سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرهیزید از صولت جوانمرد چون گرسنه شود و از ناکس چون سیر گردد . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

فرماندار رشتخوار گفت: این شهرستان محروم ? ???سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و ? ???درصد کشاورزان و دامداران با مشکلات جدی روبرو هستند.

محمد عارف عارفی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار که با حضور دکتر علی نقی بروجردی بعنوان نماینده رییس جمهوری به این منطقه سفر کرده است، افزود : کاهش بارندگی و آب‌های زیر زمینی ، باعث مشکلات معیشتی و فقر در بین مردم این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی همچنین باعث حرکت شن‌های روان و فرسایش بادی و محدودیت‌های منابع آبی شده است .

وی استقرار این شهرستان را در کنار راه آهن مشهد سنگان هرات و در مسیر قرار گرفتن این شهرستان در ترانزیت کریدور شرقی و غربی شمالی و جنوبی، برخورداری از صنایع تبدیلی و وجود منابع غنی معدنی و پتانسیل‌های گردشگری و تاریخی را از قابلیت‌های این شهرستان ذکر کرد.

وی در مورد مسائل عمرانی این شهرستان در دور اول سفر رییس جمهوری به شهرستان، گفت : از ? ???مصوبه سفر اول هیات دولت به‌رشتخوار با اعتبار ???? میلیارد ریال ، فقط چهار پروژه به دلیل طولانی شدن دوره سرما، قابل بهره برداری نشد اما بقیه قابل افتتاح است.

عارفی اضافه کرد: علاوه بر این مصوبات ، مبلغ ? ???میلیارد ریال معادل ??/?? دهم درصد اعتبارات استانی به شهرستان رشتخوار اختصاص یافت.

او با اشاره به اینکه این مصوبات امید ماندن را در شهرستان بیشتر کرده است، خواستار تخصیص اعتبار برای بیمارستان ? ???تختخوابی،شهرک صنعتی و تسهیل در پرداخت به موقع اعتبارات پروژه‌های سفر توسط بانک‌ها در این شهرستان شد.

وی سهم اعتبارات بنگاه‌های زود بازده اقتصادی این شهرستان از محل سفر ? ????میلیارد ریال اعلام کرد که در مجموع ? ????طرح با ? ????میلیارد ریال تصویب شد و از این تعداد ? ????طرح با اعتبار ? ???میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها با سرمایه‌گذاران شهرستان رشتخوار شد و گفت : سخت‌گیری بانک‌ها موجب فرار سرمایه‌گذاران از این شهرستان می شود.

وی در ادامه جلسه شورای خواستار استقرار ادارات، گازرسانی به جنگل و روستاهای نزدیک به لوله گاز، اختصاص اعتبار برای ? ????کیلومتر راه روستایی ، احداث مجتمع‌های فرهنگی هنری، اعتبار برای اسفالت جاده شعبه جنگل و اجرای کنار گذر در شهر رشتخوار شد.

این مسوول نیز خواستار اعتبار برای رفع فرسودگی شبکه آبرسانی شهرستان و کمک مالی به‌شهرداریهای رشتخوار و جنگل و افزایش کمک‌های بلاعوض مددجویان بهزیستی برای مسکن در این شهرستان شد.

در این جلسه امام جمعه رشتخوار با اشاره به سال نوآوری و شکوفایی خواستار تجدید نظر در زیر ساخت‌های جامعه شد و گفت: نباید با قانون مستعمل ،مدعی نوآوری در عرصه‌های اقتصادی اجتماعی یا فرهنگی شویم.

حجت‌الاسلام محمد کازری افزود: نوآوری دولت نهم همین سفرهای استانی هیات دولت است




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/1/22::: ساعت 9:16 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 24


بازدید دیروز: 19


کل بازدید :192586
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<