سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه پرسید دانست . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

 

مرادزاده

جمعی از مردم رشتخوار گفتند: مردم شهرستان چندین سال است با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند و از لحاظ اجتماعی و فرهنگی دچار آسیب هایی شده اند که نگاه ویژه دولت و مجلس را می طلبد. تعدادی از مصوبات سفر رییس جمهوری در رشتخوار به علت کمبود اعتبار هنوز تکمیل نشده و نیمه تمام مانده است که نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، یک عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار افزود: چهره شهر وقتی مخروبه باشد، در روحیه مردم تاثیر منفی دارد.

علی مرادزاده گفت: علیرغم آماده بودن زیرساخت های شهرک صنعتی و کلنگ زنی احداث چهار کارخانه در دو سال پیش توسط معاون استاندار متاسفانه به علت آزاد نشدن اعتبارات هنوز از فعالیت و احداث این کارخانه ها خبری نیست.

وی در ادامه خواستار کمک دولت به بودجه شهرداری ها شد و گفت: کمبود اعتبارات و نبود درآمد کافی یکی از مشکلات عمده شهرداری رشتخوار است.

عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار از تاخیر افتتاح بیمارستان رشتخوار که از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور است، انتقاد کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی مردم این منطقه کمبود امکانات درمانی از جمله بیمارستان و تجهیزات پزشکی است .

وی گفت:رشتخوار با 70 روستا، دو شهر و چهار دهستان که 80 درصد جمعیت را کشاورزان و دامداران تشکیل می دهند، هنوز از لحاظ مجتمع های دامی و کشاورزی در مضیقه هستند.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:43 عصر

رشتخوار - نمایشگاه کتاب و عرضه‌ محصولات فرهنگی از روز یکشنبه در محل کتابخانه عمومی رشتخوار برپا شد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی رشتخوار در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت:این نمایشگاه با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به مدت دو هفته ادامه دارد.
مجید رضایی افزود: امروز اهمیت مطالعه و پژوهش برای رشد و بالندگی کشور بر کسی پوشیده نیست و اگر این امر در حوزهی مسایل دینی و مذهبی باشد اهمیت آن دو چندان است.
وی با اشاره به اینکه جامعه‌ ما در معرض یک نبرد تمام عیار فرهنگی قرار دارد گفت: بیش از هر زمان دیگر نیازمند آشنایی و قرابت با مکتب عاشورا و امام حسین (ع) بوده است، که تمام مسوولان باید بستر لازم را در این راستا فراهم کنند.
در این نمایشگاه پنج هزار عنوان کتاب و نرم افزار در معرض دید و فروش قرار گرفته است.
رضایی همچنین از توزیع رایگان مجموعه کتاب های شهروند مقتدر شامل واحد کار حفظ ، روخوانی و مفاهیم سوره کوثر بین کودکستان های رشتخوار جهت آشنایی با قرآن کریم و ترویج فرهنگ مطالعه قرآنی خبر داد.



فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:35 عصر

رییس دادگستری رشتخوار گفت: اثر متلاشی شدن خانواده‌ها از انفجار بمب بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خراسان، محمد ابراهیم‌زاده در جمع اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رشتخوار اظهار کرد: اگر بمبی چند نفر را در جایی از بین ببرد، در بوق و کرنا می‌شود اما در 3 سال گذشته بیش از 300 خانوار در شهرستان رشتخوار در اثر طلاق متلاشی شده‌اند اما مسوولی جهت رسیدگی به این معضل چاره‌اندیشی نکرده است.

وی افزود: اکثر آسیب‌های اجتماعی این شهرستان ناشی از عدم همخوانی با فرهنگ مردم منطقه ناشی شده است.

رییس دادگستری رشتخوار با اشاره به 10 آسیب جدی در شهرستان رشتخوار و مواردی همچون سرقت، مهاجرت، تورم، کار زن در بیرون و همسر آزاری، خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم به خانواده‌‎های مجرمان به چشم بزهکار نگاه می‌کنند و برای همیشه مطرود هستند.

