سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مَثَل دانشمندان بدکردار، مانند تخته سنگی بردهانه نهر است که نه آب می نوشد و نه آب را وا می نهد تا به کشتزاررسد . [عیسی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

آثار تاریخی و طبیعی رشتخوار در انتظار ثبت؛
عضو شورای اسلامی شهر:
ثبت آثار تاریخی و طبیعی رشتخوار در فهرست آثار ملی به رونق گردشگری منطقه کمک می کند

یک عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار گفت: در شهرستان رشتخوار بیش از 70 اثر تاریخی و طبیعی و جود دارد که تعداد معدودی از آثار تاریخی شهرستان از سوی سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمود ذباح در جلسه شورای شهر رشتخوار گفت: در این شهرستان که بیش از 20 مورد از میراث طبیعی در آن وجود دارد، در انتظار ثبت در فهرست آثار طبیعی است.

به گفته وی غرقاب در ریز گرماب سعادت آباد، کوهسنگ، سنگان و دریزه علی آباد و ... از مواردی هستند که در انتظار ثبت در فهرست آثار طبیعی به سر می برند.

ذباح افزود: برخی از درختان منطقه کوهستانی علی آباد و گرماب سعادت آباد بسیار کهن هستند.

 

عضو شورای اسلامی شهررشتخوار گفت: این درختان جزء مهمترین ذخایر ژنتیکی گیاهی به شمار می روند که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی و علاقه مندان به طبیعت هستند.

وی با تاکید بر عزم جدی مسوولان و مردم در مورد ثبت این آثار گفت: با ثبت آثار تاریخی و طبیعی در این فهرست، علاقه مندان، پژوهشگران و بازدید کنندگان زیادی از اقصی نقاط جهان برای دیدن این مناطق به شهرستان سفر می کنند و گردشگری رونق می یابد.

وی تصریح کرد: افزایش ورود گردشگران خارجی علاوه بر درآمدی که وارد کشور می کند ، به دلیل آشنایی مردم جهان با فرهنگ اصیل ایرانی واسلامی بسیار اهمیت دارد.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 88/1/29::: ساعت 10:20 عصر

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس:
800 حلقه چاه کشاورزی در رشتخوار و خواف هنوز گازوئیلی است
درحال حاضر بالغ بر 15 هزار نیروی جوان بیکار در منطقه وجود دارد

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی گفت: 800 حلقه چاه کشاورزی در رشتخوار و خواف هنوز دیزلی یا گازوئیلی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد رضا سجادیان در جمع مردم رشتخوار گفت: یکی از برنامه‌های دولت در زمینه کاهش هزینه کشاورزی، برقی نمودن چاه های کشاورزی بوده که به خاطر تشویق کشاورزان هر ساله در قانون بودجه کشور اعتبارات بلاعوض و تسهیلات لازم به تصویب می‌رسد ولی در سال های گذشته به علت عدم صدور مجوز امتیاز برق از سوی وزارت نیرو، اجرای این پروژه بسیار کند شده است.

وی با تاکید بر رسیدگی و اقدام جدی به این موضوع توسط وزیر نیرو گفت: در سال گذشته فقط مجوز 20 چاه در دو شهرستان مذکور که بر پایه کشاورزی بنا شده است، برای برقی نمودن صادر شد و اگر این روند ادامه داشته باشد 40 سال دیگر طول خواهد کشید تا چاه های منطقه برقی گردد.

وی مهمترین مشکل شهرستان های خواف و رشتخوار را علاوه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، بیکاری جوانان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر 15 هزار نیروی جوان بیکار در منطقه وجود دارد و تنها با اقدام عملی و عینی در جهت راه اندازی طرح ها و پروژه‌های اشتغال زایی در منطقه می توان نگرانی خانواده ها را رفع کرد.

وی گفت: خشکسالی های شدید 12 سال گذشته خسارات فراوان به کشاورزان و دامداران زحمتکش منطقه وارد کرده که وزارت جهاد کشاورزی خدمات چندان موثری انجام نداده است.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به این که شغل بیش از 80 درصد مردم رشتخوار و خواف دامداری و کشاورزی می باشد، می طلبد وزیر جهاد کشاورزی در تخصیص اعتبارات تامین تراکتور، کود، خوراک، دام و دیگر موراد مورد نیاز کشاورزان و دامداران شهرستان های خواف و رشتخوار بیشتر یاری کند.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 88/1/29::: ساعت 10:12 عصر

