سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه کسی را دیدید که به وی زهد در دنیا و کم گویی عطا شده، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

اعتبارات جبران خسارات خشکسالی در خراسان رضوی توزیع می شود
به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمدرضا سجادیان ظهر امروز در نشست خبری مجمع نمایندگان استان در جمع خبرنگاران افزود: سهم خراسان رضوی از لایحه دو هزار و ??? میلیارد تومانی از محل حساب ذخیره ارزی که توسط مجلس تصویب شد بیش از ??? میلیارد تومان است. نماینده مردم خواف و رشتخواردر مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع ??? میلیارد تومان اعتبار جبران خسارات ناشی از خشکسالی در استان خراسان رضوی به زودی آغاز می شود. سجادیان در خصوص مشکلات منطقه خواف و رشتخوار اظهار داشت: در حال حاضر و در شرایط کنونی مردم این دو شهرستان با بحران جدی مواجه هستند و خسارات شدید ناشی از خشکسالی و سرمای عمیق، کشاورزان و دامداران را زمین گیر کرده است. نماینده مردم خواف و رشتخواردر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی مکاتباتی که با رئیس جمهور، وزرای مربوطه و همچنین استاندار خراسان رضوی انجام شد، خواستار توزیع عادلانه به شهرستان های خواف و رشتخوار شده ایم.  



فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/10/22::: ساعت 8:10 عصر

رییس سازمان جهاد‌کشاورزی خراسان رضوی:
سهم رشتخوار از تولید آبزیان استان فقط یک و نود ودو صدم  درصد است

رییس سازمان جهاد‌کشاورزی خراسان رضوی گفت: طرح آبزی‌پروری در منطقه محروم رشتخوار، باعث اشتغال‌زایی و رفع محرومیت و افزایش تولید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، دکتر محمد اسماعیل‌نیا در سفر به رشتخوار در جمع کشاورزان اظهار داشت: با وجود ‌400 حلقه چاه کشاورزی در شهرستان رشتخوار، سالانه بیش از ‌347 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید از این قابلیت‌های مناسب برای توسعه آبزی‌پروری استفاده بهینه کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: توسعه آبزی‌پروری در این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی با اشاره به این که رشتخوار یکی از مناطق مستعد برای توسعه آبزی‌پروری است، گفت: سهم رشتخوار از تولید آبزیان استان خراسان فقط ‌92/1 درصد است و سالانه ‌27 تن ماهی در این شهرستان تولید می‌شود.

گفتنی است در سال جاری مبلغ ‌60 میلیون ریال جهت توسعه آبزی‌پروری از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه به جهاد‌کشاورزی رشتخوار اختصاص یافته است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/10/22::: ساعت 8:7 عصر

یک کشته و 4 مجروع در تصادف محور رشتخوار - تربت‌حیدریه

فرمانده منطقه نیروی انتظامی رشتخوار از کشته شدن یک نفر و مجروح شدن 4 نفر دیگر، بر اثر تصادف در شهرستان رشتخوار در شب گذشته خبر داد.

سرهنگ علی حیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، اظهار داشت: شب گذشته یک فقره تصادف در محور کیلومتر 15 رشتخوار به تربت حیدریه، بین یک خودرو پیکان و یک تراکتور رخ داد که به مجروح شدن سرنشینان پیکان و فوت همسر راننده منجر شد.

بر اساس نظر کارشناسان پلیس راه علت تصادف، عدم توجه راننده پیکان و نداشتن چراغ تراکتور اعلام شده ‌است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/10/22::: ساعت 8:4 عصر

رییس اداره برق رشتخوار:
بیش از دویست وبیست حلقه چاه آب کشاورزی شهرستان رشتخوار برق‌دار شد

رییس اداره برق رشتخوار گفت: در راستای اهداف کلان دولت برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی تاکنون 220 حلقه چاه آب کشاورزی این شهرستان برق‌دار شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، مهندس حسین اسدیان در کار‌گروه بهینه‌سازی مصرف سوخت شهرستان رشتخوار اظهار داشت: برق‌دار شدن چاه‌های آب کشاورزی شهرستان میلیون‌ها لیتر فرآورده نفتی صرفه‌جویی به دنبال داشته است.

وی هدف از برقی‌ کردن چاه‌های آب کشاورزی را صرفه‌جویی در مصرف سوخت، افزایش کار‌آمدی تاسیسات چاه‌ها، حفظ محیط زیست و کمک به بهینه‌سازی مصرف سوخت در راستای سیاست‌های دولت بیان کرد‌.

