سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همنشینی دانشمندان عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

اصلاح قانون کار در دستور کار مجلس قرار می گیرد

محمدرضا سجادیان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد با بیان اینکه این لایحه دوباره به مجلس برای مطرح شدن ارسال خواهد شد، افزود: لایحه اصلاح قانون کار که توسط دولت به مجلس ارائه شده بود به دلیل اعتراض اتحادیه های کارگری در مجلس هفتم متوقف شده بود. وی با اشاره به اینکه پیش بردن اهداف سند چشم انداز ?? ساله بدون توجه به بخش صنعت و معدن ممکن نیست، افزود: برگزاری جلسات با بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به بخش صنعت و معدن نیز یکی از کارهای مهم کمیسیون صنایع و معادن در مجلس هفتم بود. نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس هشتم خاطر نشان کرد: طرح رفع موانع تولید یکی دیگر از اقدامات مجلس هفتم بود که چندین بار این طرح به شورای نگهبان ارسال شد و در نهایت موانع این طرح توسط مجمع حل شد. سجادیان با اشاره به حمایت مجلس هفتم از بخش خصوصی در صنعت و معدن گفت: کارهای زیادی در این زمینه از جمله در خصوص اصل ?? قانون اساسی برای حمایت از بخش خصوصی انجام گرفت. سجادیان در پایان گفت: خراسان رضوی جایگاه ممتازی در زمینه های معدن و صنایع معدنی از جمله سیمان و فلزات دارد که با توجه به مجاورت خراسان رضوی با کشورهای آسیای میانه باید بخش معدن و صنایع توسعه یابد.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 10:50 عصر

یک نماینده مجلس: طرح مهر و اجاره زمین در رکود قیمت مسکن موثر است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مسکن مهر و اجاره زمین ???? ساله از عوامل موثر در رکود اخیر قیمت مسکن و زمین بوده است.
علیرضا سجادیان روز یکشنبه به ایرنا گفت : این در حالی است که بهای اجاره و رهن مسکن هنوز بالا است و با توجه به تورم موجود در جامعه این امر مشکلات خاصی برای اقشار متوسط و کم درآمد ایجاد کرده است.
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلاامی تاکید کرد: حذف نگاه به مسکن به عنوان یک کالای تجاری، در ثبات قیمت این بخش موثر است.
وی اظهار داشت: در کشور هر از چند گاهی به برخی کالاها و اقلام نگاه تجاری می شود که از آن جمله می توان به مسکن، زمین و تلفن همراه در چند سال گذشته اشاره کرد.
او اظهار داشت: همین امر موجب رشد تصاعدی قیمت مسکن و زمین شده و برای اقشار مختلف مردم مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه رسیدگی به موضوع مسکن یکی از هفت بخش اصلی طرح اقتصادی دولت است گفت: مالیات بستن به واحدهای آپارتمانی خالی از طرحهایی است که می تواند بصورت مقطعی راهگشا باشد اما در درازمدت باید مشکل را از مبنا حل نمود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: برای کنترل نرخ مسکن و زمین باید برنامه زمان بندی شده، اجرایی و عملی را طراحی کرد تا جلوی رشد تصاعدی قیمت مسکن گرفته شود.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 10:49 عصر

بانکها در پرداخت وامهای صنایع و معادن رفتار مناسبی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد  محمد رضا سجادیان بعد از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های عمومی افزود: بانکهای استانی نیز از ابتدای امسال تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی را به بخش صنعت و معدن ارائه نکرده اند. نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس هشتم به طرح تحول اقتصادی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: این طرح دارای هفت بند مهم می باشد که با اجرای صحیح آن بسیاری از مشکلات بخش اقتصادی حل خواهد شد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح آمایش صنعتی کشور نیز اظهار داشت: با وجود طی شدن زمان زیادی از تصویب این طرح هنوز به طور شایسته در کشور و به خصوص در خراسان رضوی به اجرا در نیامده است. سجادیان همچنین با اشاره به ناوگان هوایی کشور تصریح کرد: هم اکنون هیچگونه مشکلی در سیستم هوایی کشور وجود ندارد اما برخی اوقات تحریمها این بخش را با چالش مواجه می کند.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 10:48 عصر

