سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که به حق، برای تو بسیار خشم گیرد . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

به علت نقص متاسفانه برخی از اعداد و ارقام در برخی خبر ها وانا نیست که بدینوسیله پوزش می طلبم در اولین فرصت اصلاح خواهد شد.


فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/1/14::: ساعت 8:33 عصر

مقایسه نتایج انتخابات مجلس هفتم وهشتم

نتایج انتخابات مجلس هفتم

 

نتایج انتخابات مجلس هشتم

 

نام کاندیدا

تعداد رای

نام کاندیدا

تعداد رای

محمدرضا سجادیان

37395

محمدرضا سجادیان

28907

عباس پاکدل رشخوار

15816

حبیب الله حبیبی

27439

علی اکبر حسن نژاد

11468

علی ایزدی

8612

سیدعباس طباطبایی بحرآباد

11194

عباس پاکدل رشخوار

7908

محمدحسن داودیان

4777

علی اکبر حسن نژاد

6719

حسین فاضلی سنگانی

944

عبدارحیم ساعدی

3400

غلامعلی نوباغی

859

محمد عرب

2612

علی اکبر احمدپور

1580

محمدجواد زنگنه

1450

حسین قلی زاده

960




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/1/14::: ساعت 8:32 عصر

بازار شایعات همچنان داغ است

با تاخیری که در تایید صحت انتخابات حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار پیش آمده است بازار شایعات همچنان مثل گذشته داغ است.یک روز خبر از ابطال یکی از صندوق های اخذ رای و تغییر نتیجه به نفع حجه الاسلام حبیبی می رسد.روز دیگر شایعه پخش می شود که انتخابات به دور دوم کشیده شده است.فردای آنروز خبر از ابطال انتخابات در این حوزه و برگزاری انتخابات میاندوره ای به گوشمان می رسد.
هر چند که عقل و منطق به دلایلی که در زیر گفته خواهد شد تمام این شایعات را رد می کند ولی انتظار می رود که در این ایام تعطیلات و غیبت رسانه های نوشتاری، سایت های خبری و علی الخصوص سایت شورای نگهبان بروز باشد و نتایج تایید انتخابات حوزه ها را سریعتر به اطلاع عموم برساند.
اما دلیل رد شایعات بالا:
کشیدن انتخابات به دور دوم در این حوزه منتفی است زیرا یرای اینکار آنقدر باید از صندوق های آراء دو کاندیدای اول باطل شود که آرای هردو زیر حد نصاب برسد که بعید می دانم اینکار انجام شود.
ابطال نتیجه انتخابات هم منتفی است زیرا کاندیدای راه یافته به مجلس از برادران اهل تسنن می باشد و اعلام نتیجه انتخابات با هفته وحدت همزمان شده است و علاوه بر آن اگر تخلفی هم بوده از جانب دو طرف بوده و حتی به نفع کاندیدای شاکی بیشتر نیز تخلف شده است.
تغییر نتیجه هم با توجه به دلایل بالا و لحاظ مسایل اجتماعی نا محتمل بنظر می رسد

 




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/1/12::: ساعت 8:50 عصر

امام جمعه رشتخوار گفت: سال نوآوری و شکوفایی فرصتی برای تقویت بنیادهای علمی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، حجت الاسلام محمد کازری در خطبه های این هفته نماز جمعه رشتخوار افزود: صاحبان اندیشه و تفکر سعی کنند در این سال که آغازش با میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مزین شده است، همچون گذشته نام سرزمین ایران اسلامی را در عرصه های مختلف علمی مطرح کنند.

امام جمعه رشتخوار افزود: حال که معظم له چنین سالی را نامگذاری کرده اند وظایف سنگین تر شده و همه آحاد ملت بخصوص مسوولان باید در جهت رشد و توسعه خلاق و نوآور باشند.

کازری خاطر نشان کرد: 12 فروردین یادآور حمایت اکثریت مردم از جمهوری اسلامی است و مردم با حمایت از نظام و دولت خدمت گذار، همواره خاطره خوش پشتیبانی وحمایت خود را از مسوولان به نمایش می گذارند.

وی در ادامه خطبه ها با اشاره به روز 13 فروردین اظهار داشت: طبق رسم دیرینه ایرانیان، در سیزدهمین روز از آغاز سال نو بسیاری از مردم همراه با خانواده خود این روز را در طبیعت سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی تصور می کنند در این روز آزادی مطلق دارند که هر کاری انجام دهند، گفت: امیدوارم این روز به شایستگی سپری و شئونات دینی و اخلاقی رعایت شود.

امام جمعه رشتخوار بر ضرورت ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی در این شهرستان تاکید کرد




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/1/12::: ساعت 8:48 عصر

یکی از مناطقی که هر ساله مورد استقبال گردشگران نوروزی در رشتخوار قرار می گیرد منطقه قرغاب و درریز می باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، کوهستان زیبای درریز و قرغاب روز به روز و سال به سال پذیرای طبیعت گردان بیشتری است.