رییس اداره منابع طبیعی رشتخوار روز دوشنبه به ایرنا گفت : به منظور پیشگیری از حرکت شن های روان و احداث باد شکن و همچنین تولید پوشش گیاهی جهت تامین علوفه دام، اداره منابع طبیعی شهرستان سال گذشته اقدام به بوته کاری در سطح 230 هکتاراز بیابان های منطقه نمود.
مهندس محمود محمد زاده در جمع مسوولان محلی رشتخوار گفت : در همین راستا و به جهت جلوگیری از حرکت روان آبها و نفوذ آب در اراضی ملی، بیابانهای بخش جنگل بوته کاری شده است.
وی بوته های کاشته شده در این عرصه را از نوع "تاغ" ذکر کرد و افزود: اراضی که این گیاه در آنها کاشته شده به مدت سه سال حفاظت می شوند و سپس مورد تعلیف دامهای دامداران منظقه قرار می گیرند.
وی کمبود بارندگی،گرمی هوا، تبخیر وتعریق زیاد، فرسایش بادی و حرکت ماسه های روان، فقر خاک و کمبود آب را از شرایط اکولوژیکی مناطق بیابانی رشتخوار ذکر کرد.
به گفته وی، تاکنون در بیش از 150 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی رشتخوار طرح مدیریت هرز آبها و بیابان زدایی صورت گرفته و بیش از 50 هزار هکتار نیز طرح کنترل کانون بحران فرسایش بادی در شهرستان انجام شده است.
رشتخوار دارای 370 هزار هکتار اراضی ملی است.


فرهادقاسم پور ::: شنبه 88/1/29::: ساعت 10:5 عصر

اختصاص ? هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق
 
به گزارش خبرنگار مهر در رشتخوار، محمدرضا سجادیان بعد از ظهرچهارشنبه در حاشیه دیدار با مسئولان اجرایی شهرستان رشتخوار در جمع خبرنگاران با اشاره به پا نگرفتن صنعت در شهرستان رشتخوار افزود: در حال حاضر زیرساخت های شهرک صنعتی رشتخوار آماده شده و پذیرای استقبال از سرمایه گذاران است.  نماینده خواف و رشتخوار در مجلس تصریح کرد: هنوز قفل های بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاران باز نشده و تسهیلات طرح های صنعتی رشتخوار فراهم نشده است. وی گفت: شهرستان رشتخوار و خواف با ورود به دوازدهمین سال خشکسالی و از بین رفتن کشاورزی در وضعیت بحرانی قرار دارد و در حال حاضر بیکاری در بین مردم افزایش یافته است. سجادیان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی امسال با اولویت بندی در طرح های نیمه کاره خواهد بود گفت: وضعیت اعتبارات عمرانی در سال جاری نامناسب است و در سال ?? بیش از ? هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی کشور کسر شده است.



فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 88/1/19::: ساعت 10:20 عصر

فرماندار شهرستان رشتخوار در کارگروه بانوان و خانواده این شهرستان گفت: سند کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان در شهرستان رشتخوار مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان،‌ محمد عارفی افزود: این طرح با هدف کاهش مشکلات اجتماعی زنان و در راستای افزایش امنیت اجتماعی بانوان در جامعه اجرا می‌شود.

وی گفت: زنان می‌توانند با داشتن امنیت خاطر بهتر و به صورت موثرتر در جامعه، مسوولیت‌های برعهده گرفته را انجام دهند.

عارفی ادامه داد: بالا بردن سطح توانمندی‌های زنان و افزایش میزان مشارکت آن‌ها، می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه نقش بسزایی داشته باشد.

فرماندار رشتخوار خاطرنشان کرد: باید در جامعه به مسایل و مشکلات زنان بیشتر اهمیت داده شود.

وی افزود: در راستای کاهش مشکلات زنان شناسایی مشکلات زنان، اجرای برنامه‌های متنوع و برگزاری کارگاه و همایش‌های آموزشی موثر است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 88/1/19::: ساعت 10:18 عصر

از فعالان عرصه فرهنگ در شهرستان رشتخوار تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خراسان، اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت رونق بخشیدن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به نقش کتاب در تعالی زندگی بشری از فعالان عرصه فرهنگ اعم از نویسندگان، ناشران و اعضای نمونه کتابخانه‌ها و کتابداران ... در شهرستان رشتخوار تجلیل شد.

وی در ادامه افزود: در حاشیه تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ برنامه‌هایی چون نمایشگاه تازه‌های نشر و مراسم تقدیر از نوقلمان انجام شد.

رییس اداره ارشاد اسلامی با بیان اینکه در جهت تشویق بیشتر مردم برای رو آوردن به کتاب از فعالان این عرصه باید تقدیر شود، ابراز داشت: هدف از برگزاری این مراسم توجه بیشتر به اهمیت کتاب و کتابخوانی و فعالان این عرصه است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 88/1/19::: ساعت 10:17 عصر

نوروزتان پیروز




فرهادقاسم پور ::: شنبه 88/1/1::: ساعت 8:45 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 9


کل بازدید :192140
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<