سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای گرامی ترینِ گرامیان و نهایتِ آرزوی خواستاران ! تو سرور منی که درِ دعا و توبه را برای من گشودی. پس درِ قبول و اجابت دعا را بر من مبند . [.فاطمه علیه السلام ـ در دعایش ـ]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

امام جمعه رشتخوار: جامعه سالم باید ارزش را تبدیل به فرهنگ کند
 
امام جمعه رشتخوار گفت: اگر در جامعه ای ارزسهای دینی حاکم شود و آن ارزسها برای مردم فرهنگ شود جامعه به سوی سلامت و پیشرفت خواهد رفت.
حجت الاسلام محمد کازری در جمع نماز گزاران با اشاره به گردهمایی ائمه جمعه کشور و دیدار با مقام مظعم رهبری افزود: حضور تمام مسوولان عالیرتبه و دولتمردان در این گردهمایی از برکت این نشست بود که با انجام تربیون ازاد، ائمه جمعه کشور با بیان مسایل و مشکلات شهرستانهای خود خواستار حل موضوعات شدند.
وی در ادامه از پیگیری موضوعات فرهنگ تسهیل در ازدواج، عفاف و حجاب، خوش خلقی با مردم و جلوگیری از اسراف در این نشست خبر داد.



فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/8/13::: ساعت 3:12 عصر

شهرستان های خواف و رشتخوار زیرساخت های مدیریت بحران ندارند
 
خبرگزاری فارس: نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان های خواف و رشتخوار از نظر زیرساخت های مدیریت بحران در شرایط بسیار بدی به سر می برند و هنوز حتی پایگاه امداد برای این شهرستان ها ایجاد نشده است.
محمدرضا سجادیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در خواف افزود: شهرستان های خواف و رشتخوار به دلیل قرار گرفتن روی گسل مناطقی زلزله خیز محسوب می شوند که درصورت بروز حوادث و بلایای طبیعی به دلیل نبود زیرساخت های لازم مدیریت بحران با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
وی اظهار داشت: حدود چهار سال است که برای ساخت پایگاه امداد در این شهرستان ها اقدام کرده ایم ولی به دلیل ضعف مدیریت باوجود تخصیص اعتبار تاکنون هیچ بودجه ای جذب نشده است.
وی با اشاره به از بین رفتن جنگل ها، مراتع و ضعیف شدن پوشش گیاهی منطقه به دلیل خشکسالی های اخیر افزود: در صورت وقوع سیل خطری جدی شهرستان های خواف و رشتخوار را تهدید می کند.
این نماینده مجلس، خواستار انجام مطالعات کاهش خطرات بروز سیل در منطقه توسط دستگاه های ذی ربط شد و گفت: باید هرچه زودتر تمهیدات لازم برای اجرای پروژه های مورد نیاز اندیشیده شود تا خسارات مالی و جانی درصورت بروز حوادث غیرمترقبه در این مناطق کاهش یابد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بحث مدیریت بحران را موضوعی حساس و دقیق خواند و تصریح کرد: مدیران کشوری و استانی باید پیش بینی های لازم را قبل از بروز هر بحرانی و حادثه ای داشته باشند.
سجادیان بیان داشت: ستاد مدیریت بحران باید به شکلی قانونمند در کشور تشکیل و سپس تقویت شود چرا که ایران جزو کشورهای زلزله خیز جهان به شمار می رود و با توجه به خشکسالی های اخیر، توانمندسازی این ستاد امری ضروری محسوب می شود.



فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/8/13::: ساعت 3:11 عصر

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان  در شهرستان آغاز می شود

سرپرست اداره بهزیستی رشتخوار گفت: طرح تنبلی چشم ویژه کودکان چهار تا شش سال از فردا در سطح شهرستان رشتخوار آغاز می شود.

حسن فرخی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، افزود: برای اجرای این طرح کلیه پایگاه های سنجش بینایی، پیش دبستانی، خانه های بهداشت روستایی برای ارایه خدمات و اجرای این طرح مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح مهد کودک ها در سطح شهرستان با مجریان این طرح همکاری می کنند، تصریح کرد : کودکان چهار تا شش سال باید در سه سال متوالی برای معاینه چشم هایشان به این پایگاه ها مراجعه کنند.

وی گفت: درمان این بیماری بسیار ساده است و چنانچه درمان این بیماری در سن چهار تا شش سالگی آغاز نشود، در سن بالاتر درمان آن مشکل و ممکن است منجر به کم بینایی و نابینایی شود.

وی گفت: این طرح از فردا، اول ابان ماه سال جاری به مدت یک ماه در سطح شهرستان رشتخوار همزمان با سراسر کشور انجام می شود.

به گفته وی سال گذشته نیز بیش از دو هزار کودک در این طرح شرکت داشتند که تعدادی از آنان با مشکلاتی مواجه بودند که به مراکز درمانی معرفی شدند




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:55 عصر

توسعه فرهنگی شهرستان نیازمند ایجاد مراکز دانشگاهی است

رییس شورای شهر رشتخوار گفت: توسعه فرهنگی در این شهرستان مستلزم ایجاد مراکز دانشگاهی و آموزش عالی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، اسماعیل میرسیاسی در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در این شهرستان 65 هزار نفری تنها دانشگاه پیام نور با ظرفیت محدود فعالیت دارد .

