سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خرد است که آدمیان به ستیغ دانش [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

20 کلاس قرآن آموزی در مساجد رشتخوار بر پا شد

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی رشتخوار گفت: به منطور بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان 20 کلاس روخوانی و روان خوانی قرآن مجید در مساجد این شهرستان بر پا شده است.

حجت الاسلام حسن قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(اسنا)_منطقه خراسان، از برگزاری کلاس های روخوانی و روان خوانی قرآن مجید در مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: به منطور بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان 20 کلاس روخوانی و روان خوانی قرآن مجید در مساجد این شهرستان بر پا شده است، که نیمی از این کلاس های ویژه آقایان و نیمی دیگر برای خانم ها پیش بینی شده است.

وی بر توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و افزود: جلسات تفسیر سوره های قرآن نیز در ماه مبارک رمضان در این شهرستان درحال اجرا است.

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی رشتخوار اظهار داشت: همچنین برنامه های تفسیر قرآن در روستاهای این شهرستان نیز توسط روحانیان طرح هجرت و مستقر، در حال برگزاری است.

قاسمی خاطر نشان ساخت: جلسات روخوانی قرآن نیز در مراکز شهری این شهرستان اکثرا خانگی انجام می شود که به صورت ده تا 15 نفره در یک منزل جمع شده و قرآن خوانی انجام می شود.

 




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/6/19::: ساعت 6:6 عصر

بیش از چهار میلیارد ریال تسهیلات در بین کشاورزان رشتخوار توزیع شد
 
رییس جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: چهار میلیارد و ? ????میلیون ریال تسهیلات بانکی طی امسال بین کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی این شهرستان توزیع شد.
" محمد جواد مسعودی " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین افزود: ? ???پروژه در بخش آب و خاک، زراعت باغبانی، حفظ نباتات، دام و ترویج کشاورزی با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال سال جاری اجرایی شده است.
وی از اجرای پروژه انتقال آب در روستای دستجرد با اعتبار ? ????میلیون ریال خبر داد و گفت: مرحله نخست پروژه احداث مجتمع دامداری شهرستان رشتخوار به مساحت ? ???هکتار با اعتبار ? ????میلیون ریال پایان یافت.
مسعودی همچنین از مطالعه و زمینه یابی ? ????هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان با اعتبار ? ???میلیارد ریال خبر داد.

 




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/6/19::: ساعت 6:0 عصر

برداشت ? ???هزار تن پیاز سفید در رشتخوار آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: برداشت بیش از ? ???هزار تن پیاز سفید خوراکی از سطح ? ????هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.
محمد جواد مسعودی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این محصول پس از برداشت در بازار داخلی استان خراسان رضوی به مصرف می رسد.
وی با بیان اینکه میانگین تولید پیاز در هکتار ? ???تن است، گفت: در راستای افزایش تولید، خدمات حمایتی از قبیل توزیع ? ????هزار کیلوگرم انواع کودهای شیمیایی، نظارت و مراقبت اعضای شبکه در راستای کنترل علفهای هرز آفات و بیماری ها انجام شده است.
وی گفت: اصلاح نرخ خرید تضمینی پیاز در سال جاری با توجه به وجود تورم درراستای حمایت از کشاورزان امری ضروری است.
مسعودی با اشاره به وضعیت نامناسب صنایع تبدیلی دررابطه با فرآوری محصول پیاز بیان کرد: صادرات محصول فرآوری شده پیاز به مراتب مطلوب تر از صادرات به صورت خام خواهد بود، لذا توجه به افزایش مطلوبیت صنایع تبدیلی در این بخش بسیارحائز اهمیت است.

 




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/6/19::: ساعت 5:59 عصر

یک مسوول خواستار دخالت شوراهای اسلامی در ازدواج های تحمیلی روستایی رشتخوار شد

فرمانده منطقه انتظامی رشتخوار خواستار دخالت شوراهای اسلامی و شوراهای حل اختلاف برای پیشگیری از تبعات منفی ازدواجهای تحمیلی به دختران روستایی این شهرستان شد.
سرهنگ علی حیرانی روز سه شنبه در جلسه مشترک اعضای شوراهای اسلامی و حل اختلاف سطح شهرستان با بیان این مطلب افزود: در برخی از روستاها این شهرستان ازدواج های تحمیلی به خودکشی دختران یا خود سوزی آنان منجر شده است.
وی بیان کرد:اختلافات قومی قبیله ای، فرقه گرایی مذهبی و گویش های مختلف و قاچاق مواد مخدر مهمترین تهدیدات امنیتی در این منطقه است.
وی با درخواست همکاری بیشتر شوراهای اسلامی و حل اختلاف با منطقه انتظامی شهرستان، اظهار داشت: امنیت پایدار یک محصول اجتماعی است که مشارکت های مردم را می طلبد.
سرهنگ حیرانی نیز در این گردهمایی از تمام مسوولین ادارات خواست با مردم با تکریم بیشتری برخورد کنند و آنان را از ادارات خود ناراضی بیرون نکنند.




