سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخت‏ترین گناهان آن بود که گنهکار آن را خوار بشمرد . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

نخستین سالن سرپوشیده ورزشی بانوان رشتخوار به بهره برداری رسید
فرماندار رشتخوار:
توسعه ورزش همگانی با همکاری مردم میسر است

 

نخستین سالن سرپوشیده ورزشی بانوان شهرستان رشتخوار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد عارفی فرماندار رشتخوار در این مراسم گفت: قبل از شروع کار دولت نهم سرانه ورزشی در استان خراسان رضوی 27 سانتیمتر بود که با تلاش‌های سه ساله دولت سرانه ورزشی در این استان به حدود 50 سانتیمتر رسیده است.

وی افزود: هر چند سرانه ورزشی استان تا رسیدن به یک متر که متوسط کشوری است، فاصله زیادی دارد اما همچنان تلاش می‌شود که این سرانه به وضعیت مطلوب نزدیک شود.

او گفت: در شهرستان رشتخوار سه سالن ورزشی از طرح‌های سفر رییس جمهوری به رشتخوار افتتاح شده که دو سالن آن مربوط به بانوان در سطح شهرستان است.

عارفی با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی با همکاری و همراهی مردم میسر است، گفت: برای احداث هر یک از این سالن‌ها اعتباری بالغ بر 2500 میلیون ریال صرف شده است.

وی گفت: برای نشاط و شادابی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با توجه به اینکه منابع دولتی محدود است، از منابع بخش خصوصی دراین امر باید بهره جست.

او اضافه کرد: یکی از عمده مشکلات بخش ورزش نگهداری اماکن است که باید برای این امر اقدامات جدی صورت گیرد تا تاسیسات احداثی دوام بیشتر داشته باشند.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 6:36 عصر

در آستانه سال تحصیلی جدید
مدارس رشتخوار به امکانات جدید آموزشی تجهیز شد

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: به منظور رشد استعداد و خلاقیت‌های دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، مدارس این شهرستان به امکانات آموزشی جدید مجهز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، علی اکبر غلامی در حاشیه افتتاح کارگاه هنرستان دکتر حسابی رشتخوار افزود: این تجهیزات شامل میز، صندلی، وسایل آموزشی و آزمایشگاهی و سایر مواد مورد نیاز مدارس است.

وی اظهار داشت: تجهیزات براساس اولویت و نیاز مدارس این شهرستان توزیع شده است.

غلامی تاکید کرد: این اقلام در پنج سال اخیر بی سابقه بوده و در گذشته هر سال حدود 20 درصد مدارس به امکانات آموزشی تجهیز شده است.

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس، کار رنگ آمیزی اکثر مدارس و نمازخانه‌ها دراین شهرستان به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ نماز از جمله برنامه‌های این نهاد بوده و در سال تحصیلی گذشته نماز جماعت با حضور امام جمعه و جماعت شهرستان اکثر واحدهای آموزشی این شهرستان برگزار شده است.

به گفته وی در سال جاری نیز 4 نمازخانه آموزشگاهی با زیربنای 260 متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر 390 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: مجموع دانش آموزان این شهرستان 13 هزار نفر هستند که در 280 واحد آموزشی تحصیل می‌کنند




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 6:35 عصر

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار از کاهش شدید تولید گندم در سال جاری خبر داد

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: در پی 11 ساله شدن خشکسالی دراین شهرستان و خسارت بیش از 10 میلیارد ریال به مزارع و باغات آن، امسال تولید گندم با کاهش شدید روبه رو بوده است.

محمد جواد مسعودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، افزود: علیرغم خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال گذشته از مرز 34 هزار تن گذشته اما براساس آخرین آمارها، در سال جاری این میزان تاکنون به 5 هزار تن رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار اظهار داشت: کاهش تولید گندم در این شهرستان، کاهش درآمد کشاورزان را در پی داشته که این امر موجب کمبود نقدینگی را در پی داشته و اکثر کشاورزان گندم کار برای عملیات زراعی کشت سال جدید دچار مشکل اساسی اند.

وی با در خواست تمدید بازپرداخت تسهیلات بانکی کشاورزان گفت: برای جبران خسارت خشکسالی و سرمازدگی دولت باید با ارائه تسهیلات جدید به منظور نوسازی، بازسازی و تامین نهادها کشاورزان را یاری کند.

