سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وفا با بیوفایان ، بیوفایى است با خدا ، و بیوفایى با بیوفا وفا بود نزد خدا . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

نماینده مجلس : وضعیت اقتصادی مردم خواف و رشتخوار بحرانی است

نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت : وضعیت اقتصادی مردم در شهرستان رشتخوار و خواف بحرانی است. "محمدرضا سجادیان"روز جمعه در جلسه هم اندیشی مسوولان شهرستان با سه تن از نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس در زمینه وضعیت مردم افزود:آمار بیکاری در شهرستان به دلیل خشکسالی های مداوم و تبعات ناشی از آن به شدت افزایش یافته و الان در حد ? ???درصد است.
وی گفت:چنانچه دولت به فکر اشتغال مردم نباشند مردم دچاربحران شدیدتری می شوند.
وی افزود:هم اکنون ? ???درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و بخش زیادی از جمعیت باقی مانده هم امروز بر اثر خشکسالی و نداشتن درآمد برای ادامه معیشت و گذران زندگی در نوبت نهادهای حمایتی هستند .
وی اظهارداشت:کمسیون اجتماعی باید با افزایش سقف سهمیه نهادهای حمایتی برای پوشش این جمعیت تلاش کند.
یکی دیگر از اعضای کمسیون اجتماعی مجلس هم در ادامه با بیان اینکه گزارشات تکان دهنده مسئولان رشتخوار دل همه ما را به درد آورد گفت : ظرف یک هفته آینده جلسه ای با حضور استاندار، مدیران کل و وزرای نهادهای حمایتی برگزار و طی آن مشکلات این منطقه محروم و مرزی بررسی و اقدامات مثبتی در جهت رسیدگی به معضلات مردم منطقه انجام خواهد شد.
پورفاطمی بابیان اینکه باید به فکر اصلاح امور باشیم افزود : رژیم طاغوت در قبل از انقلاب مردم مناطق محروم را مورد استثمار خود قرار داده و آنان را مردمی وابسته به خود کرده بود و امروز این امر موجب شده اکثر مردم فاقد شغل باشند.
وی پیشنهاد کرد:? ????میلیارد ریال از اعتبارات زودبازده را درمناطق محروم صرف آموزش مردم درمشاغل و صنایعی که امکان آن هست کرده و جوانان بتوانند بابرخورداری ازاین آموزش ها مشاغلی را اختیار کرده و وارد بازار کار شوند.
وی ادامه داد:اکثر وام گیرندگان بانکها درمناطق محروم به دلیل محرومیت فرهنگی اجتماعی دچار ورشکستگی شده و تعدادی از آنان در زندان به سر می برند.
پورفاطمی گفت:دراین شهرستان که محرومترین نقاط خراسان رضوی است بخش عمده حداقل ? ???درصدی مردم منطقه کشاورز و دامدار بوده اند گفت:الان با خشکسالی ها آنان همه چیز خود را از دست داده اند و اکنون زمان آن است که از انان حمایت شده و این جمعیت دچار بحران تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند و زمینه ارتقا وضعیت معیشت و اشتغال آنان با ارائه آموزش های نوین و صنایع و زمینه های دیگر شغلی فراهم شود.
وی اظهارداشت:مردم مناطق مرزی ازجمله رشتخوار باید موردتوجه قرار گیرند افزود:باید دولت سرمایه گذاری بیشتری در این مناطق انجام دهد.
در ابتدای این جلسه مدیر دادگستری گزارشی از وضعیت مسائل و مشکلات اجتماعی منطقه داد و گفت : از جمعیت ? ???هزار نفری رشتخوار هر سال بطور میانگین چهار هزار و? ????فقره پرونده های موجود در محاکم قضایی رسیدگی می شود که از این تعداد بیش از ? ????مورد آن مربوط به طلاق است.
محمد ابراهیم زاده افزود : در واقع از ? ???هزار خانوار ساکن در این شهرستان هر سال ? ????خانوار طلاق می گیرند که اکثرا بر اثر آلودگی مرد خانواده به مواد مخدر است.
او با بیان اینکه بیشتر موارد طلاق در این شهرستان توافقی است اظهارداشت:
نبود شغل و امکانات اقتصادی در این شهرستان بیشتر مردم را رنج می دهد.
وی گفت : از ? ???هزار پرونده رسیدگی شده از سال ? ???تاکنون تعداد یک هزار و ? ????پرونده مربوط به دعواهای اداری با مردم است.
وی با اشاره به شدت بالای فقر و بدبختی مردم شهرستان اظهار داشت : این منطقه حتی فاقد یک مرکز فرهنگی است، سازمان تبلیغات و پزشکی قانونی و مرکز بازپروری معتادین در این شهرستان خبری نیست.
او گفت : این شهرستان محروم و مرزی نیازمند توجه بیشتر است و مسوولان باید با فراهم کردن امکانات فرهنگی و مناسب سازی شرایط اقتصادی مردم انگیزه لازم و شرایط مناسب ماندگاری مردم را در منطقه فراهم کنند.
وی تصریح کرد : در میان خانواده های مراجعین به دادگستری افرادی را هستند که می گویند هر کس یک لقمه نان به دخترم بدهد دختر را به او می دهم که این موارد بیانگر عمق فاجعه فقر و بدبختی مردم است.
نماینده اعضای شورای اداری شهرستان رشتخوار هم در ادامه از اعضای کمیسیون اجتماعی خواست برای مشکلات ناشی از ازدواج زنان این شهرستان با اتباع خارجی، بحث تملک اراضی کشاورزی و ملکی توسط بنیاد شهید و آستان قدس رضوی ، خشکسالی و فقرشدید مالی مردم این منطقه با کمک مسوولان استان و کشور چاره اندیشی کنند.
فرماندار رشتخوار هم در این جلسه گفت : رشتخوار از سال ? ???به شهرستان ارتقا یافته اما تاکنون هیچ صنعتی به دلیل تعطلیل شدن اعطای تسهیلات زودبازده در این شهرستان با وجود فراهم بودن زیر ساخت های شهرک صنعتی ایجاد نشده است.
محمد عارفی افزود : کشاورزی و دامداری در این شهرستان از بین رفته و خشکسالی باعث شده اکثر جمعیت این شهرستان زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.
وی خواستار توجه اعضای کمسیون اجتماعی به حل مشکلات این شهرستان از جمله افزایش بیمه تامین اجتماعی در صنوف مختلف ،پیگیری برای اعطای هزینه ازدواج به مددجویان بهزیستی ،جلوگیری از حذف سهمیه رایگان انشعابات آب و برق خانواده های تحت پوشش و تخصیص سهیه منطقه از اعتبارات خشکسالی شد




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 2:7 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 49


بازدید دیروز: 19


کل بازدید :192611
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<