اسدیان افزود: در سال جاری 15 حلقه چاه کشاورزی سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر یک هزار و 850 میلیون ریال برقی شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در دهه فجر امسال 7 پروژه برق این شهرستان شامل احداث شبکه فشار ضعیف و متوسط در رشتخوار و جنگل و چند نقطه روستایی احداث پست هوایی، احداث روشنایی معابر زمینی و نصب 320 دستگاه چراغ گازی در سطح شهرستان رشتخوار به بهره‌برداری می‌رسد که اعتباری بالغ بر یک هزار و 990 میلیون ریال هزینه شده است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/10/22::: ساعت 8:3 عصر

رییس اداره راه و ترابری رشتخوار: 
بیست کیلومتر راه روستایی در شهرستان احداث شده است

رییس اداره راه و ترابری رشتخوار گفت: امسال راه روستایی بازه عاشقان دستجرد، درریز و کریم باد به طول 20 کیلومتر احداث شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، احمد امیری در جلسه ای در فرمانداری شهرستان افزود: کل اعتبارات ادراه راه و ترابری رشتخوار در سال جاری برای تکمیل احداث و آسفالت و نگهداری راه های روستایی 8 هزار و 876 میلیون ریال است.

وی طول محور شهری را در این شهرستان 67 کیلومتر ذکر کرد و گفت: برای نگهداری راه های اصلی و فرعی و بهسازی جاده رشتخوار - چخماق، 3700 میلیون ریال که 22 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی این شهرستان است، اختصاص یافته است.

امیری اظهار داشت: امسال اصلاح و تسطیح راه های شهری و روستایی به طول 220 کیلومتر انجام شده است.

ریس اداره راه و ترابری رشتخوار از خاکبرداری سه راهی جنگل برای اصلاح نقطه حادثه خیز به حجم 50 هزار متر مکعب خبر داد و گفت: احداث 5 مورد پارکینگ، نصب 250 شاخه گاردرریل و خط کشی 30 کیلومتر در محورهای اصلی از فعالیت های دیگر این اداره در سال جاری است.

وی ترک گیری محور اصلی با قیر، احداث کنار گذر شهرستان، ساماندهی و نصب روشنایی در سه راهی جنگل و ارتقا و تعریض و روکش آسفالت جاده جنگل به طول 66 کیلومتر را به عنوان مهم ترین پروژه های مورد نیاز شهرستان رشتخوار ذکر کرد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/10/22::: ساعت 8:2 عصر

اهالی دهستان شعبه جنگل خواستار رفع مشکلات خود شدند
یک عضو شورا:
با نبود امکانات رفاهی و خدماتی، اهالی منطقه مهاجرت می کنند

شماری از اهالی دهستان شعبه جنگل با اشاره به کمبود شدید امکانات رفاهی و خدمات در این منطقه خواستار رفع مشکلات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، یوسفی عضو شورای اسلامی دهستان شعبه جنگل از توابع رشتخوار در این خصوص گفت: رفع مشکلات مناطق محروم کشور و منطقه جنگل به خصوص دهستان شعبه که متشکل از 5 روستا در غرب شهرستان رشتخوار واقع شده است که اهالی آن به کشاورزی، دامداری و صنایع دستی اشتغال دارند، تلاش مضاعف و همت بیشتر مسوولان منطقه، استان و کشور را می طلبد.

وی نداشتن یک مرکز درمانی و کمبود خانه بهداشت را از مشکلات فراروی اهالی دهستان شعبه ذکر و اضافه کرد: مسلما با نبود امکانات رفاهی و خدماتی، اهالی منطقه مهاجرت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل فقدان امکانات بهداشتی بیماران به هنگام انتقال به بیمارستانی در شهر به علت نداشتن جاده در این منطقه جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: دانش آموزان این دهستان به دلیل نبود مدرسه بالاتر از مقطع راهنمایی، ترک تحصیل می نمایند.

وی ادامه داد: توجه فرهنگی به روستاها باید مد نظر مسوولان باشند زیرا جمعیت روستاها کمتر از شهرها نیست.

بخشدار جنگل از توابع شهرستان رشتخوار نیز گفت: این منطقه در بخش آب، ‌بهداشت و درمان مشکل دارد.

حیدر میزابیگی بیان داشت: جوانان منطقه باید با تشکیل تعاونی وارد صحنه شوند تا امکانات و توانمندی های این منطقه را از قوه به بالفعل در آوردند.

