سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم دشمن آنند که نمى‏دانند . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

درخشش ماهنامه مکتوب در جشنواره استانی هنر در آیینه مطبوعات
دبیر نخستین جشنواره "هنر در آینه مطبوعات" اظهار داشت: در نخستین گام ازجشنواره مطبوعات با ثبت 1311 اثر در پایان مهلت آثار امیدواریم که نسبتی که بین هنرمندان و هنری نویسان با این جشنواره برقرار شده است تسریع پیدا کنند و هنر میزبان مطبوعات در کارهای بعدی و آینده نزدیک شود.


علی صداقت کریمی  خاطر نشان کرد: 112 نشریه رسمی در استان ثبت شده که از این میزان 50 نشریه به صورت تخصصی یا حجمی از صفحات خود به کارهای فرهنگی می پردازند، از بین 50 نشریه، حدود 48 مطبوعه در این جشنواره اثر داشته اند.
این جشنواره در دو بخش مطبوعاتی و هنری برگزار می‌شود که تعداد 158 گزارش، 175 مصاحبه، 225 مقاله و 175 نقد، تعداد آثار رسیده در بخش مطبوعاتی هستند.

وی افزود: در بخش هنری نیز 85 داستان کوتاه، 271 شعر، 76 کاریکاتور و 146 قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره رسیده که هم‌اکنون این آثار توسط داوران هر بخش در حال بررسی و ارزیابی است


در پایان نیز از برندگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد که در بخش "هنر در مدیریت شهری" از سید جواد اشکذری ازهفته‌نامه شهرآرا و پریا قیاث‌زاده از ماهنامه مکتوب تقدیر شد. در بخش "شعر" نیز از سعید شاد، مریم عمارلو و آرش معدنی پور تقدیر شد و از آثار علی رضا بدیع و خدا بخش صفادل به عنوان مقام های برتر تقدیر و بهترین اثر به قاسم رفیعا از ماهنامه مکتوبتعلق گرفت.

در بخش "داستان نویسی" از سید جواد اشکذری، ملیکاگلی، عباس حسین زاده و اسما کرمانی تقدیر به عمل آمد و آثار محمد گلی، ریحانه مقدسی به عنوان آثار برتر و بهترین اثر به هادی تقی‌زاده اختصاص یافت. در بخش "کاریکاتور" از مجید خسرو انجم، محسن اسدی و محمد کارگر تقدیر شد و اثر رضا جنگی و سمیه شوقی به عنوان آثار برتر انتخاب و بهترین اثر به محمود آزاد نیا تعلق گرفت.

در بخش "عکاسی" نیز با تقدیر از مهدی بلوریان و سعید عامری مقام‌های برتر به محمد حسن باقری و کاظم حسینی تعلق گرفت و بهترین اثر به فریبا بروفی اختصاص یافت. در بخش مطبوعات در رشته "مقاله تالیفی" از فرزانه خوش آهنگ و جواد کلیدری تقدیر و برترین مقاله به وحید ضرابی نسبت تعلق گرفت و بهترین اثر به فرشید تمبری اختصاص یافت.

در بخش مطبوعات دررشته "گزارش نویسی" نیز رضا جوان از ماهنامه مکتوب، مسعود حکم آبادی مورد تقدیر قرارگرفتند و اثر سمانه ترحمی یوسفی از ماهنامه مکتوب به عنوان اثر برتر و بهترین اثر به جواد اشکذری تعلق گرفت. در رشته "مصاحبه" نیز از مریم توکلی، مهدی نصیری، لیلا اکرمی تقدیر شد و اثر برتر به احسان رحیم‌زاده تعلق گرفت و بهترین اثر نیز به حمید تقی آبادی اختصاص یافت.

در قسمت نقد نیز از گلبو فیوضی، فائزه مهدی پناه و مجید ادیبی تقدیر شد و اثر مهدی لسانی اثر برتر و اثر نازنین طباطبایی به عنوان بهترین اثر شناخته شد.

لازم به ذکر است که این جشنواره به همت فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد، حوزه هنری خراسان رضوی، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، شهرداری مشهد و خانه مطبوعات خراسان برگزار شد.



فرهادقاسم پور ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 7:2 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 25


بازدید دیروز: 13


کل بازدید :192395
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<