سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان ! دشمن ترینِ مردم نزد خدا، کسی است که سنّت امامی را سرمشق خود قرار می دهد ؛ امّا کردارش راسرمشق خود قرار نمی دهد . [امام سجّاد علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

کشاورزان خسارت دیده رشتخوار خواهان حمایت رییس جمهوری شدند

در پی ورود رشتخوار به ? ???سال خشکسالی و کاهش درآمدهای کشاورزان و دامداران، شماری ازآنان خواستار حمایت دولت نهم از قطب کشاورزی و دامداری این شهرستان شدند. آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این قشر را مولدترین و در عین حال قانع ترین بخش جامعه خوانده و خواستار رسیدگی رییس جمهوری به مشکلات این قشر شدند.
یک کشاورز دولت آبادی رشتخوار با اشاره به بروز خشکسالی و سرمازدگی در این شهرستان گفت: این حوادث معیشت و اقتصاد خانوارهای کشاورز و دامدار این منطقه را فلج کرده است.
غلام خان زرین با اشاره به بدهکاری اکثر کشاورزان به بانک ها، نبود بازار فروش مناسب برای محصولات کشاورزی، هزینه بالای تولید، فعالیت وسیع واسطه ها، کمبود منابع آبی کشاورزی، کمبود ادوات و ماشین آلات کشاورزی و افزایش قیمت نهاده های کشاورزی را از اهم مشکلات کشاورزان این شهرستان بیان کرد.
وی افزود: همه روزه کشاورزان از طریق اخبار می شنوند که خسارات خشکسالی و سرمازدگی تعیین شده و میزان خسارت هر شهرستان مصوب شده است اما وقتی به بانکها و جهاد کشاورزی مراجعه می کنند متوجه می شوند این خسارات به ساخت کانالهای کشاورزی و سایر ساخت و سازهای کشاورزی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: خسارتی که از ناحیه سرمازدگی و خشکسالی به محصول گندم اراضی ام وارد شده توان مالی مرا برای خرید نهاده ها و بذر در سال جاری گرفته و باید بنحوی مورد حمایت قرار گیرم.
او با اشاره به فعالیت خود در بخش تولید گندم افزود: در این منطقه حتی یک کارخانه فرآوری نیست تا بعد از برداشت محصول برای فروش آن دغدغه ای نداشته باشند.
یکی از کشاورزان شهرستان رشتخوار نیز از رییس جمهوری خواهان حمایت برای دریافت غرامت خشکسالی شد و گفت: خشکسالیهای پی در پی امان کشاورزان را بریده است و معیشتشان را با مشکل مواجه کرده است.
رضا سالاری همچنین از نحوه تعیین و پرداخت خسارات بخش کشاورزی گلایه کرد و گفت: لازم است محاسبه خسارت کشاورزی دقیق تر اعمال شود.
او گفت: مشکل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای محصولات باغی یکی از مشکلات کشاورزان این شهرستان است.
وی افزود: در نبود صنایع تکمیلی همه دسترنج کشاورزان و باغداران یا از بین می رود و یا به قیمت ارزان به دلالها فروخته می شود.
یکی از کشاورزان منطقه فتح آباد رشتخوار نیز گفت: محصول برخی اراضی کشاورزی به علت نداشتن صرفه اقتصادی برداشت نمی شود.
علی رضایی افزود: بسیاری از روستاییان محصول را برای خوراک دام تحویل دامداران دادند.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی رشتخوار نیز با اشاره به کمبود اعتبارات این بخش گفت: با اعتبارات کنونی سالها طول می کشد تا پوشش خاکی انهار کشاورزی این شهرستان بازسازی و بتونی شود.
داود ایزدی همچنین تعداد چاه های عمیق این شهرستان را بیش از ? ????حلقه عنوان کرد و اظهار داشت: فاصله محل چاه ها تا مزارع زیاد است.
او افزود: لوله کشی چاه های عمیق ضروری ترین نیاز کشاورزی این شهرستان در برنامه مقابله با خشکسالی است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/12/11::: ساعت 9:47 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 27


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :192200
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<