سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گناه نتوانستن کردن ، گونه‏اى از ترک گناه است . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار معرفی شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:
باید در کشاورزی به مساله بهره وری توجه کنیم
اتحاد خرده مالکین 80 درصد مشکلات را حل می کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی حکمی مهندس محمد رستمی را به عنوان مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، دکتر اسماعیل نیا رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه شهرستان رشتخوار دارای بافت کشاورزی است و در بسیاری از تولیدات کشاورزی مثل محصول پنبه مقام اول استانی را داراست، گفت: وقتی امنیت غذایی اتفاق می افتد که امنیت در سرمایه گذاری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم امروز کشاورزی اقتصادی شود باید شعار ندهیم، گفت: باید در کشاورزی به مساله بهره وری توجه کنیم.

وی بر اتحاد خرده مالکین تاکید کرد و گفت: اگر خرده مالکان متحد شوند، 80 درصد مشکلات حل خواهد شد.

وی با ذکر اینکه بیش از 1800 میلیارد ریال خسارت ناشی از سرما به کشاورزان خراسان رسیده است، خاطر نشان کرد: تنها راه نجات کشاورزان برای جبران خسارت، بیمه محصولات است.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: شهرستان رشتخوار با 4300 کیلومتر مربع و هزار و 141 متر ارتفاع از سطح دریا دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است که 90 درصد جمعیت به شغل کشاورزی دامپروری مشغولند.

محمد رستمی گفت: شهرستان رشتخوار دارای 383حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، 83 رشته قنات و 5 دهنه چشمه دارای 45 هزار سطح زیر کشت آبی و 224 هزار تن تولیدات کشاورزی است.

وی گفت: این شهرستان نیز با 350 هزار راس دام سالانه بیش از 241 هزار تن تولید محصولات دامی دارد.

وی گفت: در سال جاری برای بخش دامداری نیز جهت غنی سازی علوفه، پروار بندی، تلقیح مصنوعی، احداث آبشخور، آبرسانی سیار و خرید تانکر آب بیش از هزار و 618 میلیون ریال هزینه شده است.

وی نیز از صدور 17 مورد پروانه دامداری شامل مرغداری، پرورش گاوشیری و پروار بندی در این شهرستان خبر داد.

رستمی احداث 65 کیلومتر پوشش انهار در قالب لوله گذاری و کانال بتونی با اعتبار 8500 میلیون ریال را از دیگر فعالیت های این مدیریت ذکر کرد و گفت: بیش از 29 رشته قنات با اعتبار 2700 میلیون ریال لایروبی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: برای تسطیح و تجهیز و نوسازی اراضی در سطح 340 هکتار بیش از هزار و 720 میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته او در حال حاضر آبیاری تحت فشار در سطح بیش از یک هزار هکتار از اراضی رشتخوار اجرا شده و 550 هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 2:46 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10


بازدید دیروز: 37


کل بازدید :192220
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<