وی ایجاد بیمه بیکاری برای کشاورزان و باغداران، اصلاح ساختار بیمه محصولات کشاورزی و تامین علوفه یارانه دار را از دیگر راه های تامین خسارت ناشی از خشکسالی برای کشاورزان و دامداران این شهرستان ذکر کرد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/3::: ساعت 8:10 عصر

وضعیت بهداشت مساجد شهرستان مطلوب نیست

یک عضو شورای اسلامی شهرستان رشتخوار گفت: مساجد این استان با مشکلات بهداشتی فراوانی روبه‌رو هستند.

غلام خان زرین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، با بیان اینکه وضعیت بهداشت مساجد شهرستان مطلوب نیست، افزود: از مجموع یک صد مسجد در رشتخوار اکثر آنها فاقد آبدارخانه بهداشتی و سرویس بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از مساجد شهرستان کپسول آتش ندارند، افزود: در صورتی که نگاه ویژه به مساجد داشته باشیم، این مکان های فرهنگی از وضعیت بهداشتی مطلوبی برخوردار خواهند شد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/3::: ساعت 8:9 عصر

تعاونی مسکن شهرستان در حال تحویل زمین است

رییس اداره تعاون رشتخوار گفت: مراحل قانونی تعاونی مسکن به طور کامل انجام شده و در حال آماده‌سازی و تحویل زمین است.

محمد ابراهیم شیبانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، تصریح کرد: در تعاونی مسکن مهر رشتخوار تا کنون 232 نفر ثبت نام اینترنتی شده اند که 135 نفر آنان پالایش شده و 42 نفر آنان نیز به استان معرفی شده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: طی سال جاری 128 شرکت تعاونی با 5 هزار و 541 نفر و سرمایه 6 میلیارد 65 میلیون ریال تشیکل شده است.

رییس اداره تعاون رشتخوار حوزه فعالیت 40 درصد از تعاونی های تشکیل شده را در این شهرستان در قالب کشاورزی دام و طیور ذکر و عنوان کرد: بعد از این تعاونی ها تعاونی خدماتی با 22 درصد حوزه فعالیت تعاونی ها را در رشتخوار تشکیل می دهد.

وی خاطر نشان ساخت: در سال جاری برای یک هزار و 25 نفر از ناحیه تعاونی ها فرصت شغلی تشکیل شده است.

شیبانی نیز از معرفی دو تعاونی به کارگروه اشتغال شهرستان با اعتبار پیشنهادی یک میلیارد و 50 میلیون در این شهرستان خبر داد.

رییس اداره تعاون رشتخوار گفت: جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی مدیران تعاونی ها در این شهرستان 4 دوره کلاس آموزشی و ترویجی انجام شده است.

وی در ادامه از پرداخت 90 میلیون ریال تسهیلات به تعاونی های رشتخوار خبر داد.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/3::: ساعت 8:8 عصر

هفته دولت فرصتی برای بیان کارآمدی نظام است

فرماندار رشتخوار با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت فرصتی برای بیان کارآمدی نظام بر مبنای ارزش‌های اعتقادی و آموزه‌های دینی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، محمد عارفی در جمع مردم شهرستان رشتخوار گفت: لازم است از عملکرد دولت به صورت شفاف اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان خدماتی که دولت انجام داده است قرار گیرند.

وی با بیان اینکه دولتمردان خادم مردم هستند و خدمت خالصانه و بی‌منت انجام می‌دهند، گفت: خدماتی که دولت برای مردم انجام داده است افتخاری برای مسوولان و دولتمردان است که زمینه خدمت‌رسانی به مردم برای آنان فراهم است.

فرماندار رشتخوار گفت: تاکنون در این شهرستان 30 طرح عمرانی و اقتصادی بهره برداری شده است که این طرح‌ها در زمینه آب، برق، مخابرات، گاز، راه، طرح‌های عمران روستایی، طرح‌های مسکن روستایی و سایر حوزه‌ها اجرا شده است.

 




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/3::: ساعت 8:7 عصر

نمایندگی راه و ترابری رشتخوار به اداره ارتقا پیدا کرد

رییس اداره راه و ترابری شهرستان رشتخوار گفت: نمایندگی راه و ترابری رشتخوار به اداره راه و ترابری ارتقاء پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، احمدرضا امیری در مورد راه‌های شهرستان رشتخوار گفت: در حال حاضر این شهرستان با ‌545 کیلومتر راه دارای ‌85 کیلومتر راه شهری و ‌405 کیلومتر راه روستایی است.

وی گفت: راه و ترابری رشتخوار کلیه راه‌های شنی شهرستان به طول ‌240 کیلومتر را آغاز و توانسته ‌160 کیلومتر این راه‌ها را از راه شنی به درجه یک روستایی تبدیل نماید.

