سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خردی که بیماری خشم و شهوت دارد، از حکمت بهره ای نمی برد . [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

مراسم احیاء شب ‌19 ماه رمضان در رشتخوار برگزار شد
امام جمعه رشتخوار:
مومنان رهرو راه مولود کعبه باشند

مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور جمع کثیری از عاشقان اهل البیت(ع) در رشتخوار برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین کازری امام جمعه رشتخوار در این مراسم به تشریح اخلاق حضرت علی(ع) پرداخت و از مومنان خواست رهرو راه آن مولود کعبه باشند و در زندگی خود، ایشان را الگو قرار دهند.
مومنان در پایان مراسم سرگرفتن قرآن را آغاز کردند و با یادآوری نام چهارده معصوم(ع) از خداوند بزرگ شفای عاجل طلب کردند.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/31::: ساعت 4:32 عصر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار:
در سال گذشته بخش کشاورزی رشتخوار ‌5/1 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی کرد.

محمد جواد مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خراسان، تصریح کرد: احداث ‌20 کیلومتر کانال آبیاری عمومی، ‌2 هزار و ‌500 متر مکعب استخر ذخیره آب، احیا ‌12 رشته قنات، ‌40 هکتار تجهیز اراضی کشاورزی و اجرای ‌5/85 هکتار آبیاری تحت فشار به شکل قطره ای در باغات، باعث صرفه جویی ‌5/1 میلیون متر مکعبی آب کشاورزی در سال گذشته در شهرستان رشتخوار شد.

وی افزود: صرفه جویی در همه زمینه‌ها، نوآوری در امور عملکرد و تامین امنیت غذایی با توجه به خشکسالی و سرمازدگی اخیر نیز از اهم سیاست‌ها و اهداف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار در سال جاری است.

وی با اشاره به قابلیت تولید بیش از ‌15 نوع انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان رشتخوار، بیان داشت: با صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی ضمن جلوگیری از هدررفت آب و افزایش راندمان آبیاری می‌توان این مهم را در سطح قابل توجهی افزایش داد.

وی در ادامه ابراز داشت: طرح‌های مذکور در ‌57 روستای سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر ‌4 میلیارد ریال در سال ‌86 به پایان رسیده است.

مسعودی با اشاره به تغییر اقلیم و پیشروی شرایط خشک و گرم و کاهش نزولات آسمانی در رشتخوار گفت: از جمله طرح‌های مهم و دارای پتانسیل شهرستان توسعه باغات خصوصا پسته است که سالانه ‌2 هزار هکتار باغ جدید الاحداث داریم که این امر لزوم توجه به تولید محصولات اقتصادی با شرایط موجود را گواهی می دهد.

وی عنوان کرد: در همین غالب با استفاده از طرح‌های طوبی و انواع تسهیلات بانکی پذیرای متقاضیان و کشاورزان سخت کوش هستیم.

وی نیز در خصوص خرید دام و مازاد و انعقاد قرارداد دام امانی در این شهرستان گفت: در سال ‌86 به دلیل بروز پدیده خشکسالی و سرما‌زدگی و کاهش توان دامداران، ‌14 هزار راس دام مازاد شهرستان را با اعتباری بالغ بر ‌10 میلیارد ریال خریداری و روانه کشتارگاه‌ها کردیم.
مدیر جهاد کشاورز شهرستان رشتخوار در ادامه خاطر نشان ساخت: درقالب قرارداد امانی نیز‌4 هزار و ‌400 راس دام با دامداران قرار داد بسته شده است.

وی در خصوص اصلاح نژاد دام امانی در این شهرستان اظهار کرد: این طرح به منظور خالص سازی و جلوگیری از اختلاف نژاد دام و حذف فاکتورهای منفی نژادها در سال اول طرح در سال ‌86 در سطح ‌4 روستای احمدآباد، آستانه، محمد آبادآستانه و ملک‌آباد در شهرستان با بکارگیری سه کارشناس با اعتباری بالغ بر ‌110 میلیون ریال انجام شد.

مسعودی با اشاره به اینکه فاز یک مطالعاتی مجتمع دامداری شهرستان رشتخوار به اتمام رسیده است، اظهار داشت: پروژه احداث مجتمع دامداری شهرستان به مساحت ‌30 هکتار در اراضی عشرت آباد با اعتبار بالغ بر ‌400 میلیون ریال کلنگ زنی شد به طوری که این پروژه با به کارگیری ‌50 نفر از فارغ التحصیلان منطقه گام عظیمی در توسعه دامداری رشتخوار خواهد داشت.

