سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگان نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که امانتدار است و در گفتارش راستگوست ومراقب نمازهای خود و واجباتی است که خداوند، بر او واجب داشته است . [امام صادق علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

گلایه عضو شورای اسلامی شهرستان رشتخوار:
بسیاری از مدیران هنوز شوراهای شهر و روستا را نپذیرفته‌اند
به ما می‌گویند نباید پای خود را از گلیمتان درازتر کنید!

 

عضو شورای اسلامی شهرستان رشتخوار گفت: بسیاری از مدیران میانی و پایینی هنوز شوراهای شهر و روستا را به عنوان یک واقعیت نپذیرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، محمود ذباح افزود: با وجود این که فلسفه وجودی شوراها مورد قبول مسوولان نظام است و حتی مقام معظم رهبری شوراها را نهادی جهت حل عملی مشکلات مردم بر شمرده‌اند اما بعضی اوقات مشاهده می‌شود که عده‌ای از مدیران میانی و پایینی انتقادی به این مسئله نداشته و به شوراها به عنوان مانعی در راه مدیریت خود می‌نگرند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که هم اکنون شوراهای شهر و روستا با آن روبه‌رو می‌باشد، این است که مردم به عنوان موکلان آن‌ها حل همه مشکلات خود را از شوراها انتظار دارند؛ این نگاه خوبی است اما مشکل این است که نگاه مسوولان پایین دست این گونه نیست.

ذباح تصریح کرد: بعضی مسوولان فکر می‌کنند که باید بر شوراها تسلط داشته باشند و به همین دلیل حضور شوراها را در زمینه مدیریتی خود بر نمی‌تابنند.

وی اظهار داشت: وقتی ما در شورای شهرستان از مدیری درباره مسئله‌ای مربوط به حوزه کارش اطلاعاتی می‌خواهیم که مورد سوال مردم است، این مدیر در پاسخ به رییس شورای شهرستان می‌گوید نباید پای خود را از گلیمتان درازتر کنید.

عضو شورای اسلامی شهرستان رشتخوار افزود: مقاومت در برابر شوراها تا حدی پیش می‌رود که گاهی شنیده می‌شود جمعی از شهرداران در همایش‌ها و سمینارهای خصوصی خود سخن از حذف شوراها رانده و حتی شوراها را مانعی در شهرداری‌ها برای رسیدن به اهداف خود برمی‌شمارند.

وی با انتقاد از گسترش این نوع نگاه در بین مسوولان خاطرنشان کرد: ما در شوراها چیزی برای خود نمی‌خواهیم و اگر هم بخواهیم برای خدمت به مردم است.

ذباح در آسیب‌شناسی این مسئله ادامه داد: شوراها باید به خود نیز نگاه قانون‌مدارانه داشته باشند زیرا این گونه نگاه باعث توانمندسازی شوراهای شهر و روستا خواهد شد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/2/8::: ساعت 6:18 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 19


بازدید دیروز: 13


کل بازدید :192389
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<