سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رسول خدا فرمود : «نزد خداوند، هیچ چیز دشمن تر از خانه ای که بر اثرطلاق ویران شود، نیست» . سپس امام صادق علیه السلام فرمود:«خداوند ـ عزّوجلّ ـ، به سبب دشمنی ای که با جدایی داشت، درباره طلاق تأکید ورزید و سخن را در آن باب، بارها بازگفت. [صفوان بن مهران ـ از امام صادق علیه السلام نقل می کند ـ]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

اهالی دهستان شعبه جنگل خواستار رفع مشکلات خود شدند
یک عضو شورا:
با نبود امکانات رفاهی و خدماتی، اهالی منطقه مهاجرت می کنند

شماری از اهالی دهستان شعبه جنگل با اشاره به کمبود شدید امکانات رفاهی و خدمات در این منطقه خواستار رفع مشکلات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، یوسفی عضو شورای اسلامی دهستان شعبه جنگل از توابع رشتخوار در این خصوص گفت: رفع مشکلات مناطق محروم کشور و منطقه جنگل به خصوص دهستان شعبه که متشکل از 5 روستا در غرب شهرستان رشتخوار واقع شده است که اهالی آن به کشاورزی، دامداری و صنایع دستی اشتغال دارند، تلاش مضاعف و همت بیشتر مسوولان منطقه، استان و کشور را می طلبد.

وی نداشتن یک مرکز درمانی و کمبود خانه بهداشت را از مشکلات فراروی اهالی دهستان شعبه ذکر و اضافه کرد: مسلما با نبود امکانات رفاهی و خدماتی، اهالی منطقه مهاجرت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل فقدان امکانات بهداشتی بیماران به هنگام انتقال به بیمارستانی در شهر به علت نداشتن جاده در این منطقه جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: دانش آموزان این دهستان به دلیل نبود مدرسه بالاتر از مقطع راهنمایی، ترک تحصیل می نمایند.

وی ادامه داد: توجه فرهنگی به روستاها باید مد نظر مسوولان باشند زیرا جمعیت روستاها کمتر از شهرها نیست.

بخشدار جنگل از توابع شهرستان رشتخوار نیز گفت: این منطقه در بخش آب، ‌بهداشت و درمان مشکل دارد.

حیدر میزابیگی بیان داشت: جوانان منطقه باید با تشکیل تعاونی وارد صحنه شوند تا امکانات و توانمندی های این منطقه را از قوه به بالفعل در آوردند.

وی با بیان اینکه بخش جنگل با 2700 کیلومتر مربع دارای 19 روستا و دو دهستان و یک شهر است، به خشکسالی چند ساله اخیر اشاره کرد و خواستار کمک دولت به کشاورزان و دامداران شد.

وی نیز خواستار ارتقای محور جنگل تربت حیدریه از روستا به شهر شد و گفت: بخش جنگل با 155 حلقه چاه عمیق متاسفانه اکثر آنها برقی نیست و هر ساله مجوز چند چاهی برای برقی کردن از سوی مسوولان داده می شود.

بخشدار جنگل نیز با اشاره به فاصله 120 کیلومتری از مرکز شهرستان و عدم استقرار بانک های صادرات، ملی و نمایندگی ادارات، گفت: این مسائل مشکلاتی را برای مردم فراهم کرده است.

وی‌ به مشکل آب شرب دام در این بخش اشاره کرد و گفت: آب بیش از صدها راس دام از آب شرب انسان ها تامین شده و مشکلاتی بر سرجابجایی آب در لوله های مسیر دیده می شود.

وی کمبود فضای آموزشی در بخش جنگل را از دیگر مشکلات ذکر کرد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/10/22::: ساعت 8:0 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 22


بازدید دیروز: 37


کل بازدید :192232
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<