سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برادرش را در کاری ناپسند ببیند و بتواند او را از آن بازدارد و این کار را نکند، به او خیانت کرده است . [امام صادق علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

خشکسالی در شهرستان رشتخوار 11 ساله شد

خبرگزاری فارس: فرماندار رشتخوار گفت: شهرستان محروم رشتخوار 11 سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و 80 درصد مردم آن که کشاورز و دامدار هستند با مشکلات جدی روبرو هستند.

 

محمدعارف عارفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشتخوار افزود: کاهش بارندگی و آب‌های زیرزمینی، اقتصاد معیشتی و تولید سنتی، حرکت شن های روان و فرسایش بادی، ضعف فضاهای بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، محدودیت های منابع آبی و ضعف زیرساخت های اداری از تنگناهای توسعه در شهرستان رشتخوار حکایت دارد.
وی استقرار این شهرستان را در کنار راه آهن مشهد ـ سنگان ـ هرات و مجاورت با کریدور شرقی و غربی، شمالی و جنوبی، برخورداری از صنایع تبدیلی، منابع غنی معدنی و پتانسیل‌های گردشگری را از قابلیت‌های این شهرستان ذکر کرد که در خشکسالی مهم تر جلوه می‌کند.
وی در مورد پروژه‌های در دور اول سفر رئیس جمهور به شهرستان گفت: از 14 مصوبه سفر اول هیئت دولت به رشتخوار با اعتبار 20 میلیارد ریال پروژه فقط 4 پروژه به دلیل طولانی شدن دوره سرما قابل بهره‌برداری نیست.
عارفی اضافه کرد: علاوه بر این مصوبات اعتبارات و تملک دارایی شهرستان مبلغ 75 میلیارد ریال معادل 1/7 دهم درصد اعتبارات استانی است که به این شهرستان اختصاص یافت.
نمایده عالی دولت در رشتخوار، سهم اعتبارات بنگاه های زودبازده اقتصادی این شهرستان از محل سفر اول هیئت ولت را 330 میلیارد ریال اعلام کرد که 474 طرح با 213 میلیارد ریال تصویب و اعتبار 225 طرح به مبلغ 19 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/2/1::: ساعت 2:14 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10


بازدید دیروز: 19


کل بازدید :192572
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<