سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا که این دنیاى شما در دیده من خوارتر از استخوان خوکى است که در دست گرى باشد . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

اعلام قسمتی از اراضی کشت و کار دیم کاری از سوی اداره منابع طبیعی به عنوان اراضی ملی، اعتراض دیم کاران شهرستان رشتخوار را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، جمعی از دیم کاران روستای کریم آباد معتقدند، منابع طبیعی به بهانه اراضی ملی، مانع کشت و کار دیم کاران شده است.

حسن علی پور به عنوان نماینده دیم کاران کریم آباد گفت: در روستای 500 نفری کریم آباد که تنها با یک حلقه چاه، آبیاری می‌شود، تنها تعداد اندکی از اهالی، مالکند و مشخص نیست که این کشاورزان باید چگونه زندگی خود را تامین کنند.

حسن غلامی، دهیار روستای کریم آباد نیز درباره اعتراض دیم کاران رشتخوار و اهالی این روستا، گفت: این روستا 8 هزار هکتار زمین زراعی و مناسب برای کشت دیم دارد و مدتی است اداره منابع طبیعی از کشت و کار دیم جلوگیری کرده و مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده است.

وی گفت: اکثر مردم این روستا به علت دامداری به کار کشت دیم مشغولند و زندگی خود را از این طریق اداره می‌کنند.

2

غلامی با انتقاد از اداره منابع طبیعی رشتخوار در جلوگیری از کشت و کار مردم، گفت: قرن‌هاست گذشتگان ما در این اراضی کشت و کار می‌کنند، اما امروز که آب و هوا و بارش خوب شده، اداره منابع طبیعی از کشت ممانعت می‌کند و با این کار بر مهاجرت روستاییان افزوده است.

محمود محمد زاده، مدیر اداره منابع طبیعی رشتخوار در این خصوص به ایسنا گفت: اداره منابع طبیعی اقدام به تفکیک اراضی ملی کریم آباد و شهر رشتخوار نموده است.

وی خطاب به دیم کاران، خاطرنشان کرد: اهالی کریم آباد نسبت به ملی بودن اراضی اطراف روستا اعتراض کنند تا نسبت به اعتراض آنان به کمیسیون ماده واحده شهرستان واقع در این اداره رسیدگی شود.

 

محمدزاده از دیم کاران رشتخوار خواست با توجه به این‌که اعتراضشان در سال 85 در دبیرخانه کمسیون ماده واحده رد شده است، نسبت به رای کمیسیون به دادگاه شکایت کنند و پیگیر شکایت خود از طریق دادگاه نسبت به رای صادره باشند.

 




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:32 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9


بازدید دیروز: 37


کل بازدید :192219
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<