سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از جاهل انتقاد مکن، که دشمنت می دارد، و از عاقل انتقاد کن، که دوستت می دارد . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

? ???سال صلابت/ رشتخوار در آیینه زمان، سبز می درخشد

اهالی رشتخوار همانند دیگر مردمان نواحی ایران،چه در جریان انقلاب اسلامی و چه در جنگ تحمیلی ، همواره نقش پررنگی ایفا کرده و در آیینه زمان ، سبز درخشیده اند. منطقه رشتخوار بعد از انقراض سلسله قاجاریه و روی کارآمدن سلسله پهلوی همزمان با تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی ایران شاهد وقایع و رخدادهایی بود.
در دهه ? ???به خصوص در شهریورماه سال ? ?????در این منطقه بسان دیگر مناطق ایران، اقداماتی از سوی برخی از افراد، علیه رژیم پهلوی صورت گرفت.
از سال ? ???فعالیت ها و مبارزات ضد حکومت پهلوی چهره واقعی تر و گسترده تری پیدا کرد.
مساجد و تکایای رشتخوار به پایگاه مبارزه با حکومت تبدیل شد و جلسات سخنرانی حجت الاسلام "حبیب اله حبیبی" در رشتخوار مورد توجه مردم قرار گرفت.
به گفته وی در اواخر آذرماه ، اولین حرکت اعتراض آمیز مردم رشتخوار شروع شد.
در ? ???آذر ماه همان سال راهپیمایی عظیمی با برنامه ریزی قبلی از مقابل مسجد حضرت علی ابن ابی طالب (ع) شکل گرفت .
در دی ماه سال ? ???عکس العمل های مردم از هر سو تشدید شد، مجالس عزاداری سالار شهیدان با همه ممنوعیت ها، در این ماه با عظمت برپا شد.
کانون مبارزات در این روز بیاد ماندنی محدوده خیابان "جمهوری اسلامی" فعلی بود که به یاد آن واقعه به این اسم نامگذاری شد.
در بهمن ماه سال ? ???طبقات مختلف مردم همچنان بر خشم و اعتراض شان افزودند.
در ? ???بهمن ماه پایان بیش از ? ?????سال نظام سلطنتی درایران فرا رسید که متعاقب آن ، پپروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام شد و مردم نیز در این روز تاریخی به جشن و سرور پرداختند.
با بروز جنگ تحمیلی در سال ? ???و همچنین پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای دفاع از میهن اسلامی، تعداد زیادی از عزیزان مرز و بوم رشتخوار، بسوی جبهه های حق علیه باطل شتافتند.
بعد از مدتی کوتاه این منطقه ، شاهد ورود پیکرهای پاک عزیزانی شد که عاشقانه در برابر دشمن ایستاده و از وطن خود دفاع کرده بودند.
با اعلام پذیرش قطعنامه ? ????شورای امنیت از سوی ایران در ? ???تیرماه ?????? و قبول آتش بس در ? ???مرداد ماه همان سال، این جنگ ناعادلانه پایان یافت، ولی یاد و خاطره ? ???شهید والامقام این خطه از وطن به همراه تعدادی ????? جانباز و آزاده برای همیشه زنده و جاوید ماند.
فرماندار رشتخوار گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی به نعمت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی رشتخوار به شهرستان ارتقای یافت.
"محمد عارفی" افزود: استقرار ? ???اداره و نهاد در شهرستان رشتخوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ارائه خدمات به مردم و توسعه بیش از پیش این شهرستان را فراهم آورده است.
وی افزود: در سال ? ???تنها چهار روستا از نعمت برق برخوردار بود که هم اکنون تمامی روستاهای این شهرستان روشنایی برق دارند.
وی اضافه کرد : در سال ? ???در رشتخوار تاسیسات مربوط به گازرسانی وجود نداشت ولی در حال حاضر ? ???درصد مناطق شهری رشتخوار با یک هزار و ? ???مشترک و پنج روستای این شهرستان تا سال آینده از نعمت گاز استفاده می کنند.
وی افزود : در بخش مخابرات در سال پیروزی انقلاب تنها دو روستای رشتخوار و تعدادی از خانوارهای شهرنشین با ? ????شماره "هندلی" از تلفن استفاده می کردند ولی هم اکنون ? ???روستا رشتخوار از تلفن بهره می برند.
فرماندار رشتخوار گفت : هم اینک ? ????کیلومتر از راه های روستایی رشتخوار آسفالت هستند که در سال ? ???این میزان صفر بوده است.
وی به توسعه بخش آب و فاضلاب رشتخوار پس از پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ? ???هزار مشترک در شهرها و همچنین ? ???روستای رشتخوار از نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند.
عارفی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی،بیمارستانی در حال احداث و راه اندازی است و تعداد مراکز بهداشتی درمانی از یک باب در سال ? ???به پنج باب و خانه های بهداشت نیز از پنج باب در آن سال به ? ???باب با ????نفر بهورز افزایش یافت.
فرماندار رشتخوار توسعه فضاهای علمی و دانشگاهی در رشتخوار را از دیگر نعمت های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت : در سال ? ???هیچ گونه فضای علمی و دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت.
او گفت: هم اینک دانشگاه پیام نور با بیش از ? ???دانشجو در رشتخوار فعالیت دارند.
فرماندار رشتخوار تحت پوشش قرار گرفتن محرومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ، توسعه فضاها و امکانات ورزشی و تشکیل ادارات و نهادهای مختلف در رشتخوار را از دیگر ثمرات انقلاب اسلامی دانست.
وی اظهار داشت : پس از گذشت ? ???سال از عمر پر برکت انقلاب زیر ساخت های توسعه در ایران اسلامی از جمله رشتخوار بویژه با تصویب طرح ها و پروژه های محوری در سفر دولت نهم از جمله شهرک صنعتی، سه سالن ورزشی،احداث بیمارستان برخورداری ? ???درصد مردم از سود سهام عدالت فراهم آمده است




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:43 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 34


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :192207
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<