ابراهیم‌زاده با بیان این‌که مسئله فرار دختران از خانه شهرستان رشتخوار در حد انگشتان یک دست است، عنوان کرد که اکثر پرونده‌های وارده به زندان در بحث تجاوز، به موضوع دختران فراری مرتبط است که واقعا این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

وی خواستار هزینه کردن بیشتر برای رفع مشکلات و آسیب‎های شهرستان رشتخوار شد و گفت: تجمل پرستی دیگر مشکل فرهنگی جامعه ماست و این مسئله‌ای است که امروزه همه برای آن دوندگی می‌کنند.

رییس دادگستری رشتخوار از تغذیه نامناسب به عنوان دیگر مشکل این شهرستان نام برد و افزود: بحث کودکان کار نیز یکی از معظلات جامعه رشتخوار است.

وی با بیان این‌که سن ازدواج در شهرستان رشتخوار پایین و میزان طلاق در این شهرستان بالاست، اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی پرونده در دادگاه داریم که مردان، زن و بچه خود را رها کرده‌اند و معلوم نیست کجا هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فرهنگی در این شهرستان عدم ازدواج جوانان رشتخواری با دختران شهر خود است و خیلی از جوانان رشتخوار در شهرهای دیگر داماد می‌شوند و یک دختر دپیلم شهری را به دختر لیسانس رشتخواری ترجیح می‌دهد.

ابراهیم‌زاده با ابراز تاسف از رواج فیلم‌های مبتذل، ابراز کرد:‌ عادی بودن رابطه دختر و پسر، عدم اشتغال و بیکاری و ازدواج‌های تحمیلی از دیگر آسیب‌های اجتماعی شهرستان است.

به گفته وی یکی از معضلات مردم شهرستان رشتخوار این است که ازدواج را عاملی برای وام گرفتن از بانک‌ها و رفع مشکل خانواده می‌دانند.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:35 عصر

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس توجه مخصوص مجلس شورای اسلامی جهت رفع مشکلات شهرستان رشتخوار و سرمایه‌گذاری مستقیم دولت در شهرک صنعتی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، محمدرضا سجادیان با اشاره به سفر لاریجانی به استان خراسان رضوی، لغو بخشنامه منع گسترش ادارات از شهرستان‌های محروم و تازه تاسیس، افزایش اعتبارات فرهنگی مناطق محروم و مرزی کشور، احداث کارخانجاتی در راستای کاهش بیکاری در مناطق محروم رشتخوار و خواف را خواستار شد.

وی با تاکید بر اختصاص اعتبار جهت تکمیل جاده رشتخوار - چخماق - فریمان و بیمارستان رشتخوار که از مصوبات سفر اول رییس جمهور است و هنوز نیمه‌کاره می‌باشد، گفت: توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به اختصاص اعتبار جهت آسفالت راه‌های روستایی و شهری شهرستان رشتخوار و احداث و آسفالت جاده رشتخوار - شعبه و جنگل و استقرار ادارات نیز از خواسته‌های دیرینه مردم این منطقه است




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:34 عصر

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی از صادر شدن مجوز برای برقی شدن چاه‌های کشاورزی در شهرستان رشتخوار و خواف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، محمدرضا سجادیان گفت: در پی درخواست کشاورزان شهرستان رشتخوار و خواف مبنی بر برقی شدن چاه‌های کشاورزی این شهرستان و دیدار با مدیر عامل شرکت توانیر کشور مجوز برقی شدن 20 حلقه چاه در شهرستان رشتخوار و خواف صادر شد.

وی با ذکر اینکه برقی کردن چاه‌های کشاورزی هزینه‌های سرسام آوری از دوش کشاورزان بر خواهد داشت، گفت: آب نقش کلیدی در تولید محصولات غذایی و به تبع آن چرخه اقتصادی شدن داشته و از بسیاری از منابع طبیعی مانند نفت و گاز و زغال و ... با اهمیت‌تر است.

این نماینده مجلس با اشاره به این که آب ارزش اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: جهت هدر رفت آب در بخش کشاورزی باید ساماندهی صورت بگیرد و از تکنولوژی روز استفاده شود.

سجادیان همچنین خواستار افزایش اعتبارات بخش کشاورزی در بحث احداث بندها، کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری تحت فشار برای بخش کشاورزی شد.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:34 عصر

<      1   2      
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 11


کل بازدید :192148
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<