سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی و دلاوری، صفاتی ارجمند هستند که خداوند سبحان، آنها را در وجود هرکه دوستش بدارد و آزموده باشد، می نهد . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

حذف روستاها از عرصه برنامه‌ریزی ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند
بخشدار بخش جنگل رشتخوار گفت: بدون توجه به روستاها رسیدن به توسعه پایدار محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، حیدر میرزابیگی در نشست مشترک شوراهای اسلامی و دهیاران بخش جنگل افزود: طی 60 سال گذشته در نظام برنامه‌ریزی کشور به روستاها توجه نشده و نظام مستقلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی عنوان داشت: طی سه سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت نهم توجه ویژه‌ای به روستاها می‌شود و روستاها جایگاه شایسته خود را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بهینه در روستاها آرزوی نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: روستایی فردی است که علاوه بر تولید معاش خود مازاد آن را هم به شهرها می‌دهد.

بخشدار بخش جنگل روستاها را از لحاظ تولید، حفظ ارزشهای اصیل و دارا بودن میراث گران بهای فرهنگی دارای اهمیت ذکر کرد و اظهار داشت: حذف روستاها از عرصه برنامه‌ریزی بطور آگاهانه و یا ناآگاهانه ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند.

وی وجود فاصله بین شهرها و روستاها در زمینه‌های درآمد، رفاهی و نیز مشکل نبود اشتغال را از عوامل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها ذکر کرد.

میرزابیگی ایجاد همگرایی و همکاری بین روستاییان برای انجام کارهای تولیدی و اشتغالزا به شکل دسته جمعی و از طریق شرکت‌های تعاونی و کاستن از فاصله موجود در زمینه اجتماعی را از اقداماتی ذکر کرد که در ایجاد اشتغال و به دنبال آن ماندگاری روستاییان در زادگاه خود موثر هستند




فرهادقاسم پور ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 6:43 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 15


بازدید دیروز: 5


کل بازدید :192641
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<