سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شناخت خویشتن، از حکمت است . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

رییس شورای شهر رشتخوار گفت: با گذشت سه سال از احداث زیر ساخت‌های احداث شهرک صنعتی رشتخوار، این پروژه به کندی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، اسماعیل میر سیاسی در جلسه شورای اداری این شهرستان، با بیان این مطلب افزود: در شهرستان رشتخوار روز به روز بر مهاجرت بومیان افزوده شده و کمتر کسی میل به سرمایه گذاری در این شهرستان را دارد.

میرسیاسی خاطر نشان کرد:‌ به دلیل خشکسالی های پی‌درپی و افت بیش از حد سطح آب های زیر زمینی، دامداری و کشاورزی شهرستان رو به افول نهاده و در صورت عدم چاره اندیشی روز به روز بر استضعاف و بیکاری مردم منطقه افزوده می‌شود.

وی گفت: بسیاری از افرادی که با سرمایه گذاری باعث کمک به رونق اقتصادی این سرزمین می شوند با ارائه طرح ها، موفق به کسب امتیاز و تسهیلات شده بودند اما در آخرین مراحل تمام اقداماتشان به یاس انجامید و توفیق دریافت تسهیلات را از بانک های عامل پیدا نکردند و بیشتر طرح ها در آخرین مرحله دریافت وام عقیم مانده است.

رییس شورای شهر رشتخوار بیان کرد: با توجه به اینکه رشتخوار در جوار معدن سنگ آهن سنگان خواف واقع شده است، عبور کامیون ها و تریلی های حامل سنگ معدن، جان بسیاری از مردم این شهرستان را به خطر انداخته است.

وی در ادامه گفت: جای تاسف است که شهرستان های مجاور و دور همچون سبزوار، نیشابور، قاین و تربت حیدریه از استحصال معدن سهمیه دارند و در آن شهرستان ها، کارخانه فولاد مربوط به سنگ معدن احداث گردیده اما شهر رشتخوار با وجود تاسیس شهرک صنعتی کارخانه ای ندارد.

میر سیاسی با درخواست از دولتمردان کشور اظهار داشت: در شهرستان خواف سه طرح بزرگ کارخانه فولاد در حال اجراست ولی برای طرح های پیشنهاد شده در شهر رشتخوار از دادن حتی وام خودداری گردد.

وی نیز به خشکسالی‌های پی‌درپی و یخبندان طولانی مدت زمستان گذشته این شهرستان اشاره کرد و گفت: این عوامل امید دامداران را نا امید نموده و نبودن علوفه و آب باعث شده است، دامداران دام های خود را با نازلترین قیمت در معرض فروش بگذارند.

رییس شورای شهر رشتخوار گفت: سرمازدگی و یخبندان خسارت عمده به بخش کشاورزی وارد نموده و حمایت دولت در این زمینه باعث دلگرمی کشاورزان خواهد بود.

میر سیاسی به وجود استعدادها و نخبگان علمی در بین جوانان تحصیلکرده این شهرستان خبر داد و گفت: دولت باید در جهت ایجاد پژوهشکده و آزمایشگاه مجهز به شکوفایی و نوآوری و خلاقیت جوانان در این شهرستان محروم و مرزی کمک نماید.

وی نیز با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد شهر رشتخوار و شهر جنگل و 90 درصد روستاهای شهرستان دارای بافتی فرسوده، قدیمی و نامنظم می‌باشد خواستار اعتبار به این منظور شد.

رییس شورای شهر رشتخوار گفت: احداث جاده رشتخوار به چخماق و مشهد که از محل تبصره 12 استانی بوده که هنوز 33 درصد اعتبار آن تخصیص یافته که در صورت عدم تخصیص مابقی بودجه آن ادامه کار با مشکل مواجه خواهد نمود.

میر سیاسی اظهار داشت: ادامه این جاده به طرف شهرستان گناباد که دارای بودجه نیز می‌باشد، هنوز عملیاتی نشده است.

وی از دیگر مشکلات این شهرستان را عدم پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک‌ها ذکر کرد و گفت: از طرح‌های موفق رییس جمهور تاسیس صندوق مهر امام رضا (ع) است که جوانان برای ازدواج به آن دل خوش کرده، ‌اما با عدم پرداخت تسهیلات ازدواج از طرف بانک ها امید جوانان نیز به یاس مبدل و باعث دلسردی جوانان از مراجعه به صندوق و عدم رغبت به سنت ازدواج گردیده است.

وی در ادامه سخنان خود استقرار ادارات و تامین ساختمان های اداری این شهرستان را از برنامه‌های دور اول سفر رییس جمهور ذکر کرد و گفت: تاکنون این خواسته محقق نگردیده است و اکثر ادارات به صورت سرپرستی یا نمایندگی اداره می‌شود.

رییس شورای شهر رشتخوار نیز احداث دانشگاه پیام نور را از طرح‌های دور اول سفر رییس جمهور به شهرستان رشتخوار ذکر نمود و گفت: علی رغم 340 میلیون تومان اعتبار، متاسفانه هنوز هیچ کاری انجام نگرفته است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/2/4::: ساعت 2:0 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 13


کل بازدید :192373
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<