سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گروهى او را پیش رویش ستودند ، فرمود : ] بار خدایا تو مرا از خودم بهتر مى‏شناسى و من خود را از آنان بیشتر مى‏شناسم . خدایا ما را بهتر از آن کن که مى‏پندارند و بیامرز از ما آنچه را که نمى‏دانند . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

فرماندار رشتخوار:
3 هزار خانوار رشتخواری در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی مشارکت کردند

فرماندار رشتخوار گفت: طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها در راستای اجرای سیاست های دولت و هدفمند کردن یارانه ها از اول مردادماه همزمان با سراسر کشور در این شهرستان شروع شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد عارف عارفی در جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار با بیان این مطلب افزود: تاکنون بیش از 3 هزار خانوار اطلاعات اقتصادی خانواده های خود را تحویل مراکز جمع آوری در این شهرستان داده اند.

وی از شهروندان خواست با تکمیل فرم شماره یک که توسط اداره پست شهرستان توزیع شده است مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده به پایگاه های جمع آوری اطلاعات اقتصادی مراجعه و دولت و برنامه ریزان را جهت برنامه ریزی برای آینده ای روشن و امیدوار کننده یاری نمایند.

فرماندار رشتخوار گفت: 22 ایستگاه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار با 24 مامور و 4 نفر کارشناس آمار که توسط آموزش و پرورش شهرستان معرفی گردیده اند که کار اجرایی طرح را برعهده دارند.

وی با ذکر اینکه بحث سرشماری اقتصادی یک پروژه عظیم ملی از سوی دولت است، افزود: هدفمند کردن یارانه ها و اجرای عدالت در استفاده از یارانه ها از اهداف این طرح است.

عارفی نیز بر تاکید بر اینکه مسوولان بر انجام پروژه های عمرانی شهرستان و زیرمجموعه خود جدی نظارت کنند، خاطر نشان کرد: همه مسوولان بر جذب اعتبارات عمرانی به خصوص اعتبارات استانی تلاش مضاعف نمایند.

وی با بیان اینکه از دو هفته قبل طرح نظارت یکپارچه بر پروژه های عمرانی در سراسر کشور آغاز شده است، اظهار داشت: هر مسوول باید هر ماه از پروژه های عمرانی تحت اختیار خود سرکشی کرده و گزارش را به سایت مربوط ارائه دهند.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/5/21::: ساعت 2:27 عصر

بخشدار بخش مرکزی رشتخوار خواستار شد:
تسریع در ایجاد اورژانس جاده‌ای در مسیر دوغارون

بخشدار بخش مرکزی رشتخوار خواستار تسریع در ایجاد اورژانس جاده‌ای در مسیر دوغارون شد.

ابراهیم داوودیان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، با اشاره به اینکه اکثر روستاهای بخش مرکزی رشتخوار در مسیر جاده بین‌المللی و ترانزیت حمل و نقل سنگ آهن سنگان خواف و مسیر پرتردد دوغارون و مسیر هرات افغانستان قرار دارد، خواستار ایجاد اورژانس جاده‌ای در مسیر این جاده شد.

وی با اشاره به پرتردد بودن و تصادفات مرگبار انسانی این مسیر در شهرستان رشتخوار، اظهار داشت: مدتی پیش دانشگاه علوم پزشکی قول احداث اورژانس جاده ای را داده بود که امید است هر چه سریعتر این امر تحقق یابد.

وی گفت: از جمعیت 70 هزار نفری شهرستان رشتخوار بیش از 40 هزار نفر در بخش مرکزی سکونت دارند که سال هاست افراد بی گناهی بر اثر برخورد با وسایط نقلیه این مسیر جان خود را از دست می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به کشته و مصدوم شدن 43 راس گوسفند در رشتخوار گفت: در مسیر جاده رشتخوار خواف در حوالی روستای مهدی آباد این شهرستان بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون، 43 راس گوسفند از یک گله کشته شدند.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/5/21::: ساعت 2:26 عصر

عضو شورای شهر رشتخوار:
ساز و کارهای ارتقای بخش به شهرستان فراهم نیست
بسیاری از پست‌های کارشناسی ادارات خالی از مسوول است

یک عضو شورای شهرستان رشتخوار گفت: بسیاری از پست‌های کارشناسی ادارات در شهرستان های کوچک از جمله رشتخوار خالی از مسوول است.