امیری از آسفالت ‌50 درصد راه روستایی به طول ‌200 کیلومتر خبر داد و گفت: این شهرستان دارای ‌2 هزار و ‌400 کیلومتر راه روستایی است.

وی اظهار داشت: در هنگام تحویل راه رشتخوار از تربت حیدریه به این شهرستان، فقط ‌3 کیلومتر از راه‌های شهرستان آسفالت بوده است که امروزه آمار راه‌های آسفالتی شهرستان رشتخوار به ‌200 کیلومتر رسیده است.

رییس اداره راه و ترابری شهرستان رشتخوار از احداث محور رشتخوار چخماق به طول ‌22 کیلومتر در محور رشتخوار خبر داد و گفت: این محور ‌5/2 میلیارد تومان اعتبار دارد که هم اکنون با ‌48 درصد پیشرفت فیزیکی روبه‌رو است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/3::: ساعت 8:5 عصر

50 تن سیب زمینی بین معلولان رشتخوار توزیع شد

مدیر بهزیستی رشتخوار گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان مقدار 50 تن سیب زمینی به ارزش 100 میلیون ریال بین 5 هزار معلول این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، حسن فرخی در جمع مسوولان و معلولان این شهرستان افزود: بن مواد غذایی نیز در ماه رمضان به ارزش 370 هزار ریال بین خانواده‌های تحت پوشش این نهاد توزیع می‌شود.

وی افزود: در سال جاری بن غیرنقدی ویژه مددجویان این نهاد به ارزش 320 هزار ریال به ازای هر نفر توزیع شده است.

مدیر بهزیستی رشتخوار معافیت از خدمت سربازی 12 نفر معلول، تشکیل گروه همیار زنان سرپرست خانوار جهت طبخ نان، فعال شدن 3 مهد روستا را از خدمات این نهاد برای معلولین شهرستان رشتخوار برشمرد.

فرخی ادامه داد: تاسیس مهد کودک در شهر رشتخوار و جنگل، تاسیس مرکز نگهداری کودکان عقب مانده ذهنی و خانه سالمندان و اجرای طرح تنبلی چشم را از برنامه های سال جاری این نهاد است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/3::: ساعت 8:2 عصر

روزانه 12 تن شیر از دامداری‌های رشتخوار جمع‌آوری می شود

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: روزانه 12 تن شیر از دامداری‌های شهرستان رشتخوار به مراکز جمع آوری شیر شهرستان و کارخانه‌های تبدیل لبنی تربت حیدریه و مشهد تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، مهندس محمدجواد مسعودی در کارگروه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: تولید شیر و حمل تا کارخانه به وسیله تانکرهای مخصوص انجام می‌شود.

وی گفت: شیر تولیدی دامداری‌های شهرستان تحویل کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی و کارخانه‌های استان خراسان رضوی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با اشاره به اینکه شیر توسط کارخانجات به قیمت واقعی خریداری نمی شود، گفت: در حالی که دامداران مجبورند که بهای علوفه و نهال‌های مورد نیاز را به صورت نقدی پرداخت کنند، کارخانه‌های فرآوری شیر به بهانه عدم پرداخت یارانه توسط دولت، بهای شیر خریداری شده را به موقع پرداخت نمی کنند.

رشتخوار دارای 300 هزار راس واحد دام سنگین و سبک است که سالانه 14 هزار و 777 تن انواع محصولات دامی در این شهرستان تولید می‌شود.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/3::: ساعت 7:46 عصر

20 طرح عمرانی در بخش جنگل رشتخوار به بهره برداری رسید

شنبه ? شهریور ???? ساعت ??:??

? ???طرح طرح کشاورزی ، خدماتی، صنعتی و ورزشی در نخستین روز گرامیداشت هفته دولت روز شنبه در بخش جنگل شهرستان رشتخوار به بهره برداری رسید.
بخشدار جنگل از توابع شهرستان رشتخوار در مراسم بهره برداری یکی از طرحهای صنعتی گفت: این طرح ها شامل یک طرح کشاورزی، ? ???واحد مسکونی کمیته امداد، دو طرح مخابراتی، ساختمان آتش نشانی، سالن ورزشی، پایگاه اورژانس است .
"ابراهیم قاسمپور" افزود : برای این پروژه های اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ? ????میلیون ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در این روز کلنگ پروژه گاز رسانی به شهر جنگل به زمین زده شد.



فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/3::: ساعت 7:28 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 41


کل بازدید :192414
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<