سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در ادب نفست این بس که واگذارى ، آنچه را از جز خود ناپسند شمارى . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

جمعی از مردم و اهداکنندگان زمین به برخی از ادارات و نهادهای دولتی از کلنگ‌های نمایشی و تبلیغات برخی مسوولان در شهرستان رشتخوار ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، مردم رشتخوار با ابراز نارضایتی از اینکه علیرغم کمبود زمین مسکونی به برخی از ادارات شهرستان، آنان در حد انتظار ادارات متقاضی زمین اهدا کرده‌آند و حتی این زمین‌ها توسط برخی مسوولان ادارات استانی سال‌ها پیش کلنگ آغاز پروژه زده شده اما به علت نداشتن اعتبار تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 مردم خیرحتی به برخی از ادارات بیش از 10 سال است که زمین اهدا کرده‌اند

رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار با اشاره به شرح گزارشی از کلنگ‌های بی‌هدف و نمایشی برخی از مسوولان استانی در شهرستان رشتخوار که هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: مردم خیر و نیکوکار مرکز شهرستان حتی به برخی از ادارات بیش از 10 سال است که زمین اهدا کرده‌اند اما آن پروژه هنوز احداث نشده است.

محمود ذباح گفت: مردم و شورای شهر در خصوص اهدای زمین به ادارات دولتی در قبال مسوولان به تعهد خود عمل کرده‌اند ولی مسوولان نه؛ این امر موجب بی‌اعتمادی مردم شده است.

وی گفت: برخی از اهداکنندگان زمین به ادارات به خاطر شروع نشدن پروژه‌های عمرانی با مراجعه به شورای شهر و شهرستان تقاضای استرداد زمین خود را دارند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی پروژه‌ها با حضور مسوولان استانی حتی دوبار کلنگ‌زنی شده اما هنوز عملیات اجرایی این ادارات آغاز نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مسوولانی که اقدام به کلنگ‌زنی پروژه‌ها می‌کنندچرا خود را موظف به پیگیری احداث و اخذ اعتبارات آن پروژه نمی‌کنند.

وی پیشنهاد کرد: هر مسوولی که کلنگ پروژه‌ای را در هر زمان و مکان به خصوص شهرستان محرومی همانند رشتخوار می‌زند، جهت پیگیری پروژه آن را یادداشت نماید.

 ادارات ظرف یک ماه تکلیف وضعیت موجود را مشخص کنند

اسماعیل میرسیاسی، رییس شورای شهر شهرستان رشتخوار نیز خواستار پیگیری اعتبار از مسوولان ادارات و نهادهای دولتی شد و گفت: آن دسته از اداراتی که از مردم و شورای شهر رشتخوار زمین برای احداث گرفته‌اند چنانچه این ادارات ظرف یک ماه تکلیف وضعیت موجود را مشخص نکنند، زمین‌های مذکور به ادارات و نهادهای دولتی که متقاضی بوده و دارای اعتبار هستند، واگذار می‌شود.

در این خصوص نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات حضوری با معاون اداری و مالی قوه قضاییه گفت: وی قول مساعد جهت تامین اعتبار احداث ساختمان دادگستری و دادسرا را داده است.

محمدرضا سجادیان گفت: برای خواسته مردم شهرستان رشتخوار در مورد احداث و راه‌اندازی مرکز نگهداری معلولان ذهنی با رییس بهزیستی کشور و استان مکاتباتی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر توجه مسوولان و دولت بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان رشتخوار از پیگیری تاسیس و راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهرستان خبر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد عدم فعالیت اداره هواشناسی در شهرستان رشتخوار نیز گفت: تعطیلی اداره هواشناسی در شهرستان رشتخوار منجر به نارضایتی مردم به خصوص قشر کشاورز شده است که در حال پیگیری اعتبار و احداث مکان جهت فعال شدن مجدد این اداره در شهرستان هستیم.

این نماینده مجلس در خصوص تجهیز و تامین امکانات آزمایشگاهی در شهرستان رشتخوار قول مساعد داد و گفت: با وزیر آموزش و پرورش در خصوص تامین وسیله نقلیه جهت مدارس شبانه‌روزی، احداث خوابگاه و تجهیزات لازم، دیوار‌کشی مدارس و احداث پژوهش‌سرا پیگیری شده که به زودی نتایج آن برای مردم اعلام می‌شود.

مهندس سجادیان همچنین از وزیر نیرو خواست تا ساختمان‌ها و تاسیسات پایین دست سد شهید یعقوبی را جهت استفاده فضای‌ آموزشی به آموزش و پرورش واگذار نماید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین از معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور خواست مساعدت لازم را در خصوص ابلاغ پست سازمانی برای راه‌اندازی اداره ثبت و اسناد و املاک در شهرستان رشتخوار داشته باشد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در ادامه در خصوص احداث ناحیه صنعتی در بخش جنگل به مسوول شهرک شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تذکر داد و گفت: مردم این منطقه زمینی جهت احداث این پروژه اختصاص داده اند که تاکنون کاری نشده است.

وی همچنین در خصوص تقاضای مردم برای احداث ساختمان کمیته امداد رشتخوار گفت: طی ملاقاتی که با سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور داشتیم، قول تخصیص اعتبار لازم برای شروع ساختمان کمیته امداد شهرستان رشتخوار داده شده است.

وی نیز در مورد بلاتکلیفی پروژه احداث مجتمع دامداری رشتخوار گفت: در این خصوص مکاتباتی با رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی شده و منتظر جواب هستیم.

به گفته وی شهرستان رشتخوار بیش از 300 هزار راس دام سبک دارد که از سوی مردم زمین نیز برای احداث این مجتمع اهدا شده ولی هنوز اقدام موثری نشده است.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 88/10/17::: ساعت 9:0 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :192126
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<