سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل احمق در دهانش و دهان حکیم دردلش است . [امام عسکری علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

طرح مدیریتی در مناطق بیابانی رشتخوار اجرا می شود
رشتخوار-رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رشتخوار گفت : طرح مدیریت در مناطق بیابانی با هرز آبها و بیابانزدایی منطقه جنت آباد وجنگل در وسعت 161 هزار هکتار در این شهرستان به اجراء در آمد.
محمود محمد زاده در جلسه کارگروه آب .خاک و منابع طبیعی شهرستان افزود: در پنج سال گذشته یک هزار و 800 هکتار از اراضی بیابانی و در معرض فرسایش بادی شهرستان رشتخوار با انجام عملیات نهالکاری و بذرکاری احیاء شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وی گفت:پارسال عملیات نهال کاری و بذرکاری در سطح 350 هکتار از اراضی بیابانی روستای جنت آباد جنگل با اعتباری بالغ بر 920 میلیون ریال اجراء شد.
وی افزود: در قالب طرح مشارکت مردمی در محدوده روستای آهنگران به مساحت 800 هکتار شامل عملیات احیاء اراضی بیابانی،علوفه کاری و درختکاری در حال انجام است.
محمدزاده آموزش و ترویج را یکی از مهمترین ارکان،در امر مهار و کنترل بیابانزایی ذکر کرد و گفت:چاه ایستگاه بیابانزدایی جنت آباد جنگل،با هدف تأمین آب مورد نیاز جهت آبیاری نهالهای کشت شده و نیز تولید نهال موردنیاز عملیات احیایی،به بهره برداری رسید.
وی بیابانها را یکی از مواهب الهی د انست و افزود: دارا بودن ساعات آفتابی زیاد،بادخیز بودن اغلب نقاط بیابانی و ،برخورداری از مناظر بدیع و زیبای طبیعی،از جمله خصوصیات مناطق بیابانی بوده که می تواند با برنامه ریزی دقیق،مورد استفاده جهت تولید انرژی خورشیدی و بادی و توسعه صنعت اکوتوریسم قرار گیرد.
محمد زاده کانون فرسایش بادی جنت آباد جنگل و محمدآباد آستانه شهرستان رشتخوار را به مساحت 48هزار هکتار ذکر کرد.
وی گفت:فرسایش بادی منطقه جنت آباد جنگل ،هرساله خسارات جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی وارد می نماید.
مساحت مناطق بیابانی کشور 7/43 میلیون هکتار بوده که 20میلیون هکتار آن تحت تأثیر فرسایش بادی است.



فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/4/2::: ساعت 9:50 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 17


بازدید دیروز: 41


کل بازدید :192428
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<