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 87/6/19::: ساعت 5:57 عصر

بانک کشاورزی رشتخوار ? ??میلیارد غرامت به دامداران و کشاورزان پرداخت
رییس بانک کشاورزی رشتخوار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش میلیارد ریال غرامت بیمه دام به دامداران و کشاورزان شهرستان رشتخوار پرداخت شده است.
مسعود وکیل زاده روز یکشنبه در جمع کشاورزان و دامداران این شهرستان گفت: حدود پنج میلیارد ریال از این مبلغ به محصولات تحت پوشش بیمه که در اثر سرما و خشکسالی خسارت دیده اند و نیز یک میلیارد ریال به دامداران خسارت دیده پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه تنها مرجع پرداخت کننده خسارت به کشاورزان صندوق بیمه محصولات است از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات خود در فصل کاشت و زمان مقرر اقدام کنند.
وکیل زاده خاطر نشان کرد:بانک کشاورزی رشتخوار در سال گذشته بیش از دو میلیارد و ? ????میلیون ریال بابت بیمه محصولات کشاورزی تحت پوشش غرامت پرداخت کرد.
وی همچنین از پرداخت ? ???میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان تا پایان سال گذشته خبر داد.



فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/6/11::: ساعت 5:18 عصر

? ????نفر از ایتام در رشتخوار بدون حامی هستند
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) رشتخوار گفت: ? ????نفر از ایتام هنوز در این شهرستان بدون حامی هستند.
علیرضا احمدپور روز دوشنبه در جمع مسوولان رشتخوار افزود: این شهرستان ? ????نفر یتیم زیر ? ???سال دارد که ? ????نفر آنان دارای حامی هستند.
وی با بیان اینکه هر حامی برای حمایت از یتیم تحت پوشش خود ماهیانه ? ????هزار ریال به حساب یتیم واریز می کند گفت: پارسال حامیان این شهرستان ? ????میلیون ریال جهت تامین هزینه های این کودکان به حساب آنان واریز کردند.
وی افزود: بیش از یک میلیون و ? ????هزار ریال به ایتام این شهرستان نیز کمک جنسی و نقدی شده است.
کمیته امداد رشتخوار بیش از سه هزار خانوار زیر پوشش دارد که سال گذشته بیش از ? ???میلیارد ریال از سوی این اداره به آنان پرداخت شده است.



فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 87/6/11::: ساعت 5:18 عصر

بهره برداری از چندین پروژه در رشتخوار
خبرگزاری فارس: فرماندار رشتخوار گفت: پروژه مسکن مددجویان کمیته امداد و چندین پروژه دیگر به مناسبت هفته دولت بهره برداری شدند.
محمدعارف عارفی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشتخوار درباره دیگر برنامه های هفته دولت در شهرستان رشتخوار اظهار داشت: پروژه های بخش جنگل، پست بانک و سالن ورزشی شهدای جهاد در این شهرستان تا پایان هفته دولت افتتاح خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مسئولان این شهرستان با مردم گفت: در روستای احمد آباد، جنت آباد و شهرستان رشتخوار جلسه پرسش و پاسخ در این هفته برگزار می شود.
فرماندار رشتخوار همچنین از راه اندازی واحد رادیولوژی بیمارستان این شهرستان خبر داد.
به گفته عارفی پایگاه اورژانس ???جنگل، خانه عالم، ساختمان آتش نشانی جنگل و کانال انتقال آب و لوله گذاری در مناطق کشاورزی این شهرستان نیز تا پایان این هفته راه اندازی می شوند.



فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 2:13 عصر

نماینده مجلس : وضعیت اقتصادی مردم خواف و رشتخوار بحرانی است

نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت : وضعیت اقتصادی مردم در شهرستان رشتخوار و خواف بحرانی است. "محمدرضا سجادیان"روز جمعه در جلسه هم اندیشی مسوولان شهرستان با سه تن از نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس در زمینه وضعیت مردم افزود:آمار بیکاری در شهرستان به دلیل خشکسالی های مداوم و تبعات ناشی از آن به شدت افزایش یافته و الان در حد ? ???درصد است.
وی گفت:چنانچه دولت به فکر اشتغال مردم نباشند مردم دچاربحران شدیدتری می شوند.
وی افزود:هم اکنون ? ???درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و بخش زیادی از جمعیت باقی مانده هم امروز بر اثر خشکسالی و نداشتن درآمد برای ادامه معیشت و گذران زندگی در نوبت نهادهای حمایتی هستند .
وی اظهارداشت:کمسیون اجتماعی باید با افزایش سقف سهمیه نهادهای حمایتی برای پوشش این جمعیت تلاش کند.
یکی دیگر از اعضای کمسیون اجتماعی مجلس هم در ادامه با بیان اینکه گزارشات تکان دهنده مسئولان رشتخوار دل همه ما را به درد آورد گفت : ظرف یک هفته آینده جلسه ای با حضور استاندار، مدیران کل و وزرای نهادهای حمایتی برگزار و طی آن مشکلات این منطقه محروم و مرزی بررسی و اقدامات مثبتی در جهت رسیدگی به معضلات مردم منطقه انجام خواهد شد.
پورفاطمی بابیان اینکه باید به فکر اصلاح امور باشیم افزود : رژیم طاغوت در قبل از انقلاب مردم مناطق محروم را مورد استثمار خود قرار داده و آنان را مردمی وابسته به خود کرده بود و امروز این امر موجب شده اکثر مردم فاقد شغل باشند.
وی پیشنهاد کرد:? ????میلیارد ریال از اعتبارات زودبازده را درمناطق محروم صرف آموزش مردم درمشاغل و صنایعی که امکان آن هست کرده و جوانان بتوانند بابرخورداری ازاین آموزش ها مشاغلی را اختیار کرده و وارد بازار کار شوند.
وی ادامه داد:اکثر وام گیرندگان بانکها درمناطق محروم به دلیل محرومیت فرهنگی اجتماعی دچار ورشکستگی شده و تعدادی از آنان در زندان به سر می برند.
پورفاطمی گفت:دراین شهرستان که محرومترین نقاط خراسان رضوی است بخش عمده حداقل ? ???درصدی مردم منطقه کشاورز و دامدار بوده اند گفت:الان با خشکسالی ها آنان همه چیز خود را از دست داده اند و اکنون زمان آن است که از انان حمایت شده و این جمعیت دچار بحران تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند و زمینه ارتقا وضعیت معیشت و اشتغال آنان با ارائه آموزش های نوین و صنایع و زمینه های دیگر شغلی فراهم شود.
وی اظهارداشت:مردم مناطق مرزی ازجمله رشتخوار باید موردتوجه قرار گیرند افزود:باید دولت سرمایه گذاری بیشتری در این مناطق انجام دهد.
در ابتدای این جلسه مدیر دادگستری گزارشی از وضعیت مسائل و مشکلات اجتماعی منطقه داد و گفت : از جمعیت ? ???هزار نفری رشتخوار هر سال بطور میانگین چهار هزار و? ????فقره پرونده های موجود در محاکم قضایی رسیدگی می شود که از این تعداد بیش از ? ????مورد آن مربوط به طلاق است.
محمد ابراهیم زاده افزود : در واقع از ? ???هزار خانوار ساکن در این شهرستان هر سال ? ????خانوار طلاق می گیرند که اکثرا بر اثر آلودگی مرد خانواده به مواد مخدر است.
او با بیان اینکه بیشتر موارد طلاق در این شهرستان توافقی است اظهارداشت:
نبود شغل و امکانات اقتصادی در این شهرستان بیشتر مردم را رنج می دهد.
وی گفت : از ? ???هزار پرونده رسیدگی شده از سال ? ???تاکنون تعداد یک هزار و ? ????پرونده مربوط به دعواهای اداری با مردم است.
وی با اشاره به شدت بالای فقر و بدبختی مردم شهرستان اظهار داشت : این منطقه حتی فاقد یک مرکز فرهنگی است، سازمان تبلیغات و پزشکی قانونی و مرکز بازپروری معتادین در این شهرستان خبری نیست.
او گفت : این شهرستان محروم و مرزی نیازمند توجه بیشتر است و مسوولان باید با فراهم کردن امکانات فرهنگی و مناسب سازی شرایط اقتصادی مردم انگیزه لازم و شرایط مناسب ماندگاری مردم را در منطقه فراهم کنند.
وی تصریح کرد : در میان خانواده های مراجعین به دادگستری افرادی را هستند که می گویند هر کس یک لقمه نان به دخترم بدهد دختر را به او می دهم که این موارد بیانگر عمق فاجعه فقر و بدبختی مردم است.
نماینده اعضای شورای اداری شهرستان رشتخوار هم در ادامه از اعضای کمیسیون اجتماعی خواست برای مشکلات ناشی از ازدواج زنان این شهرستان با اتباع خارجی، بحث تملک اراضی کشاورزی و ملکی توسط بنیاد شهید و آستان قدس رضوی ، خشکسالی و فقرشدید مالی مردم این منطقه با کمک مسوولان استان و کشور چاره اندیشی کنند.
فرماندار رشتخوار هم در این جلسه گفت : رشتخوار از سال ? ???به شهرستان ارتقا یافته اما تاکنون هیچ صنعتی به دلیل تعطلیل شدن اعطای تسهیلات زودبازده در این شهرستان با وجود فراهم بودن زیر ساخت های شهرک صنعتی ایجاد نشده است.
محمد عارفی افزود : کشاورزی و دامداری در این شهرستان از بین رفته و خشکسالی باعث شده اکثر جمعیت این شهرستان زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.
وی خواستار توجه اعضای کمسیون اجتماعی به حل مشکلات این شهرستان از جمله افزایش بیمه تامین اجتماعی در صنوف مختلف ،پیگیری برای اعطای هزینه ازدواج به مددجویان بهزیستی ،جلوگیری از حذف سهمیه رایگان انشعابات آب و برق خانواده های تحت پوشش و تخصیص سهیه منطقه از اعتبارات خشکسالی شد




