سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دشمنی که در سینه ها مخفیانه رخنه می کند و در گوشها آهسته می دمد، بپرهیزید . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار: حیطه انتظارات شهروندان شهرهای کوچک متناسب با حیطه اختیارات شوراها نیست
عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار گفت: آسیب شناسی شوراهای اسلامی در شهرهای کوچک از موضوعاتی است که تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه خراسان، محمود ذباح در جمع خبرنگاران افزود: بحث آسیب شناسی وارده بر شوارهای اسلامی در شهرهای کوچک نیازمند بررسی‌های میدانی است.
وی عنوان کرد: با وجود آنکه دامنه و حیطه اختیارات شوراهای اسلامی در تمام شهرهای کشور یکسان است اما متاسفانه حیطه انتظارات و عملکرد شهروندان شهرهای کوچک متناسب با حیطه اختیارات این شوراها نیست.
‌عضو شورای شهر رشتخوار ادامه داد: یکی از آسیب‌های مرتبط بر شوراهای اسلامی شهرهای کوچک این است که به دلیل کوچک بودن حیطه کاری، انتظارات مردمی از اعضای شورا متناسب با اختیارات نیست و عموما حجم انتظارات فراتر از حیطه اختیارات شوارهاست.
ذباح بیان کرد: تاکید قانون بر بعد نظارتی شوراها و انتظار اجرایی توسط مردم در این محیط‌ها نوعی پارادوکس را برای اعضا شورا رقم می‌زند، به طوری که این موضوع باعث ایجاد تنش در بین این نهاد با دیگر نهادهای اجرایی در محیط‌های کوچک می‌شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهرستان رشتخور اظهار کرد: جای خالی پژوهش در این زمینه احساس می‌شود و دانشگاه‌ها باید در خصوص بررسی آسیب شناسی در این زمینه به جهت ارتباط موضوع مسائل اجتماعی پیشتاز باشد.
وی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی بسیاری از مسوولان اجرایی در حیطه اختیارات شوراهای اسلامی، گفت: این ناآگاهی در شهرهای کوچک به دلیل نو بودن تجربه مدیریتی بیشتر بوده و عملا راه را بر بازدهی مناسب عملکردی شوراها می‌بندد.
ذباح در ادامه یاد‌آور شد: اگر چه ارتباط تنگاتنگ و رودروی اعضای شوراهای اسلامی در شهرهای کوچک به عنوان یک نقطه قوت در کار شوراها محسوب می‌شود اما به دلیل سهل انگاری دستگاه‌های اجرایی درحوزه خدمات رسانی مناسب به مردم و نامناسب بودن اطلاع رسانی در خصوص قانون شوراها حیطه انتظارات را فراتر از ظرفیت‌های قانونی بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار بر بستر سازی فرهنگ و ارتقای آگاهی‌های عمومی در خصوص اختیارات شوراهای اسلامی از سوی مسوولان تاکید کرد.




فرهادقاسم پور ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 6:51 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6


بازدید دیروز: 5


کل بازدید :192632
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<