سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از آن هنگام که حق را به من نمودند در آن دو دل نگردیدم . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

شهردار رشتخوار از تصویب 28 هکتار از اراضی قدیمی شهر به عنوان بافت فرسوده خبر داد و گفت: ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهر رشتخوار با 50 درصد تخفیف انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، مهندس مهدی علیان افزود: برای سرمایه‌گذاران نوسازی بافت‌های فرسوده غیرمسکونی نیز 50 درصد تخفیف عوارض در نظر گرفته شده است که می‌توانند آن را به‌صورت تقسیط ظرف سه سال پس از ساخت پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، به سازندگان واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده، یک طبقه تراکم تشویقی داده می شود و اگر دارندگان چند پلاک مسکونی در ساخت بافت فرسوده شان تجمیع کنند، کوچه قرار گرفته بین واحدهایشان، به صورت رایگان به مساحت زمین شان اضافه خواهد شد.

این مقام مسوول با اشاره به پرداخت تسهیلات ویژه به سازندگان بافت های فرسوده افزود: به این افراد، 15 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده گذاری تعلق می گیرد که کارمزد آن را نیز دولت به صورت یارانه می دهد و بازپرداخت آن پلکانی خواهد بود.

وی اظهار داشت: 28هکتار از 60 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور درشهر رشتخوار قرار دارد که 50 درصد جمعیت شهر در این بافت فرسوده سکونت دارند.

مهندس علیان گفت : شهرداری همچنین آماده است با همکاری دولت، بافت های فرسوده را در قالب طرح مسکن مهر نوسازی کند.

وی با اشاره به اینکه برای نوسازی و بهسازی هر هکتار بافت فرسوده حداقل 10 میلیارد تومان اعتبار لازم است،اظهار داشت: برای نوسازی28 هکتار بافت فرسوده درشهر رشتخوار به 280میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با دعوت از مردم برای نوسازی بافت های فرسوده گفت: با مدیریت زمین و تراکم ارزش افزوده، مردم را به نوسازی بافت فرسوده ترغیب می کنیم.

شهردار رشتخوار مهمترین مشکلات موجود در بافت فرسوده این شهر را زیرساخت های ضعیف و نامناسب ، فقر اقتصادی ساکنان بافت ، بر هم ریختن بهداشت روانی، محیطی و زیستی، عدم دسترسی مناسب به درون بافت و ایجاد گره های ترافیکی، مشکل در امدادرسانی در مواقع بحران، کمبود امکانات گذران اوقات فراغت ، سرانه کم خدمات شهری شامل (فضای سبز، آموزشی، فرهنگی و ترویجی)، حجم بالای ساختمان های کم دوام ، ارزش پایین زمین، تراکم کم ساختمان ها و ... ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: تمام مشکلات فوق می تواند باعث ایجاد مسائل، چالش ها و بحران های شده و مخاطراتی ایجاد کند.

علیان اظهار داشت: وقوع زلزله های متعدد که همه ساله در ایران روی می دهد اهمیت بازسازی بافت فرسوده را دوچندان می کند.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 88/10/10::: ساعت 2:20 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 37


کل بازدید :192215
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<