طرح اقتصادی دولت در راستای حل معضلات اقتصادی موجود تهیه شده است
 
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اقتصادی دولت در راستای حل معضلات و مشکلات اقتصادی موجود در کشور و با هدف بهبود شرایط تهیه و تدوین شده است. 
محمدرضا سجادیان روز پنجشنبه در نشست خبری در مشهد با اشاره به اینکه تا کنون طرح مکتوب جهت مطالعه و بررسی به نمایندگان ارائه نشده است، افزود:
ساماندهی و هدفمند کردن یارانه ها با هدف حمایت از اقشار ضعیف است.
به گزارش ایرنا وی گفت: تشکیل کمیسیون ویژه تحول اقتصادی در مجلس نیز با هدف نظارت بر اجرای مطلوب این طرح بوده است.
او با اشاره به اینکه گرانی و تورم دو شاخص اصلی و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است، اظهارداشت : تصویب لایحه 45هزار میلیارد ریال در صحن علنی مجلس در راستای خرید اقلام و کالاهای ضروری و جهت تامین خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در بخش کشاورزی در راستای مهار تورم بوده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص اجرای سیاست های کلی اصل 44قانون اساسی اظهار داشت: اجرای این قانون تا کنون مطلوب بوده و همچنان دولت در حال تهیه ساز و کار اجرایی است.
وی افزود:واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی هنوز در بخش ارائه تسهیلات دچار مشکلات و تاخیرات بانکها در ارائه وام ها هستیم.
سجادیان گفت: با گذشت چهار ماه از سال هنوز تسهیلات بانکی به بخش خصوصی تحویل نشده و علت آن عدم صدور مجوز از بانک های عامل عنوان شده است .
او تاکید کرد: لازم است دولت در این زمینه تدابیر لازم جهت تسهیل سازی روند واگذاری تسهیلات بانکی به بخش خصوصی را بیاندیشد.



فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 10:46 عصر

نماینده مردم خواف و رشتخوار: ایستگاه قطار مسافربری در رشتخوار راه اندازی شود

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمدرضا سجادیان اظهار داشت: راه اندازی ایستگاه قطار مسافربری در رشتخوار از خواسته های مردم رشتخوار و خواف است.
وی گفت: برای راه اندازی قطار مسافربری خواف رشتخوار مشهد نیز مذاکراتی با مدیر شرکت های قطار مسافربری کشور انجام شده است.
نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس، اختصاص واگن های ? تخته را از خواسته های مردم این حوزه ذکر کرد و افزود: در حال حاضر برای این مسیر، بلیت واگن ? تخته فروخته می شود.
سجادیان همچنین خواستار افزایش و تفکیک نمودن سهمیه خواف و رشتخوار از بقیه مسیرهای بین راهی جهت جلوگیری از اتلاف وقت مسافران شد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 2:37 عصر

