سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] هیچ بى‏نیازى چون خرد نیست ، و هیچ درویشى چون نادانى و هیچ میراثى چون فرهیخته بودن و هیچ پشتیبان چون مشورت نمودن . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

سه اثر تاریخی در شهرستان رشتخوار توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمود ذباح عضو شورای شهر رشتخوار از شناسایی سه اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد و گفت: "مسجد حاجی وکیل"، "آب انبار قدیمی رشتخوار" و "حسینیه" از جمله آثار تاریخی مورد شناسایی اداره میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه این آثار مربوط به دوره قاجاریه است، اظهار داشت: شهرستان رشتخوار دارای 50 اثر تاریخی است که تاکنون 16 اثر آن ثبت ملی شده است.

ذباح خواستار رسیدگی سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی به اکثر آثار تاریخی این شهرستان که به دلیل عدم ثبت ملی و نبود اعتبار در حال تخریب و نابودی است، شد و بیان داشت: عدم استقرار اداره میراث فرهنگی در شهرستان رشتخوار باعث شده است که بسیاری از ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان رشتخوار ناشناخته باقی بماند.

عضو شورای شهر رشتخوار با اشاره به اینکه برای مرمت و نگهداری آثار تاریخی نیاز به افزایش اعتبارات است، تاکید کرد: این شهرستان نیازمند اعتبارات کافی و استقرار نمایندگی یا اداره میراث فرهنگی است.

محمد عارفی، فرماندار رشتخوار نیز در خصوص اعتبارات فرهنگی این شهرستان گفت: سال جاری برای مرمت مسجد جامع رشتخوار مربوط به دوره تیموریان و احیای آب انبار مرکزی رشتخوار مجموعا 280 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی همچنین از تخصیص بودجه 285 میلیون تومانی برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری شهرستان و 5/12 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز موزه مردم شناسایی رشتخوار خبر داد.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/5/28::: ساعت 7:12 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 45


بازدید دیروز: 19


کل بازدید :192607
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<