سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان و دانش، برادران همزادند و دو رفیق اند که از هم جدا نمی شوند . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

عضو شورای اسلامی رشتخوار عنوان کرد:
مهاجرت جوانان از روستاهای شهرستان و ایجاد مشکل برای ازدواج دختران
عضو شورای اسلامی در شهرستان رشتخوار گفت: اکثر جوانان روستایی در شهرستان رشتخوار به علت فراهم نبودن زمینه اشتغال دست به مهاجرت زده که مشکلاتی را بر سر راه ازدواج فراهم کرده است.

محمود ذباح در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، افزود: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت زنان در شهرها و روستاهای این شهرستان بالغ بر 28 هزار نفر است که اکثر نفر آنان را زنان روستایی تشکیل داده و جمعیت زیادی از آنان مجرد هستند.

وی ادامه داد: موضوع تاخیر ازدواج دختران در مناطق روستایی شهرستان شکل حادتری دارد و بعضا برخی دختران به خاطر مهاجرت جوانان روستا، مجبور به ازدواج با مردان پیر و یا تجرد طولانی هستند.

این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: اگر چه هنوز مطالعات جامع علمی برای ریشه‌یابی و دلایل افزایش سن ازدواج دختران در رشتخوار انجام نشده اما به نظر می‌رسد مهاجرت‌ها از روستاها به شهرستان‌های اطراف و از مناطق شهری به کلانشهرها و گسترش اعتیاد و معضلات بیکاری و مالی با تجرد دختران منطقه ارتباط دارد.

وی بر این باور است که جهش تحصیلی دختران در سال‌های اخیر و اعتقاد نداشتن برخی مردان به اشتغال زنان و بر هم خوردن تناسب سواد دختران و پسران نیز از فاکتورهایی است که هنوز پژوهش میدانی روی آن در شهرستان انجام نشده است.

ذباح با بیان این که خلا اطلاعات کاربردی برای برنامه‌ریزی دختران مجرد نیز مزید بر علت شده است، افزود: این موضوع برای طرح در کارگروه زنان و خانواده شهرستان و یافتن راهکارهای منطقی مناسب است و می‌طلبد که مسوولان امر با نگاه ویژه، ایجاد بستر اشتغال و استقلال مالی این قشر را در دستور کار قرار دهند.

عضو شورای اسلامی در شهرستان رشتخوار گفت: با توجه به این که سلامت اجتماعی با تقویت بنیان خانواده و کمک به تسهیل ازدواج ارتباط مستقیم دارد، موضوع زنان مجرد به عنوان مساله نگران کننده باید دغدغه برنامه‌ریزان اجتماعی و فرهنگی منطقه باشد




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/10::: ساعت 7:50 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 44


کل بازدید :192677
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<