از خیران مدرسه‌ساز است که این مدرسه 6 کلاسه به نام مدرسه پیش‌دانشگاهی دکتر غلامعباس توسلی را با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال ساخته است.

در این مراسم دکتر غلامعباس توسلی گفت: از اینکه بعد از 50 سال دوری از شهر خود با مردم محروم و دانش‌آموزان در این مکان دیدار می‌کنم، خوشحالم.

وی گفت: زمان تحصیلم، در رشتخوار فقط امکان تحصیل تا مقطع چهارم ابتدایی وجود داشت که من 2 کلاس بعدی را بصورت آزاد خواندم و برای ادامه تحصیل به تربت‌حیدریه رفتم.

وی از استاد خود امین خسروی، معلم ابتدایی زمان تحصیلش در رشتخوار به نیکی یاد کرد و گفت: وی اولین معلم دیپلم این شهرستان بود که کار تدریس را در مدارس این شهرستان برعهده داشت.

وی دوره دانشسرای مقدماتی و عالی را با موفقیت گذاراند و از دانشجویان اعزامی به فرانسه و هم دوره دکتر شریعتی بود.

دکتر غلامعباس توسلی که یکی از نظریه‌پردازان جامعه‌شناسی ایران و شخصیت علمی کشور است، در حال حاضر در دانشگاه تهران تدریس می‌کند و بیش از 2 هزار جامعه‌شناس را در ایران تربیت کرده است.

تاکنون بیش از 20 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف علمی از وی منتشر شده که تعدادی از این کتاب‌ها را به همشهریان خود اهدا کرده است.

 

به پاس نکوداشت خدمات این شخصیت علمی و ساخت دو باب مدرسه در مرکز شهر توسط برادران توسلی، شهرداری رشتخوار با همکاری شورای شهر، بلوار جدید شهرستان را که منتهی به مدرسه احداثی وی است، به نام بلوار دکتر توسلی نامگذاری کرد.

همچنین برادر وی دکتر محمد توسلی، از خیران مدرسه ساز این شهر است.

 




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/11/19::: ساعت 9:13 عصر

انتقادد پنبه‌کاران جنگل رشتخوار از کاهش قیمت؛
عضو انجمن خبرگان کشاورزی رشتخوار:
کشاورزان امسال به دلیل واردات وش نتوانستند جواب زحماتشان را بگیرند

جمعی از پنبه‌کاران بخش جنگل رشتخوار از کاهش قیمت فروش محصول خود انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه خراسان،‌ این کشاورزان اظهار داشتند: با توجه به این که عمده‌ترین محصول جنگل پنبه است و ماده خام کارخانجات ریسندگی هم توسط پنبه تامین می‌شود، متاسفانه محصول و دست‌رنج کشاورزان امسال کمتر از سال قبل به فروش رسید.

در همین رابطه عضو انجمن خبرگان کشاورزی رشتخوار در گفت‌وگو با ایسنا _ منطقه خراسان، گفت: امسال از سال‌هایی بود که کشاورزان نتوانستند جواب زحماتشان را بگیرند، چون دلیل این امر واردات وش از کشورهای دیگر می‌باشد.

حسن حسینی افزود: اگر دولت می‌تواند از راه مناسب‌تر وش را تهیه کند، کشاورزان را در جهت تولید محصولی دیگر هدایت کند.

وی تاکید کرد: کشاورزان در تولید محصول پنبه علاوه بر تلاش‌های متعدد ناچار به مصرف گازوئیل هستند که اکثر اوقات کشاورزان در تامین سهمیه گازوئیل با مشکل رو به رو هستند و بعضا با قیمت بالاتری خریداری می‌کنند.

