سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ به داوود علیه السلام وحی کرد :«ای داوود ! به من شادمان باش و از یادم لذّت ببر و با مناجات من متنعّم شو که به زودی، خانه را از فاسقانْ خواهم پرداخت ولعنت خود را بر ظالمان قرار خواهم داد» . [امام صادق علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

اعلام قسمتی از اراضی کشت و کار دیم کاری از سوی اداره منابع طبیعی به عنوان اراضی ملی، اعتراض دیم کاران شهرستان رشتخوار را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، جمعی از دیم کاران روستای کریم آباد معتقدند، منابع طبیعی به بهانه اراضی ملی، مانع کشت و کار دیم کاران شده است.

حسن علی پور به عنوان نماینده دیم کاران کریم آباد گفت: در روستای 500 نفری کریم آباد که تنها با یک حلقه چاه، آبیاری می‌شود، تنها تعداد اندکی از اهالی، مالکند و مشخص نیست که این کشاورزان باید چگونه زندگی خود را تامین کنند.

حسن غلامی، دهیار روستای کریم آباد نیز درباره اعتراض دیم کاران رشتخوار و اهالی این روستا، گفت: این روستا 8 هزار هکتار زمین زراعی و مناسب برای کشت دیم دارد و مدتی است اداره منابع طبیعی از کشت و کار دیم جلوگیری کرده و مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده است.

وی گفت: اکثر مردم این روستا به علت دامداری به کار کشت دیم مشغولند و زندگی خود را از این طریق اداره می‌کنند.

2

غلامی با انتقاد از اداره منابع طبیعی رشتخوار در جلوگیری از کشت و کار مردم، گفت: قرن‌هاست گذشتگان ما در این اراضی کشت و کار می‌کنند، اما امروز که آب و هوا و بارش خوب شده، اداره منابع طبیعی از کشت ممانعت می‌کند و با این کار بر مهاجرت روستاییان افزوده است.

محمود محمد زاده، مدیر اداره منابع طبیعی رشتخوار در این خصوص به ایسنا گفت: اداره منابع طبیعی اقدام به تفکیک اراضی ملی کریم آباد و شهر رشتخوار نموده است.

وی خطاب به دیم کاران، خاطرنشان کرد: اهالی کریم آباد نسبت به ملی بودن اراضی اطراف روستا اعتراض کنند تا نسبت به اعتراض آنان به کمیسیون ماده واحده شهرستان واقع در این اداره رسیدگی شود.

 

محمدزاده از دیم کاران رشتخوار خواست با توجه به این‌که اعتراضشان در سال 85 در دبیرخانه کمسیون ماده واحده رد شده است، نسبت به رای کمیسیون به دادگاه شکایت کنند و پیگیر شکایت خود از طریق دادگاه نسبت به رای صادره باشند.

 




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:32 عصر

امام‌جمعه موقت رشتخوار، محاکمه حرمت‌شکنان عاشورای حسینی را خواستار شد و گفت: از مسوولان کشور می‌خواهیم قبل از اینکه خشم و عصبانیت مردم فرونشیند، عاملان را به مجازات واقعی برسانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان - حجت‌الاسلام رجب قربانی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز رشتخوار افزود: از مسوولان انتظار داریم قبل از اینکه مردم دست به کار شوند با قاطعیت با عوامل فتنه برخورد کنند.

وی گفت: یزیدیان زمان چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته‌اند تا با افشای نیات پلید خودشان هم حرمت عاشورای ‌حسینی را بشکنند و هم به اربابان شیطانی خود خوش‌خدمتی کرده باشند.

قربانی اظهار داشت: هرکس حرمت امام حسین(ع) را رعایت نکند دچار عذاب و گرفتار خواهد شد.

امام جمعه موقت رشتخوار، راهپیمایی مردم را در محکومیت فتنه عاشورای حسینی در طول 30 سال انقلاب اسلامی بی‌نظیر خواند و گفت: ملت ایران هوشیار و آگاه است و در مقابل کسانی که در صدد سست کردن پایه‌های ولایت فقیه هستند به شدت برخورد می‌کند.