سفره های زیرزمینی آب رشتخوار بیلان برداشت منفی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رشتخوار وضعیت آب این شهرستان را بحرانی خواند و گفت: سفره های زیرزمینی آب رشتخوار بیلان برداشت منفی دارد.
محمد موسوی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشتخوار بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و افزود: با این وضعیت بحرانی و نیاز به بهره وری، هم اینک ?? درصد شبکه آب آشامیدنی شهرستان فرسوده است.
وی گفت: این شهرستان نه تنها امسال بلکه پیوسته خشکسال بوده است و میانگین بارندگی در این شهرستان سالانه ?? درصد کمتر از متوسط کشوری است.
وی با اشاره به محدودیت های منابع آبی شهرستان تصریح کرد: اولویت نخست شهرستان رفع نیازهای ضروری مردم یعنی تامین آب آشامیدنی است و البته از طریق فرهنگ سازی توقعات مردم را باید با ظرفیت منابع آبی هماهنگ کنیم.
موسوی بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ مصرف در بین مردم ترویج پیدا کند و رسانه ها می توانند در این زمینه فرهنگ ساز باشند.
وی با بیان اینکه اصلاح شبکه فرسوده آب و توزیع لوازم کاهنده مصرف گامی برای کاهش مصرف است، گفت: تعداد مشترکین آب روستایی شهرستان در حال حاضر ??هزار نفر است.
به گفته مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رشتخوار از ?? روستای شهرستان، ?? روستا زیرپوشش آب روستایی هستند.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 2:34 عصر

طرح توزیع مواد غذایی بین کودکان زیر ? سال مبتلا به سوء تغذیه در رشتخوار آغاز شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، علیرضا احمدپور رییس کمیته امداد رشتخوار با بیان این مطلب افزود: شبکه بهداشت شهرستان تعداد ??? کودک روستایی که با سوء تغذیه روبرو بودند، شناسایی کرده و با معرفی به کمیته امداد طرح توزیع مواد غذایی بین آنان آغاز شده است.
وی گفت سرانه هر کودک در این طرح ??? هزار ریال است که مواد غذایی شامل برنج، شکر، نخود، عدس ماکارانی، بیسکویت ، پنیر و تخم مرغ به صورت رایگان بین آنان توزیع شده است.
وی ارزش ریالی این کمک را ?? میلیون ریال ذکر کرد و گفت: تعداد دو هزار و ??? خانوار را این نهاد تحت پوشش دارد.
به گفته وی سال گذشته مبلغ ? میلیارد و ??? میلیون ریال بین خانواده های تحت پوشش این نهاد مستمری توزیع شد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 2:33 عصر

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس: هنوز مقوله تجارت الکترونیک در کشور جایگاهی ندارد

