سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خرد تو را این باید که راه گمراهى‏ات را از راه رستگاریت ، نماید . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس:
800 حلقه چاه کشاورزی در رشتخوار و خواف هنوز گازوئیلی است
درحال حاضر بالغ بر 15 هزار نیروی جوان بیکار در منطقه وجود دارد

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی گفت: 800 حلقه چاه کشاورزی در رشتخوار و خواف هنوز دیزلی یا گازوئیلی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد رضا سجادیان در جمع مردم رشتخوار گفت: یکی از برنامه‌های دولت در زمینه کاهش هزینه کشاورزی، برقی نمودن چاه های کشاورزی بوده که به خاطر تشویق کشاورزان هر ساله در قانون بودجه کشور اعتبارات بلاعوض و تسهیلات لازم به تصویب می‌رسد ولی در سال های گذشته به علت عدم صدور مجوز امتیاز برق از سوی وزارت نیرو، اجرای این پروژه بسیار کند شده است.

وی با تاکید بر رسیدگی و اقدام جدی به این موضوع توسط وزیر نیرو گفت: در سال گذشته فقط مجوز 20 چاه در دو شهرستان مذکور که بر پایه کشاورزی بنا شده است، برای برقی نمودن صادر شد و اگر این روند ادامه داشته باشد 40 سال دیگر طول خواهد کشید تا چاه های منطقه برقی گردد.

وی مهمترین مشکل شهرستان های خواف و رشتخوار را علاوه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، بیکاری جوانان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر 15 هزار نیروی جوان بیکار در منطقه وجود دارد و تنها با اقدام عملی و عینی در جهت راه اندازی طرح ها و پروژه‌های اشتغال زایی در منطقه می توان نگرانی خانواده ها را رفع کرد.

وی گفت: خشکسالی های شدید 12 سال گذشته خسارات فراوان به کشاورزان و دامداران زحمتکش منطقه وارد کرده که وزارت جهاد کشاورزی خدمات چندان موثری انجام نداده است.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به این که شغل بیش از 80 درصد مردم رشتخوار و خواف دامداری و کشاورزی می باشد، می طلبد وزیر جهاد کشاورزی در تخصیص اعتبارات تامین تراکتور، کود، خوراک، دام و دیگر موراد مورد نیاز کشاورزان و دامداران شهرستان های خواف و رشتخوار بیشتر یاری کند.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 88/1/29::: ساعت 10:12 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9


بازدید دیروز: 63


کل بازدید :192340
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<