وی گفت: تا وقتی که ولایت‌فقیه در راس هرم باشد، همیشه توطئه‌های دشمن و استکبار خنثی است.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:30 عصر


رییس مجلس شورای اسلامی در رشتخوار:
ایجاد پل ارتباطی ریلی میان رشتخوار و افغانستان را پیگیری می کنیم
خبرگزاری موج -
رییس مجلس شورای اسلامی در رشتخوار گفت: ایجاد پل ارتباطی ریلی میان رشتخوار و افغانستان موجب توسعه همکاری اقتصادی میان 2 منطقه می شود و با توجه به اهمیت این موضوع برای کشور، اجرای این پروژه را پیگیری می کنیم.
به گزارش موج، علی لاریجانی در دومین روز حضورش در استان خراسان رضوی به رشتخوار رفت و در جمع مردم و خانواده شهدای این شهرستان با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط و استعدادهای منطقه رشتخوار باید در ایجاد تمهیدات مناسب از جمله مسیر ریلی برای این منطقه تسریع شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های کشاورزی و دامپروری به عنوان بخشی از مزیت های منطقه رشتخوار گفت: باید این مزیت را در فعالیت های کشاورزی و دامداری با ایجاد نشاط از طریق حمایت های بانکی حفظ کرد.
وی بر لزوم ایجاد صنایع تکمیلی در کنار فعالیت های کشاورزی و دامپروری تاکید کرد و افزود: باید به گونه ای عمل شود که وضعیت معیشتی کشاورزان و دامداران بهبود یافته و این قشر زحمتکش جامعه از درآمد مناسبی برخوردار شوند.
لاریجانی به اختصاص اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومانی ویژه خشکسالی و سرمازدگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بوجه سال آینده نیز باید مناطق خسارت دیده از سرمازدگی و خشکسالی، در کنار این موضوع در مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم رشتخوار در راهپیمایی عاشوراییان و حامیان ولایت فقیه در روز گذشته گفت: دیروز مردم ایران با حضور هشیارانه در صحنه و به نمایش گذاشتن عرق دینی و انقلابی خود به کسانی که به هویت دینی، آرای مردم و انقلاب اسلامی توهین کردند، پاسخ محکمی دادند.
وی به تلاش دشمنان برای تضعیف اسلام و ایران اشاره کرد و افزود: مردم ایران نشان دادند دارای روحیه انقلابی بوده و در مسیر دیانت از آرمان های انقلاب و آرمان های دینی ایستاده اند.
رییس مجلس شورای اسلامی خدمت به مردم را نیازمند امنیت دانست و افزود: نا آرام کردن کشور، فرصت خدمت را از مسئولان می گیرد و مجلس شورای اسلامی در راستای اسیتفای حقوق ملت، اجازه نمی دهد فرصت خدمت به مردم ضایع شود.
وی در پایان گفت: پشتیبانی ملت باعث می شود مسوولان با هشیاری بیشتر مسایل اخیر را رصد کرده و نسبت به متجاوزان به حقوق مردم و خسارت زنندگان به اموال عمومی با قدرت اقدام کنند.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:25 عصر

رشتخوار - جمعی ازمردم ، فرهنگیان و دانش آموزان رشتخواری روز دوشنبه با امضای تومار و بر پایی تجمع های اعتراض آمیز اهانت به ساخت مقدس امام راحل را محکوم کردند.

تجمع کنندگان در این تومار با اعلام حمایت و اطاعت کامل از فرامین مقام معظم رهبری ، از هتاکی به ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ابراز نفرت و انزجار کردند.
چند تن از شهروندان رشتخواری هم به خبرنگار ایرنا گفتند:مردم شهید پرور رشتخوار همگام با ملت بزرگ ایران انزجار خود را از این هتاکی و توهین به مقدسات اعلام نموده و این عمل زشت را بشدت محکوم می کنند.
مدیر آموزش و پرورش رشتخوار در این باره گفت:امروز فرهنگیان و دانش آموزان همیشه در صحنه و انقلابی شهرستان رشتخوار با امضای توماری حرکت اهانت آمیز عده ای فریب خورده در هتک حرمت امام را محکوم و خواستار دستگیری سران فتنه شدند.
غلامرضا نیکپور افزود:این تومار را 14 هزار فرهنگی و دانش آموز این شهرستان امضا کرده اند.
امام جمعه رشتخوار نیز در تجمع فرهنگیان این شهرستان گفت:همه کسانی که مدعی انقلابی بودن هستند باید با محکوم کردن عوامل این حرکت ددمنشانه خط خود را از بدخواهان امام و انقلاب جدا کرده و این عمل را محکوم کنند.
حجت الاسلام محمد کازری افزود:البته این گونه حرکات سخیف مایه رسوایی هر چه بیشتر جریاناتی است که خود را پیرو خط امام راحل می دانند ولی عملا زمینه دوری از اندیشه استکبار ستیزی امام خمینی (ره) را دنبال و بستر اهانت به مقدسات و هتک حرمت امام را فراهم نموده اند.
وی از مسوولان قضایی کشور خواست با عوامل فتنه و سران این جریان برخورد کنند.


فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:23 عصر

افزایش 10 برابری تعرفه اعزام بیماران موجب نارضایتی مردم رشتخوار شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار در این خصوص گفت: افزایش تعرفه اعزام آمبولانس از درمانگاه رشتخوار به بیمارستان تربت حیدریه از 2300تومان به 24 هزار تومان موجب نگرانی، اعتراض بیماران و شوک مردم این شهرستان شد.

محمود ذباح گفت: نبود بیمارستان در این شهرستان موجب تحمیل هزینه‌های اضافی بر دوش مردم شده است.

وی گفت: احداث بیمارستان 24 تختخوابی در رشتخوار از مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان بود که اکنون باید بعد از چند سال، مردم از این بیمارستان استفاده می‌کردند که متاسفانه هنوز از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نبوده و این نارضایتی هم چندین بار از سوی فرماندار و مسوولان شهرستان از رسانه‌ها اعلام شده و مردم هم‌چنان خواستار پیگیری تکمیل بیمارستان در این شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعرفه دفترچه‌های بیمه روستایی نیز در ساعات غیر اداری از 230 تومان یک مرتبه به 870 تومان و ویزیت آزاد به 2900تومان افزایش یافته است؛ از آنجاکه این شهرستان از محروم ترین نقاط استان خراسان است، مردم از درآمد چندانی برخوردار نبوده و 10 سال نیز با خشکسالی درگیری داشته‌اند و برخی از افراد این شهرستان برای تهیه نان شب مشکل دارند، باید مسوولان استان و کشور نسبت به این موضوع چاره اندیشی کنند.

وی گفت: کرایه 24 هزار تومان برای یک فرد مریض آن هم برای فاصله 50 کیلومتر از رشتخوار به تربت حیدریه جای تدبیر دارد.

دکتر مجتبی مریخی، رییس شبکه بهداشت رشتخوار نیز در مورد اعتراضات مردم برای گرانی ویزیت اعزام بیماران و تعرفه دفترچه‌های درمانی گفت: افزایش تعرفه بر اساس بخشنامه است.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:23 عصر

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش رشتخوار از کمبود مشاور در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)، منطقه خراسان، حسین عشقی گفت: بر اساس نرم وزارت آموزش و پرورش، به ازای هر 12 دانش‌آموز یک ساعت مشاوره تعلق می‌گیرد که این رقم در مدارس متوسطه رشتخوار به ازای هر 13 هزار دانش‌آموز فقط 5 نفر مشاور وجود دارد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 5 زن و مرد در دبیرستان‌های رشتخوار مشغول مشاوره هستند، افزود: نیاز به مشاور در مدارس این شهرستان کاملا مشهود و ضروری است.

وی افزود: مشاوران به دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف تحصیلی، تربیتی، خانوادگی و آگاهی از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره می‌دهند.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:22 عصر