سجادیانبه گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، به عبارت دیگر اینترنت در دنیای امروز به عنوان یک عضو جدایی ناپذیر در مسیر دستیابی به اطلاعات پذیرفته شده است.
در کشور ما نیز اینترنت از سالیان پیش با کم و کاستی های بسیاری روبرو شده که برخی از این کم و کاستی ها همچون سرعت پایین و نداشتن ADSL در برخی شهرها مانند رشتخوار همچنان به قوت خود باقی است.
رشتخوار از جمله شهرهای خراسان رضوی است که نخبگان علمی، قهرمانان ورزشی و غیور مردان بسیاری را در دامن خود پرورانده است، اما همین نخبگان و طیف وسیع کاربران اینترنت رشتخوار از مشکل سرعت پایین این فناوری مهم روز دنیا به ستوه آمده اند.
یکی از شهروندان شهر رشتخوار به شدت از گرانی، سرعت پایین و نبود دستاوردهای جدید این فناوری در رشتخوار گله مند است.
حسین سنجری، دانشجوی کارشناسی ارشد به خبرنگار ایسنا گفت: شهر رشتخوار به رغم داشتن ظرفیت های ارتباطی بسیار هنوز از داشتن فناوری نه چندان جدید، ADSL محروم است.
وی اظهار داشت: هزینه استفاده از اینترنت در شهر رشتخوار در مقایسه با شهرهای دیگر بسیار گران و سرعت آن فوق العاده پایین است.
وی اضافه کرد: این جای تعجب است که مسوولان شهر رشتخوار بر خلاف مسوولان شهرهای دیگر که به اهمیت به روز کردن این فناوری پی برده اند، هیچ حرکتی برای ارتقای وضعیت اینترنت در این شهر انجام نداده اند.
وی متذکر شد: این مساله شاید ناشی از این است که برخی از این مسوولان خودشان هنوز به استفاده صحیح و اهمیت اینترنت در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پی نبرده اند.
هم چنین سردبیر ماهنامه محلی مکتوب رشتخوار نیز گفت: اینترنت در رشتخوار آن قدر با مشکل مواجه است، که گاهی فکر می کنیم یک طومار بلند بالا نیز ظرفیت نوشتن این مشکلات را بر روی خود ندارد.
محمود ذباح گفت: بسیاری از کاربران و فعالان عرصه اینترنت در این شهر دوست دارند که دست به نوآوری های بسیاری در شبکه جهانی اینترنت بزنند.
وی اضافه کرد: نبود تجهیزات ارتباطی به روز و افراد متخصص و آشنا به علم رایانه و فناوری اینترنت و سرعت پایین، آنان را در دست یابی به این آرزوها ناکام گذاشته است.
وی تصریح کرد: تاکنون مسوولان شهر اقدام مفیدی برای ارتقای وضعیت اینترنت در این شهر مملو از استعدادها و دانشجویان نخبه نیازمند فناوری روز اینترنت انجام نداده اند.
به اعتقاد وی، تا زمانی که معلمان شهر ما هنوز با اینترنت آشنایی ندارند و پزشکان به الزام مرور مقالات نوین پزشکی در اینترنت پی نبرده اند، هیچ گونه پیشرفتی در شهرمان نخواهیم داشت.
وی در ادامه گفت: اگر تمام اقشار جامعه به اهمیت اینترنت و مشکلات آن در این شهر پی ببرند، آنگاه است که مسوولان کاری برای رفع معضلات اینترنت در این شهر خواهند کرد.
یک دانشجوی دیگر نیز در این خصوص گفت: سرعت اینترنت در رشتخوار آن قدر پایین و هزینه استفاده از آن آن قدر زیاد است که ما تنها مجبور به استفاده از آن برای جستجوی مقالات درسی امان هستیم.
زهرا رضایی اظهار داشت: در حالی که باید وضعیت اینترنت به گونه ای باشد که افراد بتوانند برای آگاهی از یافته های جدید علمی، اقتصادی و سیاسی روز به آن مراجعه کنند.
محمدرضا سجادیان، نماینده مردم رشتخوار در مجلس هشتم در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، در این خصوص گفت: دنیای امروز دنیای دانایی محوری است که دستیابی به اهداف در این دنیا در گرو تجهیز به اطلاعات روز جهان است.
وی اظهار داشت: اینترنت یکی از ابزار دستیابی به این اطلاعات در دنیای امروز است که به گفته کاربران در رشتخوار با مشکلات بسیاری مواجه است.
وی تصریح کرد: این مشکلات محدود به شهر رشتخوار نیست، زیرا به رغم پیشرفت دنیا در مسیر انجام امور مختلف از طریق ارتباطات اینترنتی در کشور ما هنوز مقوله تجارت الکترونیک، شهر الکترونیک و پزشکی الکترونیک جایگاهی ندارد.
رشتخوار دارای ?? هزار نفر جمعیت است که بیش از دو هزار کاربر اینترنت دارد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 2:30 عصر

رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار: پارک جنگلی "چهل ماه" در رشتخوار احداث می شود
اسماعیل میرسیاسی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، با اشاره به کمبود امکانات تفریحی و فضای سبز در شهر رشتخوار افزود: در پی موافقت مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی بزودی شاهد احداث پارک جنگلی "چهل ماه" در رشتخوار خواهیم بود.
وی گفت: احداث این پارک با هماهنگی دفتر فنی استانداری و با انعقاد توافقنامه بین شهرداری و اداره منابع طبیعی شهرستان انجام می شود.
میر سیاسی خاطرنشان کرد: زمین پارک جنگلی "چهل ماه" با حضور مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی به همراه مسوولان شهرستان مورد بازدید قرار گرفته است.
رییس شورای شهر رشتخوار مساحت فضای سبز پارک های این شهر را ??? هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: آبیاری فضای سبز این شهر توسط دو دستگاه موتور آب ساماندهی شده است.



فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 2:27 عصر

نماینده خواف و رشتخوار درگفت وگوباایسنا: هنوز زمان ارایه لایحه متمم برای واردات بنزین نرسیده است حذف یارانه های سوخت باید موجب افزایش قدرت خرید مردم شود

محمدرضا سجادیان با ابراز تعجب از خبر احتمال ارایه لایحه متمم بودجه ?? برای تامین کسری بودجه واردات بنزین در آینده نزدیک از سوی دولت با توجه به سپری شدن سه ماه از سال، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: با توجه به ابلاغ قانون بودجه ?? در اسفند ماه سال گذشته بسیار زود است، که دولت بخواهد برای تامین کسری بودجه واردات بنزین لایحه متمم به مجلس بیاورد.
وی با بیان این که این اقدام دقیقا نقطه مقابل مطلبی است که بارها گفته که تصمیم به ارایه لایحه متمم ندارد، تصریح کرد: دولت باید در دی ماه گذشته میزان واقعی احتیاجش به بودجه در بخش های عمرانی و جاری را در لایحه بودجه منظور می کرد، و حالا که چنین نکرده است، حداقل باید ارایه لایحه متمم را به نیمه دوم سال موکول کند، هر چند که معتقدم هنوز زمان ارایه متمم فرا نرسیده است.
نماینده مردم خواف و رشتخوار در خانه ملت با نامناسب دانستن زمان ارایه لایحه متمم بودجه ??، خاطرنشان کرد: مسوولان دولتی تا این لحظه به وضوح از کسری بودجه سخن نگفته اند، ولی در صورت قوت گرفتن این تصمیم در دولتمردان باید نماینده دولت با پرداختن به دلایل، از لایحه متمم دفاع کند.
وی عنوان کرد: دولتمردان درارایه لوایح متمم برای برداشت های مکرر از حساب ذخیره ارزی دست نگهدارند، تا کمیسیون های مجلس تشکیل شده و کار خود را شروع کنند.
سجادیان در عین حال خواستار تصمیم گیری مبتنی بر بررسی های کارشناسی شد و افزود: معتقدیم در صورت بررسی دقیق کارشناسی لوایح، نیازی به ارایه طرح از سوی مجلس نیست.
وی آزادسازی قیمت بنزین برای خودروهای خارجی با حجم ???? سی سی و خودروهای داخلی با حجم ???? سی سی را مقدمه ای برای حذف یارانه های سوخت دانست و تصریح کرد: حذف یارانه سوخت تصمیم بسیار خوبی است، ولی وقتی مردم می پرسند یارانه های عظیم سوخت به کدام بخش انتقال می یابد، باید جوابی ارایه شود که برای مردم قابل پذیرش باشد، به نحوی که در زندگی شان آن را لمس کنند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: حذف یارانه های سوخت باید موجب افزایش قدرت خرید مردم، بهبود وضعیت معیشتی و کاهش نرخ تورم شود، چراکه تورم و گرانی مردم را در فشار قرار می دهد.
سجادیان ادامه داد: استمرار پرداخت یارانه سوخت موجب برخورداری بیش از پیش اقشار مرفه می شود، ولی دولتمردان نباید کاری کنند که حذف آن موجب وارد شدن تبعات شدید اقتصادی به اقشار آسیب پذیر و حقوق بگیر شود.
نماینده خواف و رشتخوار با استقبال از حرکت خودروسازان در جهت تولید خودروهای کم مصرف گفت: تولید یا واردات خودروهای کم مصرف، دوگانه سوز کردن خودروهای بنزین سوز و طراحی و نصب موتور ملی به تدریج موجب کاهش سرانه مصرف بنزین در خودروهای داخلی می شود.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/4/19::: ساعت 2:26 عصر

<   <<   6   7   8      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 42


بازدید دیروز: 19


کل بازدید :192604
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<