سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریفترین شرف، دانش است . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

شهرستان های خواف و رشتخوار زیرساخت های مدیریت بحران ندارند
 
خبرگزاری فارس: نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان های خواف و رشتخوار از نظر زیرساخت های مدیریت بحران در شرایط بسیار بدی به سر می برند و هنوز حتی پایگاه امداد برای این شهرستان ها ایجاد نشده است.
محمدرضا سجادیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در خواف افزود: شهرستان های خواف و رشتخوار به دلیل قرار گرفتن روی گسل مناطقی زلزله خیز محسوب می شوند که درصورت بروز حوادث و بلایای طبیعی به دلیل نبود زیرساخت های لازم مدیریت بحران با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
وی اظهار داشت: حدود چهار سال است که برای ساخت پایگاه امداد در این شهرستان ها اقدام کرده ایم ولی به دلیل ضعف مدیریت باوجود تخصیص اعتبار تاکنون هیچ بودجه ای جذب نشده است.
وی با اشاره به از بین رفتن جنگل ها، مراتع و ضعیف شدن پوشش گیاهی منطقه به دلیل خشکسالی های اخیر افزود: در صورت وقوع سیل خطری جدی شهرستان های خواف و رشتخوار را تهدید می کند.
این نماینده مجلس، خواستار انجام مطالعات کاهش خطرات بروز سیل در منطقه توسط دستگاه های ذی ربط شد و گفت: باید هرچه زودتر تمهیدات لازم برای اجرای پروژه های مورد نیاز اندیشیده شود تا خسارات مالی و جانی درصورت بروز حوادث غیرمترقبه در این مناطق کاهش یابد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بحث مدیریت بحران را موضوعی حساس و دقیق خواند و تصریح کرد: مدیران کشوری و استانی باید پیش بینی های لازم را قبل از بروز هر بحرانی و حادثه ای داشته باشند.
سجادیان بیان داشت: ستاد مدیریت بحران باید به شکلی قانونمند در کشور تشکیل و سپس تقویت شود چرا که ایران جزو کشورهای زلزله خیز جهان به شمار می رود و با توجه به خشکسالی های اخیر، توانمندسازی این ستاد امری ضروری محسوب می شود.



فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/8/13::: ساعت 3:11 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 37


کل بازدید :192218
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<