سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، میراثی ارجمند و نعمتی، عام و گسترده است . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

فرماندار رشتخوار:
انقلاب و نظام مدیون رشهادت‌های شهیدان است
فتح خرمشهر به عنوان یک حماسه بزرگ باید به جوانان منتقل شود

فرماندار رشتخوار گفت: فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام، اولین گام برای شکست استکبار جهانی بود که به عنوان یک حماسه بزرگ باید به جوانان منتقل شود.

به گزارش ایسنا _ منطقه خراسان، محمد عارفی در نشست هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان رشتخوار افزود: این روز، روزعقب‌نشینی تمام استکبار در برابر اسلام بود که با رشادت و ایثار جوانان ایرانی خلق شد.

وی گفت: سوم خرداد روز خیر و برکت برای ملت مسلمان ایران بود و وظیفه تمام مردم و مسوولان در برابر این ایثارگری‌ها حفظ یاد و خاطره این رشادت‌ها و شناساندن آن به نسل‌های بعدی است.

عارفی تاکید کرد: شهیدان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با خون خود درخت پربار انقلاب را آبیاری کردند و این انقلاب و نظام مدیون این رشهادت‌هاست.

وی در ادامه خواستار همکاری و تعامل بیشتر نهادهای دولتی جهت برگزاری هر چه مطلوب‌تر روز ملی مقاومت و ایثار و سوم خرداد شد.

وی همچنین از اجرای طرح فراخوان رزمندگان شرکت‌کننده در عملیات بیت‌المقدس خبر داد و گفت: این اقدام در راستای جمع‌آوری خاطرات، عکس‌ها و دست‌نوشته‌های رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و تجیل از آن‌ها اجرا می‌شود.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/2/29::: ساعت 10:6 عصر

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار:
اعتبارات بخش کشاورزی شهرستان افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: اعتبارات بخش کشاورزی این شهرستان در سال جاری بالغ بر 4 میلیارد و 825 میلیون ریال است که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، محمد رستمی در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان افزود: در سال جاری برای احداث کانال‌های آبیاری بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 200 کیلومتر کانال و لوله انتقال آب کشاورزی در مزارع رشتخوار اجرایی شده و هنوز 800 کیلومتر از مسیرهای اصلی خاکی بوده و نیازمند اجرای کانال آبیاری است.

وی افزود: بیش از 584 میلیون ریال برای پوشش انهار و تجهیز و نوسازی اراضی سنتی به این شهرستان اختصاص یافته است.

رستمی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار هکتار جهت افزایش راندمان آبیاری، جلوگیری از پراکندگی اراضی، احداث جاده دسترسی و حفر زهکشی عملیات یکپارچه‌سازی اراضی در این شهرستان اجرایی شده است.

وی از اعتبارات احداث استخر ذخیره آب کشاورزی جهت افزایش راندمان آبیاری یاد کرد و افزود: تاکنون 25 باب استخر ذخیره آب انجام شده و در سال جاری نیز بیش از 300 میلیون ریال به این منظور اختصاص یافته است.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/2/29::: ساعت 10:5 عصر

شهردار رشتخوار اعلام کرد:
کاهش 50 درصدی اعتبارات شهرداری

شهردار رشتخوار گفت: اعتبارات شهرداری رشتخوار نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته و نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، مهدی علیان در جلسه شورای شهر رشتخوار ادامه داد: اعتبارات شهرداری رشتخوار سال قبل 4 میلیارد و 511 میلیون ریال بوده که امسال به 2 میلیارد و 50 میلیون ریال کاهش یافته است.

وی گفت: برای مطالعه و تکمیل کانال جمع‌آوری آب‌های سطح در سال جاری 100 میلیون ریال اختصاص یافته در حالی که براساس برآوردهای انجام شده اجرای این پروژه به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

علیان ادامه داد: مسوولان باید اقدامات اساسی را درباره تامین اعتبارات به منظور اجرای سریع این پروژه انجام دهند تا بتوانیم گام‌های اساسی را در راستای خدماتی رسانی بیشتر به مردم برداریم.