علی رغم اینکه در ورودی شهر رشتخوار، اکیپ راهنمای گردشگران از تازه واردها پذیرایی می کنند و در حد توان اطلاعات مفیدی در اختیار آنان می گذارند و گشت های امدادی هلال احمر و اداره راه و ترابری در مسیرهای ارتباطی در حال فعالیت هستند اما گردشگران زیادی که از محل های گردشگری و اماکن زیارتی شهرستان بازدید می کنند با کمبود امکانات جزئی از جمله سرویس های بهداشتی و اماکن اقامتی مواجه می شوند.

اما در این اماکن و مراکز احساس امنیت با حضور، گشت های انتظامی و امدادی خیال مسافران را آنچنان آسوده کرده است.

این شهرستان علی رغم اینکه از سوی اداره کل سازمان میراث فرهنگی مجوز فعالیت نمایندگی گرفته است اما هنوز فعالیت خود را در این شهرستان آغاز نکرده است.

یکی از مسافران به خبرنگار ایسنا گفت: امکانات ناچیز و زیر ساخت های اندک گردشگری زمان سفر ما در این مکان ها را کوتاه کرده است.

محمد رضا باهوش یکی از گردشگران با منحصر به فرد خواندن جاذبه های این شهرستان انگیزه سفر خود و خانواده اش را به قرغاب دیدن طبیعت زیبا و چشمه سارهای این مکان عنوان کرد و گفت: این شهرستان فاقد رستوران و مسافرخانه است.

اکبر غلامی مسوول ستاد اسکان گردشگران نوروزی در رشتخوار گفت: مدرسه های شبانه روزی برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شده است.

به گفته وی هیچ یک از کسبه حاضر به دایر کردن فروشگاه و غذا خوری در مراکز تفریحی و گردشگری نشده اند.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از ده هزار از مراکز گردشگری و اماکن زیارتی رشتخوار بازدید کرده اند




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/1/12::: ساعت 8:47 عصر

رییس جمعیت هلال احمر رشتخوار گفت : در تعطیلات نورزوی به 2 هزار مسافر نوروزی در پایگاه‌ها و ایستگاه های سیار این جمعیت خدمات رسانی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان،حمیدرضا خدادادگان گفت: ایستگاه ها و پایگاه‌ سیار امداد و نجات و راهنمای مسافران نوروزی در سه نقطه این شهرستان ایجاد شده است.

وی گفت : این پایگاه‌ها که از 25 اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز نموده اند، همچنان تا 20 فروردین ماه جاری برای مسافران نوروزی فعال خواهد بود.

وی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت پایگاه های جمعیت هلال احمر رشتخوار، خواستار ماشین‌الات جدید از جمله آمبولانس و خودرو مناسب برای این جمعیت شد.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/1/12::: ساعت 8:46 عصر

مسوول نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشتخوار گفت: 5روستای شهرستان از خانه عالم برخوردار شد.

حسن قاسمی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، با بیان اینکه اکثر روستاهای این شهرستان فاقد خانه عالم هستند، گفت: در سال گذشته تعدادی خانه عالم با اعتبار سفر رییس جمهوری در این شهرستان احداث شد.

وی با تاکید بر اینکه حضور روحانی در روستاها به منظور برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی ضروری است، گفت: امسال نیز در آستانه سفر دوم هیات دولت به شهرستان تقاضای اعتبار برای احداث خانه عالم در نقاط روستایی شده است.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/1/12::: ساعت 8:45 عصر

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: تا پایان برنامه چهارم توسعه اکثر روستائیان آموزش های لازم را در زمینه تولید و پرورش قارچ خانگی در شهرستان فرا می گیرند.

محمد جواد مسعودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: آموزش های ترویجی ارائه شده شامل زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، ماشین آلات کشاورزی، مکانیزاسیون، امور دام، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری بوده است.

وی همچنین از آشنا شدن یک هزار نفر از کشاورزان با زیر بخش هایی مانند قارچ، گیاهان دارویی، سبزی و صیفی، سرویس و نگهداری، تراکتور و دانه های روغنی در یک دوره جداگانه آموزشی خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار مهمترین فعالیت های انجام شده در حوزه ترویج و نظام بهره برداری را شامل برگزاری کارگاه آموزشی، برپایی نمایشگاه و انتشار نشریه، جذب تعدادی سرباز سازندگی، ساماندهی تعاونی ها دامداری و زنبور داری و نیز تعمیر و تجهیز مراکز ترویج و خدمات عنوان کرد




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/1/12::: ساعت 8:44 عصر

شهرستان رشتخوار واقع در ? ????کیلومتری جنوب شرق مشهد در استان خراسان رضوی از جاذبه‌های ویژه‌ای برخوردار است که در طول سال خصوصا"ایام نوروز مورد توجه گردشگران زیادی است.

