سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشندگان را دوست می دارد؛ پس دوستشان بدارید و بخیلان را دشمن می دارد؛ پس دشمنشان بدارید [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: بارش باران و سرمای چند روز اخیر به بیش از 20 درصد مزارع زعفران رشتخوار خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهندس محمد رستمی در حاشیه بازدید از مزارع خسارت دیده مزارع زعفران رشتخوار اظهار کرد: سطح زیر کشت زعفران رشتخوار 4800 هکتار است که براساس نظر کارشناسان امسال 14 هزار کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت می‌شد که با سرما و بارش اخیر بیش از دو هزار و 800 کیلوگرم کمتر برداشت شده است.

وی با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان به‌خصوص مزارع زعفران، تصریح کرد: بارندگی امسال در فصل برداشت محصول زعفران بیش از 86 میلیارد و 800 میلیون ریال به کشاورزان خسارت زد.

او با ذکر اینکه تولید زعفران در سال جاری بیش از هفت برابر سال گذشته شده است، گفت: در سال گذشته به دلیل خسارت 90 درصدی مزارع زعفران فقط یک هزار و 500 کیلوگرم زعفران توسط کشاورزان رشتخوار تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: بیش از 30 هزار نفر به کشت و تولید زعفران و مواد جنبی آن، اشتغال دارند.

به گفته وی، به دلیل مرغوبیت نوع زعفران و سازگاری مناسب گیاه آن هر سال مقداری از پیاز این محصول از رشتخوار به شهرستان‌های اطراف صادر می‌شود.

وی همچنین از توزیع رایگان 10 هزار پاکت نگهداری زعفران خشک از سوی اداره امور تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بین زعفران‌کاران خبر داد و گفت: به‌منظور فرآوری بهداشتی و نگهداری زعفران این پاکت‌ها بین زعفران‌کاران توزیع شد.

بیش از 40 هزار هکتار از وسعت شهرستان رشتخوار به زمین‌های زراعی و باغی اختصاص دارد.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:21 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 37


کل بازدید :192212
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<