وی با بیان اینکه بخش جنگل با 2700 کیلومتر مربع دارای 19 روستا و دو دهستان و یک شهر است، به خشکسالی چند ساله اخیر اشاره کرد و خواستار کمک دولت به کشاورزان و دامداران شد.

وی نیز خواستار ارتقای محور جنگل تربت حیدریه از روستا به شهر شد و گفت: بخش جنگل با 155 حلقه چاه عمیق متاسفانه اکثر آنها برقی نیست و هر ساله مجوز چند چاهی برای برقی کردن از سوی مسوولان داده می شود.

بخشدار جنگل نیز با اشاره به فاصله 120 کیلومتری از مرکز شهرستان و عدم استقرار بانک های صادرات، ملی و نمایندگی ادارات، گفت: این مسائل مشکلاتی را برای مردم فراهم کرده است.

وی‌ به مشکل آب شرب دام در این بخش اشاره کرد و گفت: آب بیش از صدها راس دام از آب شرب انسان ها تامین شده و مشکلاتی بر سرجابجایی آب در لوله های مسیر دیده می شود.

وی کمبود فضای آموزشی در بخش جنگل را از دیگر مشکلات ذکر کرد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/10/22::: ساعت 8:0 عصر

اکتشاف ?? معدن جدید در خراسان رضوی آغاز شد
 
به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، مصطفی قرایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در محل اداره صنایع و معادن رشتخوار از صدور ?? گواهینامه کشف در ? ماه گذشته در استان خبر داد و افزود: با صدور این گواهینامه ها امکان کشف ?? معدن جدید با ??? میلیون تن ذخیره معدنی در استان فراهم شده است. رئیس اداره اکتشافات معدنی سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی اظهار داشت: مواد معدنی کشف شده را شامل مرمریت، زئولیت، سنگ منگنز، ذغال سنگ، مارن، سنگ لاشه، سنگ گچ، طلا، گرانیت، سنگ آهن، تراورتن، خاک صنعتی، مس، تالک، فلورین و نمک آبی است. وی تاکید کرد: این معادن در شهرستانهای تربت حیدریه، کاشمر، تربت جام، تایباد، گناباد، مشهد، سبزوار، نیشابور، قوچان، چناران، خواف، خلیل آباد، کلات نادر، بجستان، بردسکن، فریمان، مه ولات، درگز، رشتخوار، سرخس و جغتای کشف شده است. قرایی تاکید کرد: در این مدت ?? مورد پروانه کشف نیز صادر شده که در حال طی کردن مراحل اکتشاف است. وی همچنین از صدور ?? جواز تاسیس واحد تولیدی صنعتی در این شهرستان خبر داد و افزود: با احداث و بهره برداری از این واحدها، ? هزار و ?? فرصت شغلی با ??? میلیارد سرمایه گذاری در شهرستان رشتخوار ایجاد می شود. رئیس اداره اکتشافات معدنی سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی از برآورد ???? هزار تن ذخیره معادن در شهرستان رشتخوار خبر داد و افزود: تاکنون چهار ماده معدنی باریت، مرمریت، فلدسپات و سنگ معدن در شهرستان رشتخوار شناسایی شده است.



فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 2:49 عصر

رانندگان آژانس مسافربری رشتخوار هنوز کارت سوخت ندارند
مدیر آژانس مسافربری رشتخوار گفت: کارت سوخت رانندگانی که به عنوان آژانس در این شهرستان فعالند هنوز صادر نشده است.
به گزارش ایرنا اکبر برزگر روز پنجشنبه در جلسه ساماندهی تاکسی تلفنی های این شهرستان اظهار داشت: از سال ? ???مدارک خود را تحویل شهرداری رشتخوار داده و سپس از طریق سایت ثبت نام کرده اند ولی همچنان از تحویل کارت سوخت خبری نیست.
وی بیان کرد: رانندگان این خودروها به علت برخوردار نبودن از کارت سوخت ویژه، بنزین را به قیمت آزاد خریداری می کنند که جابجایی مسافرین درون شهری برای آنان مقرون به صرفه نیست.



فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 2:48 عصر

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار معرفی شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:
باید در کشاورزی به مساله بهره وری توجه کنیم
اتحاد خرده مالکین 80 درصد مشکلات را حل می کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی حکمی مهندس محمد رستمی را به عنوان مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، دکتر اسماعیل نیا رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه شهرستان رشتخوار دارای بافت کشاورزی است و در بسیاری از تولیدات کشاورزی مثل محصول پنبه مقام اول استانی را داراست، گفت: وقتی امنیت غذایی اتفاق می افتد که امنیت در سرمایه گذاری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم امروز کشاورزی اقتصادی شود باید شعار ندهیم، گفت: باید در کشاورزی به مساله بهره وری توجه کنیم.

