سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زمام دار و کردار، راننده و نفس(مرکبی) سرکش است . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

سوء تغذیه طرح تغذیه رایگان در رشتخوار

گروه جامعه

جمعی از اولیای دانش آموزان رشتخوار گفتند: طرح تغذیه رایگان در مدارس شهرستان رشتخوار اجرا می شود اما در برخی مدارس از جمله مدارس شهر محروم رشتخوار و جنگل اجرا نمی شود و این طرح گویی خود دچار سوء تغذیه است.رضا اکبری یکی از اولیای دانش آموزان رشتخوار گفت: اکثر دانش آموزان در بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان شبکه بهداشت در این شهرستان از نوعی سوء تغذیه رنج می برند و این در حالی است که این شهرستان با ?? سال خشکسالی مواجه بوده و از وضعیت اقتصادی نامناسبی برخوردار است.وی با درخواست توزیع شیر و تغذیه رایگان در این مدارس منطقه محروم و مرزی گفت: این امر در مدارس نیاز کامل روزانه دانش آموزان را تأمین می کند و باعث بهبود رشد جسمی، افزایش توانایی ذهنی و ارتقای وضعیت تحصیلی می شود.وی تأکید کرد: توزیع شیر و نان غنی شده در مدارس یک طرح ملی است و لازم است همه مسئولان و اولیا در فراگیر کردن و نهادینه شدن آن به آموزش و پرورش کمک کنند.

آثار سوء تغذیه بر دانش آموزان
یک کارشناس بهداشت در زمینه تغذیه مناسب گفت: تغذیه نامناسب در کودکان دبستانی باعث کم خونی و به دنبال آن افت تحصیلی شده و روند پیشرفت رشد و یادگیری کودک را کاهش می دهد و کودکان در این حالت، اغلب با افت تحصیلی مواجه می شوند.جواد سالاری گفت: اغلب دانش آموزان شهرستان تغذیه مناسبی ندارند و توزیع شیر و نان غنی شده رایگان در مدارس تا حد زیادی به تغذیه مناسب کودکان و نوجوانان کمک می کند. دکتر ایزدی یکی از پزشکان شهرستان رشتخوار نیز در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: کودکان در سنین مدرسه، به ازای هر کیلوگرم وزن خود ? کیلو کالری نیاز دارند و از ?? سالگی تا جوانی، پسران به پروتئین بیشتر و دختران علاوه بر پروتئین، به آهن بیشتری نیاز دارند.وی، نخوردن صبحانه و عادت های غذایی نامناسب را از علل مهم سوء تغذیه در بین دانش آموزان دانست و افزود: با توجه به نیاز میان وعده های غذایی کودکان، می توان با تهیه و توزیع نوعی کیک یا کلوچه غنی شده با عنصر آهن و نیز تهیه نان غنی شده با آهن، گامی مهم برای رفع مشکل کودکان برداشت.

اظهارات مدیر آموزش و پرورش
مدیر آموزش و پرورش رشتخوار هم در این زمینه به خبرنگار ما گفت: از ?? هزار دانش آموز رشتخواری حدود ?? هزار نفر تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار دارند. غلامرضا نیکپور در جمع اولیا و دانش آموزان دبستان شهید هاشمی گفت: در سال جاری نیز تعداد ? هزار و ??? دانش آموز منطقه محروم رشتخوار از تغذیه رایگان برخوردار هستند.مدیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مردم شهرستان رشتخوار از نظر وضعیت اقتصادی و درآمدی نسبت به شهرستان های دیگر ضعیف تر هستند، از مسئولان استانی خواست نسبت به تحت پوشش قرار دادن همه دانش آموزان این شهرستان برای دریافت تغذیه رایگان و شیر، شرایط و اعتبارات لازم را در اختیار این مدیریت قرار دهند.وی با اشاره به اهمیت شیر خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری از ??? آموزشگاه موجود در این شهرستان فقط دانش آموزان ??? آموزشگاه تحت پوشش شیر قرار دارند و ما از مسئولان می خواهیم تمامی مدارس مراکز شهری این شهرستان را از سهمیه شیر برخوردار کنند.این مقام مسئول اضافه کرد: تغذیه با شیر سبب رشد جسم و توان ذهنی و بهره هوشی دانش آموزان می شود و این مهم با سلامتی جسم میسر می شود.



فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 88/8/14::: ساعت 5:18 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 21


بازدید دیروز: 63


کل بازدید :192352
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<