وی در خصوص میزان خسارت سرما زدگی و خشکسالی در این شهرستان افزود: شهرستان رشتخوار با تحمل ‌11 سال خشکسالی مداوم در زمستان ‌86 با سرمای ‌23 درجه زیر صفر متحمل خسارات فراوانی در بخش کشاوزی به ارزش ‌134 میلیارد ریال گردید که این امر منجر به تخریب و از بین رفتن بیش از ‌70 درصد محصولات کشاورزی گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار از مسوولان استانی و کشوری برای جبران این خسارات در سال جاری کمک خواست.

 




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/31::: ساعت 4:30 عصر

بخشدار مرکزی رشتخوار خبر داد:
احداث کانال آبرسانی برای 12 روستای شهرستان
بخشدار مرکزی رشتخوار گفت: طرح کانال آبرسانی به 12 روستا از روستاهای بخش مرکزی رشتخوار به طول 10 کیلومتر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، ابراهیم داوودیان تصریح کرد: برای احداث کانال انتقال آب در این روستاها بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته نیز در دو روستای دستجرد و احمدآباد آستانه 5 کانال انتقال آب و استخر ذخیره آب، بالغ بر 100 میلیون ریال هزینه در پی داشت.

بخشدار مرکزی رشتخوار با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه در منطقه برای توسعه بخش کشاورزی، ایجاد بند آبرسانی برای روستاهای بخش مرکزی این شهرستان را برای تامین آبیاری اراضی کشاورزی بسیار ضروری دانست.

وی انتقال آب به اراضی این روستاها را مهمترین خواسته کشاورزان این منطقه اعلام و عنوان کرد: اجرای این پروژه، موجب رونق بخش کشاورزی، افزایش درآمد عمومی روستاییان و زمینه سازی اشتغال پایدار در روستاهای این بخش خواهدشد.

داوودیان اظهار امیدواری کرد: با حمایت و همراهی مسوولان استانی و شهرستانی این خواسته روستاییان تحقق یابد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/31::: ساعت 4:27 عصر

عضو شورای شهر: مهاجرت پسران به شهر برای دختران روستایی رشتخوار مشکل ساز شده است
یک عضو شورای اسلامی شهر رشتخوار گفت:مهاجرت پسران روستایی به شهر سبب شده است تا دختران روستایی در ازدواج با مشکل جدی مواجه شوند. محمود ذباح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اساس آخرین سرشماری ، جمعیت زنان در شهرها و روستاهای رشتخوار بیش از ? ???هزار نفر برآورد شده که اغلب آنان را زنان روستایی بویژه دختران مجرد تشکیل می- دهند.
وی گفت:موضوع تاخیر ازدواج دختران در مناطق روستایی شهرستان شکل حادی به خود گرفته به گونه ای که در برخی مواقع دختران روستایی به خاطر مهاجرت جوانان روستاها مجبور به ازدواج با مردان پیر و یا تجرد طولانی هستند.
این کارشناس مسایل اجتماعی ،افزود:اگرچه هنوز مطالعات جامع علمی برای ریشه یابی و دلایل افزایش سن ازدواج دختران در رشتخوار انجام نشده اما به نظر می رسد علاوه بر مهاجرت از روستاها به شهرهای اطراف و از مناطق شهری به کلان شهرها، گسترش اعتیاد و معضلات بیکاری و مالی نیز با تجرد دختران منطقه ارتباط دارد.
ذباح گفت:جهش تحصیلی دختران در سالهای اخیر و اعتقاد نداشتن برخی مردان به اشتغال زنان و برهم خوردن تناسب سواد دختران و پسران نیز از دیگر عواملی است که هنوز پژوهش میدانی روی آن در شهرستان صورت نگرفته است.
وی افزود:نبود اطلاعات کاربردی سبب شده است تا نتوان برای دختران مجرد بر اساس میزان سواد، درآمد، توانمندی و آسیب های در کمین برنامه ریزی کرد.
این عضو شورای شهر رشتخوار پیشنهاد کرد تا کارگروه زنان و خانواده این شهرستان موضوع تجرد دختران روستایی را در دستور کار خود قرار داده و با اتخاذ راهکار منطقی، بستر اشتغال و استقلال مالی این قشر را فراهم آورد.
وی گفت:با توجه به اینکه سلامت اجتماعی با تقویت بنیان خانواده و کمک به تسهیل ازدواج ارتباط مستقیم دارد، موضوع زنان مجرد به عنوان مساله نگران کننده باید دغدغه برنامه ریزان اجتماعی و فرهنگی منطقه باشد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 5:54 عصر