شهردار رشتخوار خاطرنشان کرد: برای اصلاح و توسعه معابر شهر رشتخوار یک میلیارد و 400 میلیون و برای تکمیل جاده دسترسی مسجد جامع رشتخوار 150 میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی اعتبارات اصلاح توسعه فضای سبز شهر رشتخوار را نیز 400 میلیون ریال ذکر کرد.

شهردار رشتخوار افزود: علیرغم کمبود منابع مالی موجود در شهرداری رشتخوار، از هیچ کوششی برای عمران و آبادی شهر دریغ نخواهیم کرد.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/2/29::: ساعت 10:4 عصر

رییس اداره آب روستایی رشتخوار:
آبرسانی 7 روستای شهرستان با تانکر صورت می‌گیرد

رییس اداره آب روستایی شهرستان رشتخوار گفت: بیش از 5 میلیارد و 429 میلیون ریال به تامین آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، سیدمحمد موسوی در بازدید از پروژه‌های آب روستایی اسلام‌آباد افزود: این میزان اعتبار برای تامین آب سالم و بهداشتی روستای محمدآباد، نگهداری شبکه‌های آب شرب،‌ آبرسانی سیار، تامین‌ آب شرب مجتمع‌های آبرسانی جنگل،‌ علی‌آباد، عشرت‌آباد و اسلام‌آباد هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نظر از محل اعتبارات بودجه سال 88 تامین شده است، اظهار کرد: این روستاها به دلیل عدم همکاری مردم تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار نگرفته و هیچ‌گونه خدماتی نمی‌توان به آنان ارایه کرد.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان رشتخوار بیان کرد: در حال حاضر 55 روستا در شهرستان 65 هزار نفری رشتخوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردرا می‌باشند، که تعداد اندکی از روستاهای این شهرستان تحت پوشش این اداره نیست که رفع این مشکل نیازمند توجه شوراهای اسلامی روستاهای منطقه و مسوولان می‌باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برای تامین آب آشامیدنی 7 روستای شهرستان رشتخوار با تانکر آبرسانی سیار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتبار آبرسانی سیار روستایی این شهرستان در سال جاری بالغ بر 589 میلیون ریال است.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/2/29::: ساعت 10:3 عصر

رییس پلیس راهور رشتخوار:
احداث کنارگذر رشتخوار برای رفع مشکل دیرینه ترافیک ضروری است

رییس پلیس راهور رشتخوار گفت: احداث کنارگذر رشتخوار برای رفع مشکل دیرینه ترافیک ضروری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، سروان علیپور در شورای ترافیک شهرستان افزود: اجرای این طرح یکی از خواسته‌های مردم در سفر دوم هیات دولت به شهرستان رشتخوار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: معضل ترافیک در این منطقه از مشکلات دیرینه اهالی بوده و موجب نگرانی مردم منطقه شده است و باید هر چه زودتر اجرایی شود.

وی یادآور شد: مشکل ترافیکی منطقه با راه‎اندازی کنارگذر به صورت اساسی برطرف می‌شود.

احمد امیری، رییس اداره راه و ترابری رشتخوار نیز در این جلسه با بیان این که در پی درخواست‌های مکرر و ایجاد حوادث ناگوار، اولویت نوزدهم کنارگذر رشتخوار به اولویت سوم تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر کار مطالعاتی این کنارگذر در حال انجام می‌باشد که امید است در سال جاری با اختصاص اعتبارات فوق‌العاده کار کنارگذر آغاز شود.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/2/29::: ساعت 10:3 عصر

فرماندار رشتخوار خبر داد:
اختصاص 2 هزار میلیون ریال به ناحیه صنعتی شهرستان در سال جاری

فرماندار شهرستان رشتخوار از اختصاص دو هزار میلیون ریال به ناحیه صنعتی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد عارفی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشتخوار گفت: عملیات اجرایی احداث شهرک‌ صنعتی شهرستان رشتخوار از سال 85 در مساحت 50 کیلومتر در کیلومتر 3 جاده رشتخوار - خواف آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در فاز یک این شهرک تعداد 85 قطعه با کاربرد صنعتی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان به وسعت 25 هکتار پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان رشتخوار خاطرنشان کرد: تعدادی از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این شهرک اعلام آمادگی کرده‌اند که با آزاد کردن اعتبارات بانکی آغاز به کار خواهند کرد.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/2/29::: ساعت 10:2 عصر

فرماندار رشتخوار :
حضور همه اقشار در انتخابات ضروری است
دستگاههای اجرایی از موازی کاری در خصوص غنی سازی اوقات فراغت جوانان پرهیز کنند

فرماندار رشتخوار حضور همه اقشار از جمله دانش آموزان و دانشجویان در انتخابات ضروری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد عارفی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار استفاده از هر گونه ابزار، امکانات و راهکارها جهت فراهم کردن زمینه حضور باشکوهتر مردم در پای صندوق های رای را تکلیف دینی و ملی ذکر کرد.

