سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا ایمان را واجب کرد براى پاکى از شرک ورزیدن ، و نماز را براى پرهیز از خود بزرگ دیدن ، و زکات را تا موجب رسیدن روزى شود ، و روزه را تا اخلاص آفریدگان آزموده گردد ، و حج را براى نزدیک شدن دینداران ، و جهاد را براى ارجمندى اسلام و مسلمانان ، و امر به معروف را براى اصلاح کار همگان ، و نهى از منکر را براى بازداشتن بیخردان ، و پیوند با خویشاوندان را به خاطر رشد و فراوان شدن شمار آنان ، و قصاص را تا خون ریخته نشود ، و برپا داشتن حد را تا آنچه حرام است بزرگ نماید ، و ترک میخوارگى را تا خرد برجاى ماند ، و دورى از دزدى را تا پاکدامنى از دست نشود ، و زنا را وانهادن تا نسب نیالاید ، و غلامبارگى را ترک کردن تا نژاد فراوان گردد ، و گواهى دادنها را بر حقوق واجب فرمود تا حقوق انکار شده استیفا شود ، و دروغ نگفتن را ، تا راستگویى حرمت یابد ، و سلام کردن را تا از ترس ایمنى آرد ، و امامت را تا نظام امت پایدار باشد ، و فرمانبردارى را تا امام در دیده‏ها بزرگ نماید . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

رشتخوار فاقد اداره هواشناسی است؛ 
نماینده خانه کشاورز در رشتخوار: 
وضعیت آب و هوایی شهر براساس اطلاعات آب و هوایی تربت حیدریه سنجیده می‏شود!

جمعی از مردم شهرستان رشتخوار خواستار استقرار اداره هواشناسی در شهرستان رشتخوار شدند و گفتند این خواسته به حق، یکی از آرزوهای دیرینه ماست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، یکی از شهروندان رشتخواری گفت: اکثر جمعیت این شهرستان را کشاورزان تشکیل می دهند و کشاورزی ارتباط مستقیمی با اطلاع از وضعیت آب و هوایی و پیش بینی های مربوط به آن دارد.

حمید سالاری با ذکر اینکه در حال حاضر این شهرستان وسیع فاقد اداره هواشناسی است و مردم وضعیت آب و هوایی خود را با داده های ادارات سایر شهرستانهای مجاور هماهنگ می کنند.

وی گفت: این امر با وجود تفاوت های جغرافیایی عمدتا سنخیتی با آب و هوای شهرستان رشتخوار نداشته و کشاورزان در بسیاری از مواقع متضرر می شوند.

نماینده خانه کشاورز در رشتخوار با درخواست استقرار هر چه سریعتر اداره هواشناسی در این شهرستان گفت: خشکسالی های 12 ساله اخیر صدمات جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده است اما چون اعتبارات دولتی عمدا با تناسب های آب و هوایی که ادارات دیگر ارائه می دهند، توزیع می گردد ظلم بزرگی در میزان اختصاص اعتبارات محدود به کشاورزی است.

حسن حسینی گفت: در حال حاضر وضعیت آب و هوایی رشتخوار بر اساس اطلاعات آب و هوایی تربت حیدریه سنجیده می شود و هر کس که دستی در مسایل جغرافیا دارد، می داند که تفاوت زیادی در زمینه مسایل مربوط به اقلیم و آب و هوایی این دو شهرستان وجود دارد.

نماینده خانه کشاورز رشتخوار از مسوولان خواست برای تحقق این خواسته مردمی تلاش کنند.

یک شهروند رشتخواری در ادامه گفت: تمام اطلاعاتی که در مورد وضعیت آب و هوای شهرستان رشتخوار به شهروندان از صدا و سیما ارائه می شود، فقط دو خط تیره است.

محمد محققی افزود: این مساله موجب نارضایتی عموم شهروندان و اهالی شهرستان رشتخوار شده است و جا دارد مسوولان برای حل این مشکل به خود آیند.

رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار نیز گفت: 98 درصد جمعیت شهرستان رشتخوار را بهره برداران بخش کشاورزی و دامداران تشکیل می دهند و یکی از لوازم و ساز وکارهای اصلی مردم در این شغل داشتن اطلاعات صحیح از وضعیت آب و هوایی است.

محمود ذباح افزود: علیرغم پیگیری های متعدد شورای شهر و شهرستان در خصوص استقرار اداره هواشناسی در این رشتخوار این پیگیری ها به نتیجه ای نرسیده و عملا موانعی در راه استقرار این اداره ایجاد می گردد.

وی گفت: مشکل اساسی استقرار این اداره زمین بوده که شورای شهر با همکاری اداره منابع طبیعی قطعه زمینی به این امر اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: هواشناسی جهت کمک به مردم یک نماینده با مقداری تجهیزات در جهاد کشاورزی رشتخوار مدتی مستقر کرد که به بهانه های مختلف از شهرستان جمع آوری شد و در حال حاضر هواشناسی رشتخوار متولی ندارد.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 88/8/14::: ساعت 5:7 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 63


کل بازدید :192339
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<