سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، پیرِ زناکار، دولتمندِ ستمکار، فقیرِمتکبّر و گدای سِمِج را دشمن می دارد و پاداشِ بخشنده منّت گذار را از میان می برَد و متکبّرِ گستاخِ دروغگو را سخت دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

معاون جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: تولید عسل در زنبورستان‌های این شهرستان 9تن در سال است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، مهندس محمود ایزدی افزود: این میزان عسل از یک هزار و 70 کلونی زنبور عسل مدرن و بومی برداشت شده است.

وی اظهار داشت: این شهرستان با وجود شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی مناسب رتبه سوم پرورش زنبور، تولید عسل و انواع فرآورده‌های جانبی کندو را به خود اختصاص داده است.

ایزدی در ادامه به طرح اصلاح نژاد زنبورستان‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: به منظور اصلاح نژاد زنبورستان‌های این شهرستان در سال جاری 75 ملکه زنبور عسل اصلاح شده به صورت رایگان بین تولیدکنندگان زنبور عسل توزیع شده است.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار هدف از اجرای این طرح را افزایش کمی و کیفی تولیدات کندو، اصلاح نژاد و بالابردن کیفیت ژنتیکی زنبورستان‌ها عنوان کرد.

به گفته وی همچنین به منظور تامین تغذیه زمستانی زنبورداران این شهرستان، شکر یارانه خریداری و مقدار یک تن و 113 کیلوگرم شکر بین بهره‌برداران این شهرستان توزیع شده است.

وی نیز از اجرای طرح رکودگیری و ثبت مشخصات زنبور عسل در سطح سه زنبورستان این شهرستان به تعداد 30 کلنی با هدف بررسی وضعیت تولید عسل و موم خبر داد.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 88/10/17::: ساعت 9:8 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 9


کل بازدید :192144
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<