سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، او را از گناهانْ حفظ می کند و پاداشش را برابر چشمانش می نهد . [امام صادق علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

‌‌9 اردیبهشت، روز شوراها/
فرماندار رشتخوار:
شوراهای اسلامی بازوی پرتوان دولت هستند

فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: اعضای شورای اسلامی در شهر و روستاها به‌عنوان بازوی پرتوان دولت و انعکاس خواسته‌های مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد عارفی در گردهمایی اعضای شوراها اسلامی شهرستان رشتخوار که به مناسبت سالروز تشکیل شورای اسلامی برگزار شد، افزود: شوراهای اسلامی پل ارتباطی مردم وحکومت هستند و مردم مطالباتشان را از شورا با اعتماد پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 63 درصد جمعیت کشور در سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شرکت کردند، اظهار داشت: اکثر مردم و مسوولان به جایگاه شورا احترام می‌گذارند.

وی کسب سرمایه اجتماعی، تقسیم نقش‌ها و وظایف و توسعه فرهنگ را از شاخص‌های موفق شوراهای اسلامی دانست و تصریح کرد: تشکیل جلسات منظم، اجرای کامل مصوبات و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، از دیگر معیارهای کلی برای شوراهای اسلامی موفق است.

عارفی با انتقاد شدید از برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان که به مکاتبات شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخگو نیستند، تاکید کرد: هه دستگاه‌های اجرایی موظفند به مکاتبات و خواسته‌های قانونی شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخ دهند.

همچنین در این جلسه، اسماعیل میرسیاسی، رییس شورای شهر رشتخوار گفت: اعضای شوراها باید فرهنگ اعتماد سازی را تداوم بخشند و بدون توجه به رتبه‌بندی‌های سیاسی با همدلی و انسجام تلاش کنند.

وی اظهار داشت: شوراها تبلور اراده ملت است و اراده مردم در قالب آن شکل گرفته است و به همین دلیل باید به نقش راهبردی شوراها در حل علمگرایانه مشکلات عینی و مشخص مردم، بیش از پیش توجه شود.

رییس شورای شهر رشتخوار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا، منتخبان مردم هستند از این رو باید در استیفای حقوق مردم اهتمام داشته باشند.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 88/2/10::: ساعت 9:24 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 24


بازدید دیروز: 12


کل بازدید :192542
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<