رشتخوار - خبرنگار قدس: رئیس شورای شهر رشتخوار از راه اندازی بانک اطلاعات دانش آموختگان این شهر با هدف ساماندهی اشتغال و میزان کارآفرینی خبرداد.
اسماعیل میرسیاسی در جمع مسؤولان افزود: با شکل گیری این بانک می توانیم با برآورد اطلاعات خود در مورد دانش آموختگان برخی نواقص و کاستی ها و درخواستهای استخدامی ادارات در شهرستان را رفع کنیم.
وی با درخواست از مسؤولان شهرستان گفت: چنانچه اداره ای نیرویی با هر گرایش تحصیلی نیاز دارند به بانک دانش آموختگان این شهرستان موجود در شورای شهر رشتخوار اطلاع دهند.
وی با انتقاد از برخی مسؤولان مبنی بر استخدام غیربومیان در برخی از ادارات گفت: در حال حاضر حتی خدمات برخی از ادارات را از غیر بومیان به کار گرفته شده که در حق بومیان در این خصوص اجحاف شده است.
خبر دیگری حاکی است، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشتخوار، ترویج و اشاعه فرهنگ بومی را مؤثرترین راهکار در مقابل ناهنجاری ها و تهاجم فرهنگی دانست.
اسماعیل میرسیاسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: ارتقای فرهنگ ملی در گرو توسعه فرهنگ بومی است که با رونق فرهنگ بومی، فرهنگ ملی نیز توسعه بیشتری خواهد یافت.
وی با اشاره به تلاش گسترده نظام سلطه در راستای کمرنگ سازی هویت بومی ملتها، تأکید کرد: از بین بردن ارزشها و آرمانهای الهی، ریشه کنی فرهنگ ملی و ارزشهای بومی و ورود فرهنگ غرب از اهداف تهاجم فرهنگی دشمنان علیه کشورهاست.


فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:22 عصر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: بارش باران و سرمای چند روز اخیر به بیش از 20 درصد مزارع زعفران رشتخوار خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهندس محمد رستمی در حاشیه بازدید از مزارع خسارت دیده مزارع زعفران رشتخوار اظهار کرد: سطح زیر کشت زعفران رشتخوار 4800 هکتار است که براساس نظر کارشناسان امسال 14 هزار کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت می‌شد که با سرما و بارش اخیر بیش از دو هزار و 800 کیلوگرم کمتر برداشت شده است.

وی با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان به‌خصوص مزارع زعفران، تصریح کرد: بارندگی امسال در فصل برداشت محصول زعفران بیش از 86 میلیارد و 800 میلیون ریال به کشاورزان خسارت زد.

او با ذکر اینکه تولید زعفران در سال جاری بیش از هفت برابر سال گذشته شده است، گفت: در سال گذشته به دلیل خسارت 90 درصدی مزارع زعفران فقط یک هزار و 500 کیلوگرم زعفران توسط کشاورزان رشتخوار تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: بیش از 30 هزار نفر به کشت و تولید زعفران و مواد جنبی آن، اشتغال دارند.

به گفته وی، به دلیل مرغوبیت نوع زعفران و سازگاری مناسب گیاه آن هر سال مقداری از پیاز این محصول از رشتخوار به شهرستان‌های اطراف صادر می‌شود.

وی همچنین از توزیع رایگان 10 هزار پاکت نگهداری زعفران خشک از سوی اداره امور تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بین زعفران‌کاران خبر داد و گفت: به‌منظور فرآوری بهداشتی و نگهداری زعفران این پاکت‌ها بین زعفران‌کاران توزیع شد.

بیش از 40 هزار هکتار از وسعت شهرستان رشتخوار به زمین‌های زراعی و باغی اختصاص دارد.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:21 عصر

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) رشتخوار گفت: برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش در این منطقه 50 طرح اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، علیرضا احمدپور در نشستی خبری افزود: یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد رسیدن به خودکفایی است و ما باید حمایت مردم را به این سو جلب کنیم.
وی افزود: کمیته امداد رشتخوار در قالب وام های قرض الحسنه برای طرح های اشتغازایی قالیبافی، کشاورزی و دامداری در سال جاری بیش از یک هزار و 730 میلون ریال وام به مددجویان متقاضی پرداخت کرده است.
وی توجه به حرفه‌آموزی را مهمترین مزیت طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد دانست و افزود: تاکنون تعدادی از متقاضیان تحت پوشش در شغل مورد علاقه خود در مرکز فنی حرفه ای شهرستان آموزش دیده‌اند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) رشتخوار اضافه کرد: مشاوره شغلی، شناخت استعدادها و توانمندی‌ها قبل از شروع فعالیت، پرداخت وام به صورت قرض الحسنه، سهل‌الوصول بودن دریافت وام و نظارت دقیق از دیگر مزیت‌های طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد شهرستان رشتخوار است.

کمیته امداد رشتخوار بیش از سه هزار خانوار را تحت پوشش خود دارد .




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:19 عصر

   1   2      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 16


کل بازدید :192164
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<