? ?????هزار هکتار از اراضی شهرستان رشتخوار تحت پوشش بیمه است

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ? ????هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش خدمات بیمه کشاورزی قرار گرفته است. "محمد جواد مسعودی" روز پنجشنبه در کارگروه آب و کشاورزی رشتخوار خاطر نشان کرد: به علت عدم آشنایی کشاورزان شهرستان با فرهنگ بیمه محصولات خود، متاسفانه از ? ???هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی آبی در این شهرستان فقط تعدادی کشاورز محصولات خود را بیمه کرده اند.
به گفته وی کشاورزان در صورت بیمه محصولات خود کمترین آسیب را از نظر اقتصادی در مواقع بحرانی متحمل خواهند شد.
وی افزود: کشاورزان می توانند نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود از طریق صندوق بیمه بانک کشاورزی رشتخوار اقدام کنند.
مسعودی با ذکر اینکه مهمترین محصولات زراعی این شهرستان را گندم، پنبه، جو، چغندر، کلزا و زعفران تشکیل می دهد، اظهار داشت : دولت هر ساله اعتبارات خاصی برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی و خشکسالی به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند، پرداخت می نماید.
مسعودی گفت:در سال جاری صندوق خسارت بیمه بانک کشاورزی بیش از یک میلیارد و ? ????میلیون ریال به کشاورزان این شهرستان، پرداخت کرده است




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 5:53 عصر

سرپرست اداره بهزیستی رشتخوار:
زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوارفراهم شده است
بیش از 80 درصد افراد تحت پوشش این نهاد معلولان هستند

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان رشتخوار گفت: با تشکیل گروه بانوان همیار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد زمینه اشتغال این قشر فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، حسن فرخی در کارگروه خانواده و زنان با اشاره به برنامه محوری و اصلی این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای افراد تحت پوشش، افزود: گروه همیار بانوان زنان طرحی است که در آن با تخصیص اعتبار و یا کمک نیکوکاران با در نظر گرفتن اولویت هایی از سوی اداره بهزیستی، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره مبادرت به ایجاد کارگاه هایی برای انجام فعالیت در بخش‌های مختلف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک گروه همیار بانوان با اشتغالزایی 7 زن سرپرست خانوار تشکیل شده است، ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط برای سوددهی، این زنان مبادرت به تشکیل کارگاه های پخت نان سنتی کرده‌اند.

فرخی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی از سوی بهزیستی برای تشکیل این کارگاه وجود دارد، گفت: با توجه به وظیفه ذاتی بهزیستی در خصوص ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش این اداره تا حد امکان بودجه‌ای برای این منظور تخصیص داده شده است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان رشتخوار با تاکید بر توسعه و تشکیل گروه بانوان همیار در سال جاری از اقدامات مقدماتی برای تشکیل چهار گروه همیار برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد خبر داد.

این مقام مسوول نیز گفت: گروه های همیار در زمینه روستا مهد، پرورش زنبور، تولید لباس زنانه، بسته‌بندی و کارگاه های تولیدی مثل ژاکت بافی و ... می‌توانند فعالیت کنند.

فرخی از وجود بیش از 100 زن بی‌سرپرست تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان رشتخوار خبر داد.

وی در خصوص تعداد افراد تحت پوشش این نهاد گفت: بیش از چهار هزار و 500 نفر تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند که بیش از 80 درصد آنان را معلولان تشکیل می‌دهند.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 5:49 عصر

رییس اداره بازرگانی رشتخوار:
روزانه یک تن گوشت مرغ منجمد در رشتخوار توزیع می‌شود


رییس اداره بازرگانی رشتخوار از توزیع روزانه یک تن گوشت مرغ منجمد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، علی اصغر احمدی در جمع مسوولان در فرمانداری رشتخوار افزود: هم اکنون به اندازه نیاز مردم رشتخوار گوشت مرغ و قرمز منجمد در شهرستان وجود دارد و بر حسب نیاز آنان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: قیمت هر کیلو گوشت مرغ منجمد در استان 23 هزار ریال است و مردم می توانند از فروشگاه های سطح شهر این فرآورده ها را تهیه کنند.

