سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درِ دانش را استوار کنید که در آن شکیبایی است . [عیسی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

عضو شورای شهر: مهاجرت پسران به شهر برای دختران روستایی رشتخوار مشکل ساز شده است
یک عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار گفت:مهاجرت پسران روستایی به شهر سبب شده است تا دختران روستایی در ازدواج با مشکل جدی مواجه شوند. محمود ذباح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اساس آخرین سرشماری ، جمعیت زنان در شهرها و روستاهای رشتخوار بیش از ? ???هزار نفر برآورد شده که اغلب آنان را زنان روستایی بویژه دختران مجرد تشکیل می- دهند.
وی گفت:موضوع تاخیر ازدواج دختران در مناطق روستایی شهرستان شکل حادی به خود گرفته به گونه ای که در برخی مواقع دختران روستایی به خاطر مهاجرت جوانان روستاها مجبور به ازدواج با مردان پیر و یا تجرد طولانی هستند.
این کارشناس مسایل اجتماعی ،افزود:اگرچه هنوز مطالعات جامع علمی برای ریشه یابی و دلایل افزایش سن ازدواج دختران در رشتخوار انجام نشده اما به نظر می رسد علاوه بر مهاجرت از روستاها به شهرهای اطراف و از مناطق شهری به کلان شهرها، گسترش اعتیاد و معضلات بیکاری و مالی نیز با تجرد دختران منطقه ارتباط دارد.
ذباح گفت:جهش تحصیلی دختران در سالهای اخیر و اعتقاد نداشتن برخی مردان به اشتغال زنان و برهم خوردن تناسب سواد دختران و پسران نیز از دیگر عواملی است که هنوز پژوهش میدانی روی آن در شهرستان صورت نگرفته است.
وی افزود:نبود اطلاعات کاربردی سبب شده است تا نتوان برای دختران مجرد بر اساس میزان سواد، درآمد، توانمندی و آسیب های در کمین برنامه ریزی کرد.
این عضو شورای شهر رشتخوار پیشنهاد کرد تا کارگروه زنان و خانواده این شهرستان موضوع تجرد دختران روستایی را در دستور کار خود قرار داده و با اتخاذ راهکار منطقی، بستر اشتغال و استقلال مالی این قشر را فراهم آورد.
وی گفت:با توجه به اینکه سلامت اجتماعی با تقویت بنیان خانواده و کمک به تسهیل ازدواج ارتباط مستقیم دارد، موضوع زنان مجرد به عنوان مساله نگران کننده باید دغدغه برنامه ریزان اجتماعی و فرهنگی منطقه باشد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 5:54 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 24


بازدید دیروز: 13


کل بازدید :192394
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<