سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کس به لاغ نپرداخت جز که اندکى از خرد خود بپرداخت . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

امام جمعه رشتخوار با انتقاد از گرانی‌های اخیر:
کوتاهی دولت در جلوگیری از احتکار قابل پذیرش نیست
چرا جرات احتکار به افراد سودجو و رانت خوار داده می‌شود؟

خبرگزاری دانشجویان ایران - رشتخوار
سرویس: سیاسی

امام جمعه رشتخوار گفت: در صورتی که دولت در نظر دارد نسبت به حذف یک کالا از سبد حمایتی خود اقدام نماید باید تدابیر لازم را جهت تنظیم بازار و جلوگیری از تورم بیندیشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خراسان، حجت الاسلام محمد کازری در جمع مردم شهرستان رشتخوار گفت: متاسفانه حذف یارانه یک کالا بدون نظارت، مشکلات عدیده را برای مردم زجر کشیده انقلاب ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بازار برای کالاهایی نظیر برنج و مواد شوینده، تصریح کرد: احتکار کالاهای یاد شده در بازار باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده و دولت باید انبارهای بزرگ را شناسایی و از احتکار مواد مورد نیاز مردم جلوگیری نماید.

حجت الاسلام کازری با انتقاد از ضعیف عمل کردن تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: چرا جرات احتکار به افراد سودجو و رانت خوار می‌دهید؟ چرا می‌گویید مردم گزارش دهند ما برخورد می‌کنیم؟ اگر کسی هم گزارش نداد شما باید جلو آنان را بگیرید و محتکران را پیدا کنید و برخورد نمایید.

امام جمعه رشتخوار با بیان این‌که کوتاهی دولت برای جلوگیری از احتکار برای مردم، قابل پذیرش نیست، گفت: چگونه است که وزارت اطلاعات در کمتر از ده روز قادر به شناسایی یک گروه تروریستی باشد اما قادر به شناسایی چند محتکر با کد و مشخصات لازم نباشد.

وی خاطر نشان کرد: نرخ مکالمات شرکت مخابرات بر چه اساسی تعریف شده که اگر کسی مدعی شود من از این خط تلفن چنین استفاده‌ای نکرده‌ام باید قبوضی با هزینه بالا بپردازد، حتی شرکت مخابرات حاضر به ارایه پرینت مکالمات معترضان نبوده و آنقدر فرد را مجبور به رفت و آمد می‌کند که دو برابر قبض را هزینه نموده تا نهایتا مجبور شود قبض را نیز بپردازد.

حجت الاسلام کازری همچنین با انتقاد از افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان گفت: بسیاری از داروهای مورد نیاز مردم از تحت حمایت بیمه خارج شده است.

وی با بیان اینکه باید حاکم و حکومت نظارت خود را قوی کنند، بیان کرد: از حذف یارانه کالاها مردم چقدر سهم دارند و چرا باید خسارات سرمایه‌های باد آورده که بدون پرداخت هیچ مالیاتی برای محتکران فراهم شده است را مردم بپردازند؟

امام جمعه رشتخوار وظیفه حاکمان را ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا ذکر کرد و گفت: حکومت باید حداقل و ضرورت‌های اولیه زندگی مردم را تامین کنند.

وی با هشدار به محتکران اظهار داشت: محتکران بدانند اگر جامعه ناامن شود تمام اموال آن‌ها به تاراج خواهد رفت و جان و مال و دارایی آن‌ها بیش از سایر مردم به خطر خواهد افتاد.

حجت الاسلام کازری خواسته مردم را برخورد شدید تعزیرات حکومتی با محتکران و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا به خصوص در مورد کالاهای ضروری جامعه ذکر نمود و راهکارهای مقابله با محتکران را برخورد منفی با آنان از جمله ریختن آب در انبارهای کالاهای فاسد شدنی، قطع نمودن برق سردخانه‌ها، ندادن سوخت، مصادره کردن اموال و رسوا نمودن محتکران عنوان نمود.

وی افزود: محتکران با زور و زر و تزویر به دنبال سلطه بر قشر ضعیف جامعه و در تنگنا قرار دادن مردم و نا امید کردن آنان و به هم زدن نظم و انضباط عمومی جامعه هستند و باید به شدت با آنان برخورد شود.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/3/14::: ساعت 12:49 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 15


بازدید دیروز: 13


کل بازدید :192385
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<