سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش را بجوید، [کوشش او [کفّاره گذشته اش باشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

سرپرست اداره بهزیستی رشتخوار:
زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوارفراهم شده است
بیش از 80 درصد افراد تحت پوشش این نهاد معلولان هستند

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان رشتخوار گفت: با تشکیل گروه بانوان همیار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد زمینه اشتغال این قشر فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، حسن فرخی در کارگروه خانواده و زنان با اشاره به برنامه محوری و اصلی این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای افراد تحت پوشش، افزود: گروه همیار بانوان زنان طرحی است که در آن با تخصیص اعتبار و یا کمک نیکوکاران با در نظر گرفتن اولویت هایی از سوی اداره بهزیستی، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره مبادرت به ایجاد کارگاه هایی برای انجام فعالیت در بخش‌های مختلف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک گروه همیار بانوان با اشتغالزایی 7 زن سرپرست خانوار تشکیل شده است، ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط برای سوددهی، این زنان مبادرت به تشکیل کارگاه های پخت نان سنتی کرده‌اند.

فرخی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی از سوی بهزیستی برای تشکیل این کارگاه وجود دارد، گفت: با توجه به وظیفه ذاتی بهزیستی در خصوص ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش این اداره تا حد امکان بودجه‌ای برای این منظور تخصیص داده شده است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان رشتخوار با تاکید بر توسعه و تشکیل گروه بانوان همیار در سال جاری از اقدامات مقدماتی برای تشکیل چهار گروه همیار برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد خبر داد.

این مقام مسوول نیز گفت: گروه های همیار در زمینه روستا مهد، پرورش زنبور، تولید لباس زنانه، بسته‌بندی و کارگاه های تولیدی مثل ژاکت بافی و ... می‌توانند فعالیت کنند.

فرخی از وجود بیش از 100 زن بی‌سرپرست تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان رشتخوار خبر داد.

وی در خصوص تعداد افراد تحت پوشش این نهاد گفت: بیش از چهار هزار و 500 نفر تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند که بیش از 80 درصد آنان را معلولان تشکیل می‌دهند.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 5:49 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 41


کل بازدید :192415
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<