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 2:7 عصر

امام جمعه موقت رشتخوار:
مساجد بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی در جامعه است

امام جمعه موقت رشتخوار گفت: مساجد بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین قربانی در جمع مردم و جمعی از روحانیون ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ماه عبادت و معنویت رمضان افزود: مساجد مکانی مناسب برای حضور جوانان و ترغیب آنان به باورهای دینی و اعتقادی است.

وی گفت: مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و پس از پیروزی نیز مکان خوبی برای گردهمایی مردم در مسایل مختلف سیاسی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر حفظ و نگهداری از این مکان الهی از مسوولان خواست با ارایه راهکارهای مناسب زمینه حضور گسترده جوانان را در مساجد فراهم کنند.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 2:2 عصر

عضو شورای شهرستان رشتخوار :
رشتخوار نیازمند توجه بیشتر مسوولان است
همچنان این شهرستان رنگ و بوی محرومیت دارد

یک عضو شورای شهرستان رشتخوار گفت: با وجود خدمات ارزنده و درخور دولت نهم همچنان شهرستان رشتخوار رنگ و بوی محرومیت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، فاطمه سعیدی در جلسه سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به رشتخوار گفت: به طور ختم خدماتی را که نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب به این دیار و مردم آن ارائه کرده است، چشمگیر بوده ولی به دلیل بالا بودن محرومیت این میزان کافی نیست.

وی اظهار داشت: این شهرستان در زیر ساخت های توسعه همچنان نامناسب است.

یک عضو شورای شهرستان رشتخوار خطاب به اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: جای سوال است که چرا جایی که شهرستان اعلام شده، پس از گذشت 7 سال هنوز مردم و جوانان آن در وضعیت رفاهی نامطلوبی زندگی می کنند.

مشاور فرماندار رشتخوار اظهار داشت: توجه ویژه به بخش های گردشگری، صنعت، کشاورزی، ورزش و راه روستایی شهرستان رشتخوار امری لازم و ضروری به نظر می رسد.

فاطمه سعیدی عنوان کرد: نبود پارک مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در شهرک های این شهرستان مشکلی اساسی است که جوانان این شهر با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی استفاده از نیروهای متعهد و متخصص در دستگاه‌های اجرایی این شهر را تنها راه نجات این شهرستان برای رفع محرومیت و رسیدن به توسعه همه جانبه دانست و گفت: باید مدیریت کلان هرچه سریع‌تر راه حل مناسب را انتخاب و نسبت به آن اقدام کند.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 2:2 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 41


کل بازدید :192419
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<