وی معتقد است: توسعه زیرساخت های فرهنگی در مناطق محروم نیازمند راه اندازی و گسترش مراکز فرهنگی، آموزشی و خدماتی است.

وی افزود: خواسته مردم این شهرستان از دور دوم سفر رییس جمهوری و هیات دولت تصویب، ایجاد و راه اندازی مرکز آموزش عالی است.

وی گفت: شهرداری رشتخوار و مردم خیر این شهر مقدار سه هکتار زمین به دانشگاه پیام نور اهدا کرده اند که علیرغم جذب بیش از 300 میلیون تومان متاسفانه هنوز هیچ گونه فعالیتی برای احداث آن نشده است که فرماندار این شهرستان نیز بر این موضوع اعتراضاتی داشت.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از محروم ترین مناطق خراسان رضوی است، گفت: با توجه به نگاه توسعه ای دولت نهم، توسعه زیرساخت ها ضروری است.

رییس شورای شهر رشتخوار در ادامه به گزارش 6 ماهه شورای شهر رشتخوار پرداخت و گفت: این شورا در نیمه اول سال جاری با برگزاری 24 جلسه رسمی و 15 جلسه غیر رسمی دارای 28 مصوبه بود که همه آن اجرایی شده است.

وی گفت: شورای شهر بیش از 4 هکتار زمین به منطقه انتظامی این شهرستان واگذار کرده که امید است مراحل احداث این منطقه زودتر آغاز شود.

میرسیاسی نیز از عدم استقرار بر خی از ادارات در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: چرا برخی از ادارات برای رفع مشکلات مردم در این شهرستان استقرار نمی یابند؛ شورای شهر در حد توان برای استقرار ادارات تلاش می کنند.

او خواستار تخصیص هر چه سریعتر اعتبارات جاده رشتخوار - چخماق - فریمان شد و گفت: به دلیل نداشتن اعتبار این پروژه مدتی است که تعطیل شده است.

رییس شورای شهر رشتخوار از تعطیلی برخی از پروژه ها و عدم پیشرفت فیزیکی آنها انتقاد کرد




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:54 عصر

مساعدت مدیران شهرستان در برگزاری با شکوه جشن های دهه کرامت

فرماندار رشتخوار گفت: جشن های دهه کرامت به ویژه ایام میلاد حضرت امام رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) باید در سراسر کشور به خصوص شهرستان رشتخوار با شکوه خاصی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد عارفی در جلسه کارگروه فرهنگ و هنر شهرستان افزود: در این دهه که از نهم آبان ماه سال جاری شروع می شود، تمام شهرها به ویژه رشتخوار باید آذین بندی و چراغانی شده و برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی ترتیب یابد.

وی از اصناف و کسبه در خواست کرد تا نسبت به آذین بندی بازارها، معابر، خیابان ها و محل کسب خود در این ایام مبارک اقدام نمایند.

وی افزود: همه مدیران نیز باید کمک کنند تا جشن های دهه کرامت با شکوه هر چه تمام برگزار شود




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:53 عصر

بهسازی تنها کشتارگاه رشتخوار به پایان رسید

مسوول امور اصناف شهرداری رشتخوار گفت: کار مرمت و بهسازی کشتارگاه رشتخوار با اعتبار 120 میلیون ریال به بایان رسید .

حمید روحانی در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، افزود: در پی بهسازی تنها کشتارگاه شهرستان که زیر نظر شهرداری اداره می شود، به دلیل قدمت بالا و غیر بهداشتی بودن این مکان، اقدام به بهسازی و مرمت شد.

به گفته وی هم اکنون روزانه 12 راس گوسفند در این کشتارگاه ذبح می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اعتبارات ناکافی شهرداری سایر نهادهای متولی چون شبکه بهداشت و درمان، شهرداری را در این بخش کمک نمایند.

این مقام مسوول در خصوص واحدهای صنفی بدون پروانه خاطر نشان کرد : تعدادی از واحدهای صنفی فعال شهر رشتخوار یا فاقد پروانه کسب هستند یا پروانه کسب آنان نیازمند تمدید است که باید کارهای قانونی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه با این واحدهای صنفی برخورد می شود، گفت: این کسبه با مراجعه به شهرداری باید تکلیف خود را روشن کنند.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:53 عصر

تصادف رانندگی در 3 راهی جنگل رشتخوار یک کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، محمد ابراهیم داودیان، بخشدار مرکزی رشتخوار در این رابطه گفت: در برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه وانت نیسان در محل سه راهی جنگل تصادفی رخ داد که راننده کامیون فوت نموده و سرنشینان وانت نیسان به شدت مجروح و به بیمارستان تربت‌حیدریه اعزام شدند.

وی افزود: سه راه جنگلی یکی از نقاط حادثه‌خیز بوده که شاهد تصادفات عدیده‌ای است و توجه مسوولان و انجام اقدامات اساسی برای رفع این مشکل را می‌طلبد.

