سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر دوستش خُرده گیری کند [و بخواهد مو را از ماست بکشد]، دوستی اش گسسته می شود . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

مدرسه پدر جامعه‌شناسی ایران در رشتخوار افتتاح شد

مدرسه دکتر غلامعباس توسلی، پدر جامعه‌شناسی ایران، در رشتخوار با حضور مردم، مسوولان و دانش‌آموزان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، مدیر آموزش و پرورش رشتخوار درافتتاح این مدرسه گفت: پدر جامعه‌شناسی ایران یکی از خیران مدرسه‌ساز است که این مدرسه 6 کلاسه به نام مدرسه پیش‌دانشگاهی دکتر غلامعباس توسلی را با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال ساخته است.

در این مراسم دکتر غلامعباس توسلی گفت: از اینکه بعد از 50 سال دوری از شهر خود با مردم محروم و دانش‌آموزان در این مکان دیدار می‌کنم، خوشحالم.

وی گفت: زمان تحصیلم، در رشتخوار فقط امکان تحصیل تا مقطع چهارم ابتدایی وجود داشت که من 2 کلاس بعدی را بصورت آزاد خواندم و برای ادامه تحصیل به تربت‌حیدریه رفتم.

وی از استاد خود امین خسروی، معلم ابتدایی زمان تحصیلش در رشتخوار به نیکی یاد کرد و گفت: وی اولین معلم دیپلم این شهرستان بود که کار تدریس را در مدارس این شهرستان برعهده داشت.

وی دوره دانشسرای مقدماتی و عالی را با موفقیت گذاراند و از دانشجویان اعزامی به فرانسه و هم دوره دکتر شریعتی بود.

دکتر غلامعباس توسلی که یکی از نظریه‌پردازان جامعه‌شناسی ایران و شخصیت علمی کشور است، در حال حاضر در دانشگاه تهران تدریس می‌کند و بیش از 2 هزار جامعه‌شناس را در ایران تربیت کرده است.

تاکنون بیش از 20 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف علمی از وی منتشر شده که تعدادی از این کتاب‌ها را به همشهریان خود اهدا کرده است.

 

به پاس نکوداشت خدمات این شخصیت علمی و ساخت دو باب مدرسه در مرکز شهر توسط برادران توسلی، شهرداری رشتخوار با همکاری شورای شهر، بلوار جدید شهرستان را که منتهی به مدرسه احداثی وی است، به نام بلوار دکتر توسلی نامگذاری کرد.

همچنین برادر وی دکتر محمد توسلی، از خیران مدرسه ساز این شهر است.

 




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/11/19::: ساعت 9:13 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 12


کل بازدید :192265
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<