محمود ذباح در گفت‌و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، گفت: با وجود آنکه هر روزه شاهد ارتقا از بخش به شهرستان هستیم اما لوازم و ساز و کارهای این ارتقا و برای ارایه خدمت به شهرستان توسط دولت فراهم نمی شود.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی در این راه مصوبه سال‌های پیش دولت در خصوص منع گسترش تشکیلات اداری است که این امر دستاویزی برای ادارات کل جهت عدم ارایه خدمات به شهرستان های جدید تاسیس شده است.

محمود ذباح افزود: با وجود تقاضای ابطال این بخش نامه از دولت اما گویا اراده ای برای ابطال این مصوبه که در حقیقت خدمت به مناطق محروم است، وجود ندارد.

عضو شورای شهر رشتخوار یادآور شد: بعضی از پست‌های کارشناسی ادارات شهرستان‌های کوچک از نظر ظاهری مسوول دارد اما عملا مسوول یا کارشناس آن پست در مرکز استان یا ادارات کل مشغول کارند و با حکم و ابلاغ شهرستان رشتخوار در اداره کل کار می کنند و این امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

گفتنی است رشتخوار 7 سال است که از بخش به شهرستان ارتقا یافته است




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/5/21::: ساعت 2:25 عصر

فرماندار رشتخوار:
خبرنگاران نقص ها و مشکلات را به مسوولان بگویند
سوژه های خبری نباید به امنیت ملی کشور ضربه بزند

فرماندار رشتخوار گفت: با توجه به حساسیت و تاثیرگذاری کار خبرنگاران در افکار عمومی، سوژه های خبرنگار نباید سوژه ای برای رسانه های غربی شود و به امنیت ملی کشور ضربه بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمدعارف عارفی در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رشتخوار با بیان اینکه خبرنگاران با انتقادهای سازنده، نقص ها و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند، اظهار داشت: انتقاد موجب بیداری مسوولان و بر طرف شدن مشکلات مردم می شود.

فرماندار رشتخوار با اشاره به نقش خبرنگار در جامعه، بیان داشت: در دنیای امروز خیلی از مسایل، از جمله سیاست های توسعه طلبانه و استعمار گونه غرب مانند حمله به عراق و افغانستان و ... توسط ارباب رسانه توجیه و به جوامع منتقل می شود.

وی وظیفه خبرنگار را در این رسالت مهم ارایه اطلاعات کامل از اخبار و انتقال صحیح به جامعه ذکر کرد و گفت: تمامی مسوولان موظف به همکاری با خبرنگاران هستند و آن عده از مسوولانی که با خبرنگاران همکاری ندارند با انتقاد از حوزه کاری آنان می توان در رفع مشکلات موجود قدم برداشت.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه خیلی از مردم از خدمات دولت اطلاع ندارند، افزود: خبرنگاران را دعوت به ارائه خدمات انجام شده دولت در این شهرستان می کنم.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/5/19::: ساعت 2:24 عصر

?? مدرسه رشتخوار بهسازی و مرمت خواهد شد
دوشنبه ?? مرداد ???? ساعت ??:??

به گزارش خبرنگار مهر در رشتخوار سرهنگ غلامعلی تیموری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح هجرت ? در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای این طرح بیش از ??? نفر از دانش آموزان بسیجی پسر و دختر شهرستان رشتخوار در قالب ?? تیم کاری فعالیت دارند. وی افزود: این افراد علاوه بر بهسازی و مرمت مدارس در نقاط مختلف این شهرستان در عرصه های عمرانی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی و علمی و ... به مردم مناطق محروم خدمت رسانی خواهند کرد. سرهنگ تیموری در پایان با اشاره به انجام دو هزار و ??? روز کار در عرصه های فوق اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان بسیجی و کمک به دولت در جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی است



فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/5/16::: ساعت 2:10 عصر

افزایش ?/?? درصدی اعتبارات شهرستان رشتخوار

خبرگزاری فارس: فرماندار رشتخوار از افزایش اعتبارات امسال این شهرستان به میزان ?/?? درصد نسبت به پارسال خبر داد.
محمد عارفی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: میزان اعتبارات شهرستان رشتخوار از محل اعتبارات استانی در سال جاری ?? میلیارد ریال است.
وی محل هزینه اعتبارات اختصاص یافته در سال گذشته را بخش های آموزشی، کشاورزی، راه سازی، تکمیل طرح های ناتمام و تکمیل زیرساخت ها عنوان کرد.
فرماندار رشتخوار با اشاره به رشد قابل ملاحظه اعتبارات این شهرستان خاطرنشان کرد: بیش از ??? میلیارد ریال نیز صرف تکمیل پروژه های سفر رئیس جمهور در این شهرستان شده است.
وی تصریح کرد: البته نیازهای این شهرستان تازه تاسیس با این اعتبارات و منابع محدود برطرف نمی شود.
عارفی با بیان اینکه باید مدت زمان اجرای پروژه ها کوتاه شود، از مدیران اجرایی شهرستان خواست با پیگیری اعتبارات پروژه های عمرانی شهرستان برای اختصاص اعتبارات تلاش مضاعف کنند.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/5/6::: ساعت 1:26 عصر

نماینده مردم خواف و رشتخواردرگفت وگوبا ایسنا: نگاه ارباب و رعیتی در دستگاه ها کنار گذاشته شود دولتمردان تلاش کنند مردم محروم طعم عدالت را بچشند

sajadiyan

محمدرضا سجادیان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که در نظام جمهوری اسلامی ایران عدالت باید در همه زمینه ها و کلیه ابعاد اجرایی شود، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در سالروز ولادت امیر مومنان گفت: اسلامی بودن حکومت نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاب می کند که عدالت در همه زمینه ها، کلیه ابعاد و بخش ها اجرایی شود.
نماینده مردم خواف و رشتخوار عدالت گستری و توزیع عادلانه امکانات و تسهیلات را محوری ترین تاکید مقام معظم رهبری دانست و با بیان این که توزیع عادلانه امکانات در همه نقاط کشور یقینا موجب از بین رفتن فقر و محرومیت می شود، ابراز عقیده کرد: از بعد پیروزی انقلاب اسلامی در تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت به ویژه در نقاط محروم و نوار مرزی کشور ناموفق بوده ایم که مسوولان نظام و دولتمردان باید تلاش کنند تا روستاها و شهرهای محروم و دور افتاده طعم شیرین عدالت، آبادانی و توسعه را بعد از ?? سال بچشند.


این عضو کمیسیون صنایع و معادن، خواستار توجه مسوولان نظام به عدالت سیاسی و اجتماعی شد و با تاکید بر این که مسوولان نظام در پست های مدیریتی به ویژه در شهرستان ها و روستاها باید از افراد و قومیت های بومی مناطق استفاده کنند، اظهار داشت: دولتمردان در باب عدالت سیاسی و اجتماعی باید در هر منطقه ای از کشور با توجه به بافت اجتماعی منطقه از توان مدیریتی همان مناطق استفاده کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: این موضوع همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، ولی به دلیل کج سلیقگی برخی دولتمردان در روستاها و شهرستان های دور افتاده استان ها از توان مدیریتی بومی متناسب با بافت اجتماعی مناطق مختلف استفاده نشده است، و برای استخدام در دستگاه ها و سازمان های دولتی، این نگاه در مردم مناطق دور افتاده استان ها شکل گرفته است که امور براساس شهروند درجه یک یا دو توزیع می شود، که این ابهام و لکه سیاه باید در عمل و رفتار مسوولان اجرایی از اذهان عمومی زدوده شود.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را فصل الخطاب مسوولان در رسیدن به یک معنای واحد از واژه عدالت دانست و تاکید کرد: اگر مسوولان نظام خود را مکلف به حرکت در مسیر احکام اسلام و اصول قانون اساسی بدانند، همه واژه های ارزشمند انسانی به درستی محقق خواهند شد.
سجادیان هشدار داد: نگاه و برداشت بخشی و مقطعی از مفاهیم ارزشمند احکام، شارع مقدس و اصول اساسی قانون اساسی موجب ارایه تعاریف متفاوت از واژه عدالت و ناامیدی مردم از رسیدن به مطالبات به حقشان شده است.
نماینده مردم خواف و رشتخوار با اشاره به این بخش از فرمایشات امام خمینی(ره)، که " مردم ولی نعمتان مسوولانشان و صاحبان اصلی نظام وانقلاب هستند" ادامه داد: بنابراین باید درب اتاق مسوولان در هر سه قوه باز باشد و نگاه از بالا به پایین یا ارباب و رعیتی در دستگاه ها و ارگان های نظام به کنار گذاشته شود، تا مردم بدون هر گونه دغدغه و نگرانی مطالباتشان را با آن ها در میان گذاشته و تحقق آنها را از مسوولان شان بخواهند.
سجادیان در پایان با تاکید بر این که فاصله بین مردم و مسوولان باید در عمل برداشته شود، خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی اجرای عدالت و رفع تبعیض را طلب کنند.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/4/31::: ساعت 2:44 عصر

