سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرچیز راهی دارد و راه بهشت، دانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار: حیطه انتظارات شهروندان شهرهای کوچک متناسب با حیطه اختیارات شوراها نیست
عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار گفت: آسیب شناسی شوراهای اسلامی در شهرهای کوچک از موضوعاتی است که تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه خراسان، محمود ذباح در جمع خبرنگاران افزود: بحث آسیب شناسی وارده بر شوارهای اسلامی در شهرهای کوچک نیازمند بررسی‌های میدانی است.
وی عنوان کرد: با وجود آنکه دامنه و حیطه اختیارات شوراهای اسلامی در تمام شهرهای کشور یکسان است اما متاسفانه حیطه انتظارات و عملکرد شهروندان شهرهای کوچک متناسب با حیطه اختیارات این شوراها نیست.
‌عضو شورای شهر رشتخوار ادامه داد: یکی از آسیب‌های مرتبط بر شوراهای اسلامی شهرهای کوچک این است که به دلیل کوچک بودن حیطه کاری، انتظارات مردمی از اعضای شورا متناسب با اختیارات نیست و عموما حجم انتظارات فراتر از حیطه اختیارات شوارهاست.
ذباح بیان کرد: تاکید قانون بر بعد نظارتی شوراها و انتظار اجرایی توسط مردم در این محیط‌ها نوعی پارادوکس را برای اعضا شورا رقم می‌زند، به طوری که این موضوع باعث ایجاد تنش در بین این نهاد با دیگر نهادهای اجرایی در محیط‌های کوچک می‌شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهرستان رشتخور اظهار کرد: جای خالی پژوهش در این زمینه احساس می‌شود و دانشگاه‌ها باید در خصوص بررسی آسیب شناسی در این زمینه به جهت ارتباط موضوع مسائل اجتماعی پیشتاز باشد.
وی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی بسیاری از مسوولان اجرایی در حیطه اختیارات شوراهای اسلامی، گفت: این ناآگاهی در شهرهای کوچک به دلیل نو بودن تجربه مدیریتی بیشتر بوده و عملا راه را بر بازدهی مناسب عملکردی شوراها می‌بندد.
ذباح در ادامه یاد‌آور شد: اگر چه ارتباط تنگاتنگ و رودروی اعضای شوراهای اسلامی در شهرهای کوچک به عنوان یک نقطه قوت در کار شوراها محسوب می‌شود اما به دلیل سهل انگاری دستگاه‌های اجرایی درحوزه خدمات رسانی مناسب به مردم و نامناسب بودن اطلاع رسانی در خصوص قانون شوراها حیطه انتظارات را فراتر از ظرفیت‌های قانونی بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار بر بستر سازی فرهنگ و ارتقای آگاهی‌های عمومی در خصوص اختیارات شوراهای اسلامی از سوی مسوولان تاکید کرد.




فرهادقاسم پور ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 6:51 عصر

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار: به زودی 10 باشگاه کشاورزی در روستاهای شهرستان راه اندازی خواهد شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: در سال جاری سه هزار جلد کتاب با 500 عنوان به باشگاه‌های کشاورزی این شهرستان اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه خراسان، محمد رستمی در مراسم اهدای کتاب به باشگاه کشاورزان جوان روستای کریم آباد افزود: در راستای سیاست دولت برای جوان کردن نیروی بخش کشاورزی تاکنون سه باشگاه کشاورزان جوان در شهرستان رشتخوار تشکیل شده که نتایج خوبی هم داشته است.

وی افزود: راه اندازی کتابخانه‌های روستایی توسط باشگاه کشاورزان جوان بسیاری از نیازهای فرهنگی را رفع کرده و موجب سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت روستاییان شده است.

‌رستمی در ادامه بیان داشت: مذاکراتی هم با بانک کشاورزی برای ایجاد واحدهای کشاورزی انجام شده است که با ایجاد آنها مشکل اشتغال بسیاری از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی رفع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار خاطرنشان کرد: به زودی در 10 روستای این شهرستان، باشگاه کشاورزی فعال خواهد شد.




فرهادقاسم پور ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 6:49 عصر

حذف روستاها از عرصه برنامه‌ریزی ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند
بخشدار بخش جنگل رشتخوار گفت: بدون توجه به روستاها رسیدن به توسعه پایدار محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، حیدر میرزابیگی در نشست مشترک شوراهای اسلامی و دهیاران بخش جنگل افزود: طی 60 سال گذشته در نظام برنامه‌ریزی کشور به روستاها توجه نشده و نظام مستقلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی عنوان داشت: طی سه سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت نهم توجه ویژه‌ای به روستاها می‌شود و روستاها جایگاه شایسته خود را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بهینه در روستاها آرزوی نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: روستایی فردی است که علاوه بر تولید معاش خود مازاد آن را هم به شهرها می‌دهد.

بخشدار بخش جنگل روستاها را از لحاظ تولید، حفظ ارزشهای اصیل و دارا بودن میراث گران بهای فرهنگی دارای اهمیت ذکر کرد و اظهار داشت: حذف روستاها از عرصه برنامه‌ریزی بطور آگاهانه و یا ناآگاهانه ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند.

وی وجود فاصله بین شهرها و روستاها در زمینه‌های درآمد، رفاهی و نیز مشکل نبود اشتغال را از عوامل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها ذکر کرد.