وی گفت: نقش دانش آموزان در ترغیب خانواده ها برای مشارکت حداکثری در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهم و موثر است.

وی بر اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع تمام دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش تاکید کرد و یادآور شد: دانش آموزان با توجه به گستردگی جمعیت، می توانند در تبیین اصلاح الگوی مصرف در جامعه وخانواده نقش موثر و اساسی داشته باشند.

عارفی افزود: کمیته فرهنگی اصلاح الگوی مصرف با هدف فرهنگ سازی عمومی، نهادینه کردن مصرف بهینه و تنویر افکار عمومی در این جهت در شهرستان تشکیل شده است.

وی بر لزوم فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان وجوانان تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان از موازی کاری در خصوص غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان پرهیز کنند.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/2/29::: ساعت 10:1 عصر

امام جمعه موقت رشتخوار :
اولین شرط در انتخابات حضور حداکثری مردم است
انتخاب فرد اصلح، اهداف دشمنان انقلاب را خنثی خواهد کرد

امام جمعه موقت رشتخوار گفت: اولین شرط در انتخابات حضور حداکثری مردم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_ منطقه خراسان،حجت الاسلام رجب قربانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کردستان تصریح کرد: استقبال بی نظیر مردم از رهبر معظم رهبری انقلاب بار دیگر دشمن را با یاس روبه رو کرد.

وی با اشاره به انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هر چه زمینه شرکت مردم در انتخابات دهم افزایش یابد، دشمن احساس ناامیدی بیشتری از جمهوری اسلامی خواهد کرد.

قربانی با بیان اینکه انتخاب رییس جمهور اصلح ،بسیاری از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی خواهد کرد، اظهار داشت: مردم رییس جمهوری انتخاب کنند که گفتمان امام راحل (ره) را در دنیا عرضه کند.

امام جمعه موقت رشتخوار، شاخص فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری دهم را درک درد مردم و مشکلات آنان و دوری از زندگی اشرافی ذکر کرد و گفت: همه افراد مورد تایید شورای نگهبان اصلح هستند و مردم فرد دلسوزتر را برای خود انتخاب کنند.

وی استقبال مصر از نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خیانت دیگر این کشور ذکر کرد و افزود: اسرائیل با خیال واهی خود در این سفر می خواهد علیه ایران و فلسطین ائتلاف کند.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/2/29::: ساعت 10:1 عصر

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس:
روند مکانیزه شدن پرورش دام در کشور کند است

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خوستار حمایت از دامداران شد و گفت: دام‌های باقی مانده دامداران باید مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرند تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمدرضا سجادیان در جمع دامداران شهرستان رشتخوار افزود: به دلیل خشکسالی در 10 سال گذشته، جمعیت یک میلیون و 500 هزار راسی دام در منطقه رشتخوار و خواف به 400 هزار راس کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: به دلیل کمبود امکانات اکثر دامداران خواف و رشتخواری نمی‌توانند به دامداری و مرتع‌داری مشغول شوند.

سجادیان با بیان اینکه رونق دامداری و کشاورزی استقلال را رقم می‌زند، تاکید کرد: عشایر تامین گوشت و مواد لبنی کشور را بر عهده دارند و اگر به خواسته‌های آنان توجه نشود منجر به افزایش وابستگی کشور برای تامین گوشت مصرفی داخلی خواهد شد.

