سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بردبار نیستى خود را به بردبارى وادار چه کم است کسى که خود را همانند مردمى کند و از جمله آنان نشود . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

کشت آزمایشی محصول زعفران در شهرستان رشتخوار آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: کشت آزمایشی محصول زعفران در سه هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد .
محمد رستمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: تا سه سال آینده این طرح در سطح چهار هزار هکتار گسترش می یابد.
به گفته وی جهت خارج نمودن کشاورزی منطقه از کشت تک محصولی امکان کشت محصولات استراتژیک مانند سویا، ذرت علوفه ای و دانه ای، آفتابگردان روغنی، چغندر قند، کلزا، بادام زمینی، گلرنگ، سبزیجات ،بادام، گردو، سیب، گیلاس، هلو و انگور در منطقه فراهم شده است
او گفت: در سالهای اخیر با فعالیت هایی که در زمینه های مختلف آموزشی و ترویجی صورت گرفته، کشاورزی منطقه رونق یافته و از شکل سنتی خارج و به سوی کشت و پرورش مکانیزه پیش می رود.
رستمی خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت بخش کشاورزی و افزایش دامداری باایجاد مجتمع های کشت و صنعت در سطح شهرستان می تواند شکوفایی بی نظیری در بخش کشاورزی و دامداری شهرستان رخ دهد.
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار افزود : در سال های اخیر پرورش آبزیان با استفاده از آب کشاورزی به عنوان یک فعالیت مکمل و همسو با فعالیت کشاورزی در منطقه از جمله پرورش ماهیان سردآبی(قزل آلا) و ماهیان گرمابی (کپورماهی) رواج یافته است .
وی خاطر نشان کرد:بیش از ده هزار نفر از جمعیت 65 هزار نفری این شهرستان در بخش کشاورزی فعال هستند و مزارع یکپارچه، وسیع، منظم و عاری از علف‌های هرز حکایت از استعداد منطقه و علاقمندی کشاورزان دارد.
وی گفت:شهرستان رشتخوار با 40 هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی و از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید در اکثر محصولات کشاورزی رتبه اول تا سوم را در سطح استان خراسان رضوی دارا می‌باشد.



فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/4/2::: ساعت 9:52 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 15


بازدید دیروز: 41


کل بازدید :192426
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<