مردم رشتخوار خواستار اختصاص سهمیه ویژه جبران خسارت هستند
عضو شواری شهر جنگل:
مردم از سهمیه کالای یارانه‌ای عملا محروم شده‌اند

در پی بروز خشکسالی‌های اخیر به خصوص در شهرستان رشتخوار خراسان رضوی، مردم فشارهای سنگین ناشی از مشکلات اقتصادی برای تهیه ارزاق عمومی بر دوش می‌کشند و خواستار اختصاص سهمیه ویژه جبران خشکسالی از مسوولان کشوری و استانی هستند.

غلام‌خان زرین، عضو شورای اسلامی در شهرستان رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه خراسان، افزود: شهرستان 70 هزار نفری رشتخوار که بیش از 93 درصد آنان را بهره‌برداران کشاورزی و دامداران تشکیل می‌دهند، در پی بروز سرما و خشکسالی سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان زیان دیده‌اند و جای دارد مسوولان به داد مردم این شهرستان برسند.

محمد طاهری صالحی، عضو شواری شهر جنگل نیز با اشاره به بروز خشکسالی و سرمای سال 86 گفت: از سه ماه قبل تاکنون 6 شماره کالا برگ شهری و کالا برگ روستایی اعلام شده که مردم این شهر هیچ کدام را در اختیار ندارند و از سهمیه کالای یارانه‌ای عملا محروم شده‌اند.

وی افزود: با توجه به فقر و محرومیت منطقه، خشکسالی بی سابقه و گرانی ارزاق، فشار سنگینی به دلیل نداشتن کالا برگ به مردم وارد شده است به طوری که تعداد زیادی از خانوارها مبادرت به دریافت کالا برگ روستایی از بخش مرکزی رشتخوار، تربت حیدریه و گناباد کرده اند که موجب استخراج آمارهای نادرست و ایجاد اخلال در تخصیص سهمیه‌ها می شود.

وی نیز خبر از ارسال نامه ای به رییس جمهور در خصوص اختصاص سهمیه ویژه جبران خسارات داد.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/4/31::: ساعت 2:41 عصر

