سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که به حکمت شناخته شود، چشمها او رابه دیده وقار و شکوه بنگرند . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

رییس دادگستری رشتخوار گفت: اثر متلاشی شدن خانواده‌ها از انفجار بمب بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خراسان، محمد ابراهیم‌زاده در جمع اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رشتخوار اظهار کرد: اگر بمبی چند نفر را در جایی از بین ببرد، در بوق و کرنا می‌شود اما در 3 سال گذشته بیش از 300 خانوار در شهرستان رشتخوار در اثر طلاق متلاشی شده‌اند اما مسوولی جهت رسیدگی به این معضل چاره‌اندیشی نکرده است.

وی افزود: اکثر آسیب‌های اجتماعی این شهرستان ناشی از عدم همخوانی با فرهنگ مردم منطقه ناشی شده است.

رییس دادگستری رشتخوار با اشاره به 10 آسیب جدی در شهرستان رشتخوار و مواردی همچون سرقت، مهاجرت، تورم، کار زن در بیرون و همسر آزاری، خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم به خانواده‌‎های مجرمان به چشم بزهکار نگاه می‌کنند و برای همیشه مطرود هستند.

ابراهیم‌زاده با بیان این‌که مسئله فرار دختران از خانه شهرستان رشتخوار در حد انگشتان یک دست است، عنوان کرد که اکثر پرونده‌های وارده به زندان در بحث تجاوز، به موضوع دختران فراری مرتبط است که واقعا این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

وی خواستار هزینه کردن بیشتر برای رفع مشکلات و آسیب‎های شهرستان رشتخوار شد و گفت: تجمل پرستی دیگر مشکل فرهنگی جامعه ماست و این مسئله‌ای است که امروزه همه برای آن دوندگی می‌کنند.

رییس دادگستری رشتخوار از تغذیه نامناسب به عنوان دیگر مشکل این شهرستان نام برد و افزود: بحث کودکان کار نیز یکی از معظلات جامعه رشتخوار است.

وی با بیان این‌که سن ازدواج در شهرستان رشتخوار پایین و میزان طلاق در این شهرستان بالاست، اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی پرونده در دادگاه داریم که مردان، زن و بچه خود را رها کرده‌اند و معلوم نیست کجا هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فرهنگی در این شهرستان عدم ازدواج جوانان رشتخواری با دختران شهر خود است و خیلی از جوانان رشتخوار در شهرهای دیگر داماد می‌شوند و یک دختر دپیلم شهری را به دختر لیسانس رشتخواری ترجیح می‌دهد.

ابراهیم‌زاده با ابراز تاسف از رواج فیلم‌های مبتذل، ابراز کرد:‌ عادی بودن رابطه دختر و پسر، عدم اشتغال و بیکاری و ازدواج‌های تحمیلی از دیگر آسیب‌های اجتماعی شهرستان است.

به گفته وی یکی از معضلات مردم شهرستان رشتخوار این است که ازدواج را عاملی برای وام گرفتن از بانک‌ها و رفع مشکل خانواده می‌دانند.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 88/10/15::: ساعت 7:35 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 11


کل بازدید :192152
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<