سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داوود در دعاهای خود می گفت : «بارالها !من دوستی تو و دوستی آن که دوستت دارد و کرداری که مرا به دوستی ات می رساند، از تو درخواست می کنم . بارالها !دوستی ات را نزدم محبوب تر از خودم، خانواده ام و آب خُنکْ قرار ده» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

نماینده مردم خواف و رشتخواردرگفت وگوبا ایسنا: نگاه ارباب و رعیتی در دستگاه ها کنار گذاشته شود دولتمردان تلاش کنند مردم محروم طعم عدالت را بچشند

sajadiyan

محمدرضا سجادیان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که در نظام جمهوری اسلامی ایران عدالت باید در همه زمینه ها و کلیه ابعاد اجرایی شود، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در سالروز ولادت امیر مومنان گفت: اسلامی بودن حکومت نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاب می کند که عدالت در همه زمینه ها، کلیه ابعاد و بخش ها اجرایی شود.
نماینده مردم خواف و رشتخوار عدالت گستری و توزیع عادلانه امکانات و تسهیلات را محوری ترین تاکید مقام معظم رهبری دانست و با بیان این که توزیع عادلانه امکانات در همه نقاط کشور یقینا موجب از بین رفتن فقر و محرومیت می شود، ابراز عقیده کرد: از بعد پیروزی انقلاب اسلامی در تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت به ویژه در نقاط محروم و نوار مرزی کشور ناموفق بوده ایم که مسوولان نظام و دولتمردان باید تلاش کنند تا روستاها و شهرهای محروم و دور افتاده طعم شیرین عدالت، آبادانی و توسعه را بعد از ?? سال بچشند.


این عضو کمیسیون صنایع و معادن، خواستار توجه مسوولان نظام به عدالت سیاسی و اجتماعی شد و با تاکید بر این که مسوولان نظام در پست های مدیریتی به ویژه در شهرستان ها و روستاها باید از افراد و قومیت های بومی مناطق استفاده کنند، اظهار داشت: دولتمردان در باب عدالت سیاسی و اجتماعی باید در هر منطقه ای از کشور با توجه به بافت اجتماعی منطقه از توان مدیریتی همان مناطق استفاده کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: این موضوع همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، ولی به دلیل کج سلیقگی برخی دولتمردان در روستاها و شهرستان های دور افتاده استان ها از توان مدیریتی بومی متناسب با بافت اجتماعی مناطق مختلف استفاده نشده است، و برای استخدام در دستگاه ها و سازمان های دولتی، این نگاه در مردم مناطق دور افتاده استان ها شکل گرفته است که امور براساس شهروند درجه یک یا دو توزیع می شود، که این ابهام و لکه سیاه باید در عمل و رفتار مسوولان اجرایی از اذهان عمومی زدوده شود.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را فصل الخطاب مسوولان در رسیدن به یک معنای واحد از واژه عدالت دانست و تاکید کرد: اگر مسوولان نظام خود را مکلف به حرکت در مسیر احکام اسلام و اصول قانون اساسی بدانند، همه واژه های ارزشمند انسانی به درستی محقق خواهند شد.
سجادیان هشدار داد: نگاه و برداشت بخشی و مقطعی از مفاهیم ارزشمند احکام، شارع مقدس و اصول اساسی قانون اساسی موجب ارایه تعاریف متفاوت از واژه عدالت و ناامیدی مردم از رسیدن به مطالبات به حقشان شده است.
نماینده مردم خواف و رشتخوار با اشاره به این بخش از فرمایشات امام خمینی(ره)، که " مردم ولی نعمتان مسوولانشان و صاحبان اصلی نظام وانقلاب هستند" ادامه داد: بنابراین باید درب اتاق مسوولان در هر سه قوه باز باشد و نگاه از بالا به پایین یا ارباب و رعیتی در دستگاه ها و ارگان های نظام به کنار گذاشته شود، تا مردم بدون هر گونه دغدغه و نگرانی مطالباتشان را با آن ها در میان گذاشته و تحقق آنها را از مسوولان شان بخواهند.
سجادیان در پایان با تاکید بر این که فاصله بین مردم و مسوولان باید در عمل برداشته شود، خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی اجرای عدالت و رفع تبعیض را طلب کنند.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/4/31::: ساعت 2:44 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 45


بازدید دیروز: 19


کل بازدید :192607
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<