وی با انتقاد از روند کند مکانیزه شدن پرورش دام در کشور، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح از طریق ارتقا بهداشت و تمرکز در تامین علوفه، از مشکلات ناشی از بیماری‌های مشترک انسان و دام و خشکسالی‌ پیشگیری خواهد شد.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/2/29::: ساعت 10:0 عصر

درخشش ماهنامه مکتوب در جشنواره استانی هنر در آیینه مطبوعات
دبیر نخستین جشنواره "هنر در آینه مطبوعات" اظهار داشت: در نخستین گام ازجشنواره مطبوعات با ثبت 1311 اثر در پایان مهلت آثار امیدواریم که نسبتی که بین هنرمندان و هنری نویسان با این جشنواره برقرار شده است تسریع پیدا کنند و هنر میزبان مطبوعات در کارهای بعدی و آینده نزدیک شود.


علی صداقت کریمی  خاطر نشان کرد: 112 نشریه رسمی در استان ثبت شده که از این میزان 50 نشریه به صورت تخصصی یا حجمی از صفحات خود به کارهای فرهنگی می پردازند، از بین 50 نشریه، حدود 48 مطبوعه در این جشنواره اثر داشته اند.
این جشنواره در دو بخش مطبوعاتی و هنری برگزار می‌شود که تعداد 158 گزارش، 175 مصاحبه، 225 مقاله و 175 نقد، تعداد آثار رسیده در بخش مطبوعاتی هستند.

وی افزود: در بخش هنری نیز 85 داستان کوتاه، 271 شعر، 76 کاریکاتور و 146 قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره رسیده که هم‌اکنون این آثار توسط داوران هر بخش در حال بررسی و ارزیابی است


در پایان نیز از برندگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد که در بخش "هنر در مدیریت شهری" از سید جواد اشکذری ازهفته‌نامه شهرآرا و پریا قیاث‌زاده از ماهنامه مکتوب تقدیر شد. در بخش "شعر" نیز از سعید شاد، مریم عمارلو و آرش معدنی پور تقدیر شد و از آثار علی رضا بدیع و خدا بخش صفادل به عنوان مقام های برتر تقدیر و بهترین اثر به قاسم رفیعا از ماهنامه مکتوبتعلق گرفت.

در بخش "داستان نویسی" از سید جواد اشکذری، ملیکاگلی، عباس حسین زاده و اسما کرمانی تقدیر به عمل آمد و آثار محمد گلی، ریحانه مقدسی به عنوان آثار برتر و بهترین اثر به هادی تقی‌زاده اختصاص یافت. در بخش "کاریکاتور" از مجید خسرو انجم، محسن اسدی و محمد کارگر تقدیر شد و اثر رضا جنگی و سمیه شوقی به عنوان آثار برتر انتخاب و بهترین اثر به محمود آزاد نیا تعلق گرفت.

در بخش "عکاسی" نیز با تقدیر از مهدی بلوریان و سعید عامری مقام‌های برتر به محمد حسن باقری و کاظم حسینی تعلق گرفت و بهترین اثر به فریبا بروفی اختصاص یافت. در بخش مطبوعات در رشته "مقاله تالیفی" از فرزانه خوش آهنگ و جواد کلیدری تقدیر و برترین مقاله به وحید ضرابی نسبت تعلق گرفت و بهترین اثر به فرشید تمبری اختصاص یافت.

در بخش مطبوعات دررشته "گزارش نویسی" نیز رضا جوان از ماهنامه مکتوب، مسعود حکم آبادی مورد تقدیر قرارگرفتند و اثر سمانه ترحمی یوسفی از ماهنامه مکتوب به عنوان اثر برتر و بهترین اثر به جواد اشکذری تعلق گرفت. در رشته "مصاحبه" نیز از مریم توکلی، مهدی نصیری، لیلا اکرمی تقدیر شد و اثر برتر به احسان رحیم‌زاده تعلق گرفت و بهترین اثر نیز به حمید تقی آبادی اختصاص یافت.

در قسمت نقد نیز از گلبو فیوضی، فائزه مهدی پناه و مجید ادیبی تقدیر شد و اثر مهدی لسانی اثر برتر و اثر نازنین طباطبایی به عنوان بهترین اثر شناخته شد.

لازم به ذکر است که این جشنواره به همت فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد، حوزه هنری خراسان رضوی، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، شهرداری مشهد و خانه مطبوعات خراسان برگزار شد.



فرهادقاسم پور ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 7:2 عصر

   1   2      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 11


کل بازدید :192153
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<