وی بر اتحاد خرده مالکین تاکید کرد و گفت: اگر خرده مالکان متحد شوند، 80 درصد مشکلات حل خواهد شد.

وی با ذکر اینکه بیش از 1800 میلیارد ریال خسارت ناشی از سرما به کشاورزان خراسان رسیده است، خاطر نشان کرد: تنها راه نجات کشاورزان برای جبران خسارت، بیمه محصولات است.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: شهرستان رشتخوار با 4300 کیلومتر مربع و هزار و 141 متر ارتفاع از سطح دریا دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است که 90 درصد جمعیت به شغل کشاورزی دامپروری مشغولند.

محمد رستمی گفت: شهرستان رشتخوار دارای 383حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، 83 رشته قنات و 5 دهنه چشمه دارای 45 هزار سطح زیر کشت آبی و 224 هزار تن تولیدات کشاورزی است.

وی گفت: این شهرستان نیز با 350 هزار راس دام سالانه بیش از 241 هزار تن تولید محصولات دامی دارد.

وی گفت: در سال جاری برای بخش دامداری نیز جهت غنی سازی علوفه، پروار بندی، تلقیح مصنوعی، احداث آبشخور، آبرسانی سیار و خرید تانکر آب بیش از هزار و 618 میلیون ریال هزینه شده است.

وی نیز از صدور 17 مورد پروانه دامداری شامل مرغداری، پرورش گاوشیری و پروار بندی در این شهرستان خبر داد.

رستمی احداث 65 کیلومتر پوشش انهار در قالب لوله گذاری و کانال بتونی با اعتبار 8500 میلیون ریال را از دیگر فعالیت های این مدیریت ذکر کرد و گفت: بیش از 29 رشته قنات با اعتبار 2700 میلیون ریال لایروبی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: برای تسطیح و تجهیز و نوسازی اراضی در سطح 340 هکتار بیش از هزار و 720 میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته او در حال حاضر آبیاری تحت فشار در سطح بیش از یک هزار هکتار از اراضی رشتخوار اجرا شده و 550 هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 2:46 عصر

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رشتخوار:
700 واحد مسکونی روستایی در شهرستان مقاوم سازی شده است
مسوولان نقشه های کانون آسیب پذیر در برابر زلزله را شناسایی کنند

خبرگزاری دانشجویان ایران - رشتخوار
سرویس: شهرستان‌ها

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشتخوار گفت: 702 واحد مسکونی روستایی در رشتخوار مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمدرضا مرادیان گفت: بنیاد مسکن در راستای برنامه دولت، سالانه بیش از 200 هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم سازی می نماید که طی 10 سال آینده کلیه منازل روستایی کم دوام مقاوم سازی می شود.

وی گفت: این اداره با هدف پیشگیری از تخریب زود هنگام مسکن، افزایش عمر مفید ساختمان، افزایش ضریب اطمینان ساکنین آن و استفاده بهینه از این سرمایه ملی در بخش مسکن از سال 84 تا کنون بیش از 2 هزار واحد مسکونی را در سه شهرستان رشتخوار، مه ولات و تربت حیدریه مقاوم سازی کرده است.

به گفته وی سهم شهرستان رشتخوار از واحدهای مسکونی رروستایی بیش از 880 واحد است که تا کنون با 746 نفر برای ساخت این واحدها عقد قرار داد شده و تا کنون 702 واحد آن احداث شده است.

مرادیان خاطرنشان کرد: تعداد 17 نفر کارشناس و کاردان به عنوان ناظر نظام مهندسی روستایی بر ساخت و سازهای روستایی در سه شهرستان رشتخوار، مه ولات و تربت حیدریه ساماندهی شده است.

رییس بنیاد مسکن این شهرستان از مسوولان خواست تا نقشه های کانون آسیب پذیر در برابر زلزله در شهرستان را شناسایی و علامت گذاری کنند.

ساخت خانه امن در اندازه کوچک برای ایفای نقش پناهگاه در هنگام وقوع زلزله، ایجاد مراکز چند منظوره مستحکم در نقاط شهری و روستایی و رعایت اصول حاکم بر طرح های توسعه از پیشنهادهای این مسوول برای مقامات شهرستان است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 2:45 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 18


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :192191
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<