علی اصغر احمدی با اشاره به این که باید قیمت گوشت مرغ را عادلانه کرد تا مردم قدرت خرید داشته باشند، گفت: این اداره تمام تلاش خود را برای توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب و به میزان نیاز مردم به کار گرفته است.

وی توزیع گوشت مرغ منجمد را در راستای کاهش قیمت‌ها بسیار موثر دانست و گفت: با این اقدام بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم در ماه مبارک رمضان مرتفع شده است




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 5:48 عصر

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار:
بیش از 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش بیمه است

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار و 314 هکتار از اراضی شهرستان رشتخوار تحت پوشش خدمات بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد جواد مسعودی در کارگروه آب و کشاورزی رشتخوار خاطرنشان کرد: به علت عدم آشنایی کشاورزان شهرستان به فرهنگ بیمه محصولات خود متاسفانه از 44 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی آبی در این شهرستان فقط تعدادی کشاورز، محصولات خود را بیمه کرده‌اند.

به گفته وی کشاورزان در صورت بیمه محصولات خود کمترین آسیب را از نظر اقتصادی در مواقع بحرانی متحمل خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار افزود: کشاورزان می‌توانند نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود از طریق صندوق بیمه بانک کشاورزی رشتخوار اقدام کنند.

وی با ذکر اینکه مهمترین محصولات زراعی این شهرستان را محصولات گندم، پنبه، جو، چغندر، کلزا و زعفران تشکیل می دهد، اظهار داشت: دولت هر ساله اعتبارات خاصی برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی و خشکسالی به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند، پرداخت می‌کند.

مسعودی گفت: در سال‌جاری صندوق خسارات بیمه بانک کشاورزی بیش از یک میلیارد و 465 میلیون ریال به کشاورزان این شهرستان پرداخت کرده است.

وی میزان خسارت پرداختی را به باغداران این شهرستان بیش از یک میلیون و 980 هزار ریال ذکر کرد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 5:46 عصر

حضور روحانی در روستاهای شهرستان از برکات ماه رمضان است

رییس ستاد اقامه نماز جمعه رشتخوار گفت: حضور مبلغ دینی و روحانی در همه مناطق روستایی این شهرستان از برکات ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، علی‌اکبر غلامی در جلسه هماهنگی برنامه های دینی و اجتماعی ماه مبارک رمضان در شهرستان رشتخوار افزود: اهمیت دولت نهم به امور دینی مردم در کنار عمران و رفاه اجتماعی این ضرورت را ایجاد کرده که در همه مناطق، برای پاسخگویی به مسایل شرعی و عقیدتی مردم روحانی مستقر شود.

وی یادآور شد: ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان ضروری است.

رییس ستاد اقامه نماز جمعه رشتخوار گفت: با مشارکت های مردمی، دولت امکان حضور روحانی در اکثر مناطق روستایی که از این نعمت محروم است را فراهم کرده است.

وی گفت: ساخت دو خانه عالم در روستاها یکی از کمک های دولت در این راستاست.

وی همچنین به رعایت حرمت ماه مباره رمضان بر حفظ فضای معنوی این ماه تاکید کرد.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/6/19::: ساعت 6:8 عصر

سه طرح آموزشی در رشتخوار به بهره برداری می‌رسد

مدیر اداره آموزش و پرورش رشتخوار گفت: هم زمان با مهرماه سال جاری سه طرح آموزشی در شهرستان رشتخوار به بهره برداری می‌رسد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، علی اکبر غلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: برای ساخت این تعداد طرح ها 3 هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: این طرح ها شامل دبستان دخترانه تکتم رشتخوار، آموزشگاه علیزاده عباس آباد و آموزشگاه هادی زاده دولت آباد است.

غلامی در ادامه گفت: 4 نماز خانه مدرسه نیز که با هزینه 390 میلیارد ریال احداث شده با حضور مسوولین و دانش آموزان در مهر ماه افتتاح می شود.

وی مشارکت خیرین مدرسه ساز و همکاری مسوولان امر را د ر امر مدرسه سازی این شهرستان بسیار مطلوب دانست.

 




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/6/19::: ساعت 6:7 عصر

   1   2   3   4   5   >>   >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 11


کل بازدید :192156
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<