سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شناخت خویشتن، از حکمت است . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

برگزاری نماز عید سعید فطردر مسجد تاریخی جامع رشتخوار

نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور در شهر رشتخوار برای چهارمین سال در مسجد تاریخی جامع رشتخوار برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، نماز عید سعید فطر هم زمان با سراسر کشور در شهر رشتخوار برای چهارمین سال در مسجد تاریخی جامع رشتخوار و به امامت حجت الاسلام محمد کازری امام جمعه رشتخوار اقامه می‌شود.
مسجد جامع رشتخوار در قسمت شرق در مسیر جاده رشتخوار به خواف قرار دارد؛ این مسجد در میان اهالی شهرستان دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد و ضرب‌المثل‌ها و حکایاتی راجع به مسجد در میان مردم وجود دارد.


در حال حاضر آنچه از مسجد باقی مانده است گنبدی بلند از جنس گل، آجر و خشت است که سالم‌ترین قسمت مسجد بوده، در داخل آن محرابی زیبا وجود دارد. بنا و شکل گنبد و فضای آن از داخل بسیار ناچیز و جذاب است.
در کنار گنبد، شبستانی موجود است که سقف آن فرو ریخته ولی دیوارها و سردر آن سالم مانده است؛ بزرگی و بلندی سردر شبستان جالب و دیدنی است، بر روی دیوار مانند دیگر بناها و مساجد دوره سلجوقی و تیموری با آجرهای کوچک خطوطی نوشته و تزیین شده است.
این مسجد را متعلق به دوره تیموری یا سلجوقی می‌دانند، ولی به نظر می‌آید که این بنا متعلق به دوره تیموری باشد، زیرا اگر این بنا متعلق به دوره سلجوقیان می‌بود می‌بایست در زلزله 737 ه‍ .ق همراه با جیزد و کوشک سلامی ویران می‌شد و دلیل دیگر اینکه تیموریان در این نواحی رفت و آمد بیشتری ‌داشته اند و به ساختن بناها به خصوص مساجد اهمیت ویژه‌ای می‌دادند و این بنا شباهت بسیاری به دیگر مساجد متعلق به دوره تیموری دارد.

 




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/7/6::: ساعت 5:5 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 43


بازدید دیروز: 5


کل بازدید :192669
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<