میرزابیگی ایجاد همگرایی و همکاری بین روستاییان برای انجام کارهای تولیدی و اشتغالزا به شکل دسته جمعی و از طریق شرکت‌های تعاونی و کاستن از فاصله موجود در زمینه اجتماعی را از اقداماتی ذکر کرد که در ایجاد اشتغال و به دنبال آن ماندگاری روستاییان در زادگاه خود موثر هستند




فرهادقاسم پور ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 6:43 عصر

‌‌9 اردیبهشت، روز شوراها/
فرماندار رشتخوار:
شوراهای اسلامی بازوی پرتوان دولت هستند

فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: اعضای شورای اسلامی در شهر و روستاها به‌عنوان بازوی پرتوان دولت و انعکاس خواسته‌های مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد عارفی در گردهمایی اعضای شوراها اسلامی شهرستان رشتخوار که به مناسبت سالروز تشکیل شورای اسلامی برگزار شد، افزود: شوراهای اسلامی پل ارتباطی مردم وحکومت هستند و مردم مطالباتشان را از شورا با اعتماد پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 63 درصد جمعیت کشور در سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شرکت کردند، اظهار داشت: اکثر مردم و مسوولان به جایگاه شورا احترام می‌گذارند.

وی کسب سرمایه اجتماعی، تقسیم نقش‌ها و وظایف و توسعه فرهنگ را از شاخص‌های موفق شوراهای اسلامی دانست و تصریح کرد: تشکیل جلسات منظم، اجرای کامل مصوبات و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، از دیگر معیارهای کلی برای شوراهای اسلامی موفق است.

عارفی با انتقاد شدید از برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان که به مکاتبات شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخگو نیستند، تاکید کرد: هه دستگاه‌های اجرایی موظفند به مکاتبات و خواسته‌های قانونی شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخ دهند.

همچنین در این جلسه، اسماعیل میرسیاسی، رییس شورای شهر رشتخوار گفت: اعضای شوراها باید فرهنگ اعتماد سازی را تداوم بخشند و بدون توجه به رتبه‌بندی‌های سیاسی با همدلی و انسجام تلاش کنند.

وی اظهار داشت: شوراها تبلور اراده ملت است و اراده مردم در قالب آن شکل گرفته است و به همین دلیل باید به نقش راهبردی شوراها در حل علمگرایانه مشکلات عینی و مشخص مردم، بیش از پیش توجه شود.

رییس شورای شهر رشتخوار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا، منتخبان مردم هستند از این رو باید در استیفای حقوق مردم اهتمام داشته باشند.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 88/2/10::: ساعت 9:24 عصر

امام جمعه رشتخوار:
اطمینان مردم به صیانت از آرای‌شان بسیار مهم است
حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه وفاداری و اقتدار ملی است

 

امام جمعه رشتخوار گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه وفاداری به نظام اسلامی ثبات ملی و مایه افزایش قوت و اقتدار ملی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کازری در همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهرستان رشتخوار با بیان این مطلب افزود: عصبانیت دنیای استکبار به خاطر همین حضور حداکثری مردم در انتخابات و حضور پر رنگ آن‌ها در صحنه‌های گوناگون انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: دشمنان همواره سعی دارند حضور مردم را در انتخابات کم رنگ جلوه دهند و حتی با استفاده از رسانه‌های صهیونیستی و بوق‌های وابسته منطقه‌ای، روحیه مردم را برای حضور در این عرصه سیاسی تضعیف کنند.

امام جمعه رشتخوار تصریح کرد: همه دلسوزان نظام باید در جهت تقویت امید به آینده در جامعه تلاش نموده و انتخابات را به عنوان یک حقیقت پذیرفته شده و تاثیرگذار در سرنوشت کشور معرفی نمایند.

وی اشاره به اینکه در فرآیند انتخابات، اطمینان مردم به صیانت از آرای‌شان بسیار مهم است، ادامه داد: مسوولان برگزاری انتخابات اعم از هیات‌های اجرایی و ناظران شورای نگهبان باید هوشیاری خود را مانند گذشته در فرآیند انتخابات حفظ نموده و وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن انجام دهند.

حجت‌الاسلام کازری افزود: نظام اسلامی در سه دهه گذشته نشان داده که تک تک آرای مردم به نوبه خود تاثیرگذار بوده و هر برگ رای تیری به قلب دشمن است.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 88/2/10::: ساعت 9:23 عصر

فرمانده ناحیه سپاه رشتخوار:
افزایش محدوده فعالیت نیروهای بسیج سازندگی ضروری است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان رشتخوار گفت: با ایجاد اشتغال 43 هزار نفر روز توسط بسیج سازندگی رشتخوار، نرخ بیکاری این شهرستان به پایین‌ترین سطح خود خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه خراسان، سرهنگ غلامعلی تیموری با اشاره به پراکندگی توزیع مدارس و امکانات آموزشی در سطح شهرستان رشتخوار، اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سازندگی مبنی بر شناسایی بی‌سوادان در روستاهای رشتخوار، آموزش مقدماتی به این افراد صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز نیروهای بسیج سازندگی جزو پیشگامان خدمت رسانی است و در سال‌های اخیر با ورود نیروهای بسیجی به عرصه‌های سازندگی، وضعیت خدمت رسانی به نقاط محروم، بسیار بهبود یافته است و جوانان بسیجی با شناسایی مناطق محروم و اولویت‌بندی آن‌ها با اعزام نیرو به این نقاط به یاری مردم نیازمند می‌شتابند.

وی خواستار افزایش حوزه‌های فعالیت بسیج سازندگی شد و خاطر‌نشان کرد: با توجه به ظرفیت نیروهای بسیجی در عرصه‌های سازندگی و نیاز روز افزون مردم مناطق محروم به خدمت رسانی، افزایش محدوده فعالیت نیروهای بسیج سازندگی ضروری به نظر می‌رسد.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 88/2/10::: ساعت 9:22 عصر

<      1   2      
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 41


کل بازدید :192412
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<