وی با بیان این مطلب که امیدوارم دیگر شاهد حوادث ناگوار در این نقطه حادثه‌خیز نباشیم، افزود: حذف نقاط پرحادثه، اصلاح مسیر و احداث پل زیرگذر از اقداماتی است که برای اصلاح این نقطه باید انجام شود.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:50 عصر

نماینده مجلس: ? ششصد?میلیارد تومان برای تمدید وامهای کشاورزان اختصاص یافت
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از ? دوهزاروصد ?میلیارد تومان اختصاص یافته به وزارت جهاد کشاورزی ? ششصد?میلیارد تومن برای تمدید وامهای کشاورزی امسال در نظر گرفته شده است.
محمدرضا سجادیان روز یکشنبه در جمع کشاورزان و دامداران رشتخوار افزود:
امسال تا سقف پنج میلیون تومان وامهای کشاورزان تمدید می شود.
نماینده رشتخوار و خواف گفت: این برنامه ظرف ماه آینده در سطح کشور اجرایی می شود.
وی افزود: سهم استان خراسان رضوی از ?دوهزاروصد?میلیارد تومان اختصاص یافته به وزرات جهاد کشاورزی ?دویست و هشتاد ?میلیارد تومان است.
او گفت: کشاورزانی که قصد ارایه طرح آبیاری تحت فشار و نوین را دارند می توانند از ? ???درصد کمک بلاعوض دولت استفاده نمایند.
وس همچنین افزود: امسال ? سیصد ?میلیارد تومان از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی باید در زمینه آبیاری نوین هزینه شود



فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:48 عصر

اجرای طرح لیزینگ لوازم خانگی روند کندی داشته است
 
به گزارش خبرنگار مهر در مشهد  محمدرضا سجادیان شامگاه گذشته در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی اظهار داشت: دوسال گذشته طرح لیزینگ لوازم خانگی به صورت جدی مطرح شد اما تاکنون فعالیت قابل توجهی نداشته که به طور قطع برگزاری این نمایشگاه کمک ویژه ای به اجرای هر چه بهتر این طرح می کند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی را امری ضرروری برای صنعتگران در این حوزه دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه فرصتی است که صاحبان صنایع و تولیدکنندگان اعم از شرکت های داخلی و خارجی توانمندیهای خود را در این بخش به معرفی نمایش بگذارند تا زمینه رقابت بیشتری ایجاد شود. نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با اشاره به پذیرفته شدن ایران به عنوان ناظر در WTO اظهار داشت: ورود کشور به بازارهای جهانی زمینه ساز آشنایی با تکنولوژی های روز دنیا می شود. وی افزود: در حال حاضر نظام تعرفه ای کشور واردات و صادرات کنترل شده که با عضویت ایران در WTO تعرفه ها حذف می شود و واردات کالا افزایش می یابد که در چنین شرایطی اگر تولید کنندگان داخلی نتوانند با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند، حذف می شوند. نماینده مردم خواف و رشتخوار با تاکید براینکه تولید لوازم خانگی از پیشرفتهای قابل توجهی برخوردار بوده، اظهار داشت: به رغم همه تلاشهای صورت گرفته هنوز صنعت لوازم خانگی توانسته به جایگاه مطلبوب خود برسد و این در شرایطی است که باید طبق چشم انداز ?? ساله، ایران مقام اول اقتصادی و فناوری در منطقه باشد. وی افزود: لوازم خانگی در بخش صادرات غیرنفتی از پتانسیل های بالایی برخوردار است و کشورهای آسیای میانه و افغانستان می توانند بازار هدف خوبی برای تولیدات لوازم خانگی ایرانی باشند و دولت نیز به تامین در آمد از طریق صادرات تاکید دارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: در حال حاضر تولیدات داخلی در بخش های بخاری گازی، لوازم ظرفشویی، گاز و یخچال عمده نیازهای مردم را تامین می کند اما آنچه مهم است اینکه این محصولات باید طبق آخرین استانداردهای ساخته شود تا تمایل مصرف کننده داخلی به خرید کالاهای ایرانی بیش از پیش جلب شود.



فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:47 عصر

امام جمعه رشتخوار: جامعه سالم باید ارزش را تبدیل به فرهنگ کند
 
امام جمعه رشتخوار گفت: اگر در جامعه ای ارزسهای دینی حاکم شود و آن ارزسها برای مردم فرهنگ شود جامعه به سوی سلامت و پیشرفت خواهد رفت.
حجت الاسلام محمد کازری در جمع نماز گزاران با اشاره به گردهمایی ائمه جمعه کشور و دیدار با مقام مظعم رهبری افزود: حضور تمام مسوولان عالیرتبه و دولتمردان در این گردهمایی از برکت این نشست بود که با انجام تربیون ازاد، ائمه جمعه کشور با بیان مسایل و مشکلات شهرستانهای خود خواستار حل موضوعات شدند.
وی در ادامه از پیگیری موضوعات فرهنگ تسهیل در ازدواج، عفاف و حجاب، خوش خلقی با مردم و جلوگیری از اسراف در این نشست خبر داد.



فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:46 عصر

   1   2   3      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 23


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :192196
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<