حسینی عنوان کرد: کشاورزان شهرستان محروم زشتخوار نیازمند توجه ویژه و ارائه راهکارهای مناسب در زمینه پنبه هستند که اگر این امر تحقق نیابد، قشر عظیمی از جامعه هر سال متحمل زیان خواهند شد.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/11/19::: ساعت 9:2 عصر

فرماندار رشتخوار:
واگذاری سهام عدالت تبلور سیاست عدالت‌محوری دولت نهم است
90 درصد جمعیت 65 هزار نفری شهرستان مشوول دریافت سهام عدالت هستند

فرماندار رشتخوار گفت: واگذاری سهام عدالت به اقشار مختلف جامعه، تبلور سیاست عدالت‌محوری دولت نهم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد عارفی در مراسم اهدای برگه‌های سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد رشتخوار، افزود: در مجموع 90 درصد کل جمعیت 65 هزار نفری شهرستان رشتخوار مشوول دریافت سهام عدالت هستند.

وی ادامه داد: پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت مربوط به دهک اول جامعه که شامل زیر پوشش‌های کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ایثارگران فاقد شغل است، آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون در کشور بیش از 42 میلیون نفر مشمول سهام عدالت شناسایی شده است.

وی ادامه داد: دولت نهم با شعار عدالت‌محوری خود قدم‌های موثری برای هدفمند کردن یارانه‌ها برداشته است و با اجرایی شدن آن 70 درصد یارانه‌هایی که هم‌اکنون قشر30 درصدی مرفه جامعه استفاده می‌کنند، قشر محروم بهره‌مند خواهند شد.

رییس کمیته امداد رشتخوار در این مراسم نیز گفت: توزیع سهام عدالت در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از اقدامات شایسته دولت است.

علیرضا احمدپورافزود: به برکت دولت نهم بیش از 7 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد از برگه‌های سهام عدالت بهره‌مند شده که مرحله دوم توزیع سهام عدلت آغاز شده است و هر نفر مبلغ 80 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

وی گفت: از نتایج سفر رییس جمهوری به شهرستان بهره‌مندی مزدوجین از اهدای 125 سری جهیزیه، دریافت 7 هزار نفر سهام عدالت و ... است.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/11/19::: ساعت 9:1 عصر

رییس ستاد دهه فجر رشتخوار :
مقدمات برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان فراهم است

رییس ستاد دهه فجر رشتخوار گفت: تمام مقدمات و امکانات برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان رشتخوار فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، اسماعیل میر سیاسی با انتقاد از نبود «استقرار» اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان گفت: راهپیمایی 22 بهمن همزمان با سراسر کشور در شهرهای رشتخوار با حضور تمام اقشار و بسیجیان مناطق شهری و روستایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که راهپیمایی 22 بهمن ماه در رشتخوار از ساعت 9 صبح از مقابل مسجد علی بن ابیطالب رشتخوار آغاز می‌شود، افزود: ادارات، نهادها و قشرهای مختلف مردم برای شرکت در این راهپیمایی اعلام آمادگی کرده‌اند.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/11/19::: ساعت 9:0 عصر

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار:
انس با قرآن از اهداف طرح ارتقای آموزش قرآنی مدارس است

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: یکی از اهداف اجرای طرح ارتقای آموزش قرآنی در پایه سوم ابتدایی، تکمیل سطح روخوانی قرآن در بین دانش‌آموزان این پایه است که به موازات این امر، انس با قرآن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، علی‌اکبر غلامی در حاشیه همایش فجر قرآن در خصوص اجرای این طرح در مدارس سطح شهرستان رشتخوار بیان داشت: روخوانی بدون غلط و شمرده خوانی از موارد مد نظر در اجرای طرح ارتقای آموزش قرآنی در پایه سوم ابتدایی است.

وی خاطر نشان کرد: طرح ارتقای آموزش قرآنی در پایه سوم ابتدایی، به صورت موقت و آزمایشی در مدارس اجرا می‌شود.

وی در پایان این همایش از مدیران و آموزگاران مجری طرح مدارس ابتدایی تجلیل کرد.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/11/19::: ساعت 8:55 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 9


کل بازدید :192111
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<