یکی از مناطی که در این منطقه مورد استقبال گردشگران نوروزی است منطقه "غرقاب" و "درریز" است که متاسفانه با کمبود امکانات زیرساختی روبروست.

در سالهای اخیر با بهبود نسبی وضعیت ارتباطات و جاده‌ها، استقبال گردشگران از کوهستان زیبای "درریز" و "غرغاب" همواره روز افزون است.

به گزارش ایرنا علیرغم اینکه مدت ? ??ماه است که نمایندگی سازمان میراث فرهنگی مجوز فعالیت در شهرستان گرفته اما هنوز دفتر یا اداره‌ای در رشتخوار ندارد و اماکن گردشگری و تاریخی رشتخوار بدون متولی مانده است.

یکی از مسافران که این روزها با اشتیاق به غرغاب رشتخوار آمده به ایرنا گفت:امکانات ناچیز و نبود زیر ساخت‌های گردشگری در اکثر مکانهای تفریحی و زیارتی رشتخوار مشاهده می‌شود.

محمدرضا باهوش با اشاره به منحصر بفرد خواندن جاذبه‌های این شهرستان، افزود: این شهرستان فاقد رستوران و مسجد و سرویس‌های بهداشتی مناسب بین راهی و امکانات اقامتی نظیر مهمانپذیر است.

صفر محمدی یکی دیگر از گردشگران که از مشهد به این منطقه سفر کرده نیز گفت: امکانات ناچیز و محدود نقاط تفریحی رشتخوار سفر اکثر گردشگران را در این شهرستان محدود کرده است.

در این رابطه فرماندار رشتخوار به ایرنا گفت: در ایام نوروز تعدادی مدارس شبانه روزی برای اسکان گردشگران منطقه در نظر گرفته شده است.

محمد عارفی از آغاز فعالیت نمایندگی اداره میراث فرهنگی و گردشگری در سال جاری در رشتخوار خبر داد و افزود: برای پنج نقطه گردشگری این شهرستان درخواست اعتبار کردیم که امکانات رفاهی در این مراکز فراهم خواهد شد.

وی افزود: در ورودی شهر رشتخوار، اکیپ راهنمای گردشگران از تازه واردها پذیرایی می‌کنند و در حد توان اطلاعاتی مفیدی در اختیار آنان می‌گذارند.

وی گفت: گشتهای امدادی هلال احمر و اداره راه و ترابری در مسیرهای ارتباطی این شهرستان در حال فعالیت هستند.

عارفی نیز از راه‌اندازی گشت‌های انتظامی و امدادی در نقاط تفریحی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان خبر داد.

وی گفت:مهمترین اماکن تاریخی و تفریحی این شهرستان شامل "تفرجگاه گرماب سعات‌آباد، درریز، کوهسنگ سنگان، مسجد جامع رشتخوار، پل سالار، مزار پیر یاهو و میرقوام‌الدین و شهر جیزد اکبرآباد است.

به گفته وی رشتخوار دارای ? ???نقطه گردشگری و ? ???اثر تاریخی و سه نقطه زیارتی است.

رشتخوار با ? ???هزار نفر جمعیت، ? ???روستا، دو شهر، چهار دهستان و دو بخش در استان خراسان رضوی واقع شده است




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/1/12::: ساعت 8:43 عصر

فرماندار رشتخوار گفت: مردم بار دیگر با حضور حداکثری خود در انتخابات امروز حماسه‌ای جدید در آخرین جمعه سال ? ???خلق کردند.

محمد عارفی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهرستان ? ???هزار نفری ? ???هزار نفر واجد شرایط رای هستند که تا ساعت ? ???امشب بیش از ???? هزار نفر رای خود را به صندوق‌های رای انداختند.

وی گفت: ? ???شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات مجلس در مناطق شهری و روستایی این شهرستان دایر است.

او افزود: در هر شعبه ? ???نفر عوامل اجرایی، بازرسی، کاربر و محافظ کار برگزاری انتخابات را در ? ???اسفند انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه انتخابات سالم و در کمال آرامش در این شهرستان در حال برگزاری است گفت: حضور مردم در این انتخابات آینده نظام را مجدد تضمین کرد.

رییس ستاد انتخابات رشتخوار با بیان اینکه انتخابات یک رویداد سیاسی در جامعه است گفت: ملت با اختیار تام افرادی را برای نظارت و قوانین به مجلس می‌فرستند.

وی نیز با اشاره به اینکه هنوز برخی شعب اخذ رای شهرهای رشتخوار و جنگل با حضور فراوان مردم روبرو است تقاضای تمدید خواهیم کرد.

او گفت: از تعداد ? ???هزار تعرفه تاکنون ? ???هزار تعرفه مصرف شده و با کمبود تعرفه روبرو نیستیم.

شهرستانهای رشتخوار و خواف یک نماینده در مجلس دارند




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/1/12::: ساعت 8:42 عصر

<      1   2   3   4      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 12


بازدید دیروز: 15


کل بازدید :192504
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<