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی: امنیت فرهنگی بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان - سیدجواد جعفری در جمع اصحاب فرهنگ و هنر رشتخوار افزود: التقاط، شبهه و جایگزین شدن خودمحوری به جای خدامحوری و دین باوری از موضوعات تهدیدکننده امنیت فرهنگی هستند، بنابراین وظیفه ما اشاعه دین محوری از طریق مطالعه و تجزیه و تحلیل است.
وی گفت: باید ارزش های اسلامی، الهی و معنوی در دنیا رایج و جایگزین فرهنگ پوچ، ناهنجاری ها و دستاوردهای فرهنگی غرب شود.
جعفری اظهار کرد: همه اصحاب هنر و فرهنگ امروزه با مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و توطئه های فرهنگی باید قدم های موثر در حفظ ارزش های معنوی و دینی به عنوان یک سرباز انقلاب اسلامی اقدام کنند.
وی با تاکید بر این که جامعه فرهنگ و هنر باید نسبت به ناهنجاری ها و توطئه فرهنگی دشمن بی تفاوت نباشند، اظهار کرد: دولت با فراهم کردن ابزار یا ساختارسازی فرهنگی باید زمینه مقابله با انحرافات فرهنگی و ضد ارزش های اسلامی را تعبیه کند.
جعفری تصریح کرد: همانطور که دشمنان نتوانستند فرهنگ و هویت ما کشور را بگیرند و فرهنگ پوچی و ابتذال را جایگزین فرهنگ و تلاش و دینداری کشور کنند، باید هم اکنون نیز با تلاش بیشتری به حفظ اخلاق و ارزش های الهی بپردازیم.
وی با اشاره به تحقق مصوبات دولت در رشتخوار اظهار کرد: در این سفر با اشاره به این که ? نقطه از جمله رشتخوار در استان خراسان فاقد اداره فرهنگ و ارشاد هستند، رییس جمهور برای ??? نقطه کشور مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را صادر کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری در این شهرستان قول مساعد داد.
غلامرضا نجفی، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی رشتخوار نیز در ادامه این گردهمایی با اشاره به فعالیت ?? انجمن فرهنگی و هنری و ? کانون مساجد و دو کتابخانه عمومی در شهرستان گفت: سالن اجتماعات ارشاد اسلامی با مصوبه هیات دولت به مبلغ ??? میلیون ریال قابل استفاده شده است.
وی با اشاره به جمعیت ?? هزار نفری شهرستان و نبود مجتمع فرهنگی هنری در این شهرستان پیگیری موضوع از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را خواستار شد.
نجفی نیز نداشتن ساختمان اداری، کمبود اعتبارات فرهنگی، کمبود نیروی انسانی، نداشتن کتابخانه در نقاط پرجمعیت روستایی، اختصاص اعتبار برای حمایت از نشریات محلی و ... را مهمترین خواسته های مردم در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ذکر کرد




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/4/29::: ساعت 9:57 عصر

امنیت فرهنگی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

جعفری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر حفظ امنیت فرهنگی در جامعه، گفت: خودباوری در عرصه مادی و امنیت فرهنگی در عرصه معنوی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است. به گزارش ایرنا سیدجواد جعفری سه شنبه در جمع اصحاب فرهنگ و هنر رشتخوار افزود: التقاط، شبهه و جایگزین شدن خودمحوری به جای خدامحوری و دین باوری از موضوعات تهدیدکننده امنیت فرهنگی هستند، بنابراین وظیفه ما اشاعه دین محوری از طریق مطالعه و تجزیه و تحلیل است.
وی بیان داشت:باید ارزش های اسلامی، الهی و معنوی در دنیا رایج شود و جایگزین فرهنگ پوچی، ناهنجارها و دستاورد فرهنگی غرب شود.
جعفری اظهار داشت: همه اصحاب هنر و فرهنگ امروزه با مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و توطئه های فرهنگی باید قدم های موثر در حفظ ارزش های معنوی و دینی بعنوان یک سرباز انقلاب اسلامی اقدام کنند.
او با تاکید براینکه جامعه فرهنگ و هنر باید نسبت به ناهنجارها و توطئه فرهنگی دشمن بی تفاوت نباشند، اظهار داشت: دولت با فراهم کردن ابزار یا ساختارسازی فرهنگی باید زمینه مقابله با انحرافات فرهنگی و ضد ارزش های اسلامی فراهم نماید.
جعفری گفت: همانطور که دشمنان نتوانستند فرهنگ و هویت را بگیرند و فرهنگ پوچی و ابتذال را جایگزین فرهنگ و تلاش و دینداری کشور کنند، باید هم اکنون نیز با تلاش بیشتری به حفظ اخلاق و ارزش های الهی بپردازیم.
او با اشاره به تحقق مصوبات دولت به رشتخوار اظهار داشت:در این سفر با پیشنهاد استان خراسان هشت نقطه از جمله رشتخوار که در استان فاقد اداره فرهنگ و ارشاد بود، تصویب شد.
وی برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری در این شهرستان قول مساعد داد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشتخوار نیز در ادامه این گردهمایی با اشاره به فعالیت شش انجمن فرهنگی هنری و هفت کانون مساجد و دو کتابخانه عمومی در شهرستان گفت:سالن اجتماعات ارشاد اسلامی با مصوبه هیات دولت به مبلغ ? ????میلیون ریال قابل استفاده شده است.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 10:59 عصر

<   <<   6   7   8      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 41


کل بازدید :192411
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<